Peugeot 508: vrcholný Peugeot v detailech

Peugeot podrobně představil svoji novou vlajkovou loď. Pojďme se tedy pořádně podívat na její techniku i řadu nových fotografií.

Premiéra 508 je plánována na Peugeotův domácí, pařížský autosalon, ale vůz nám automobilka poprvé letmo představila již v červenci. Nyní, již jen pár týdnů před velkým pařížským veřejným debutem, máme pokupě všechny podstatné informace a nové snímky, a tak se pojďme na „pětsetosmu” podívat ještě jednou.

Model s označením 508 vrací do palety nabízených modelů Peugeot kód začínající číslem 5 po dlouhých dekádách. Zatím posledním představitelem byl typ 505 dodávaný s karoseriemi sedan a kombi a vyráběný s karoseriemi sedan a kombi. Nový Peugeot 508 nahrazuje nejen střední řadu 407, ale také velký sedan 607, jenž tedy zatím nedostane plnohodnotného následníka. Pravdou ovšem je, že poměrně rozložitý Peugeot 508 se této limuzíně v ledasčem vyrovná...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přední část typu 508 (dodáván bude jako sedan a kombi SW) demonstruje vývoj nejnovějších stylových znaků Peugeotu, který odstartoval koncept SR1 s „plovoucí“ mřížkou chladiče a výraznými protáhlými světlomety využívajícími technologii LED. Podobně vzadu vystupují z kapoty sedanu tři červené části světel maskující tři řady LED, SW využívá motiv „zahnutého“ světla s červenou světelnou lištou kolem, která se rozsvítí po zapnutí světel.

Pod kapotou najdeme vesměs malolitrážní, přeplňované motory s přímým vstřikováním plnící bez výjimek emisní normu Euro 5. Atmosféricky plněným „exotem” je základní pohonná jednotka 1,6 VTi s výkonem 120 koní (88 kW) při 6 000 ot./min. a točivým momentem 160 Nm při 4 250 ot./min. Zájemci o silnější zážehový motor mají k mání již jen známou „šestnáctistovku“ 1,6 THP naladěnou na 156 koní (115 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment 240 Nm dostupný v rozmezí od 1 400 do 4 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Širší je již nabídka vznětových motorů. Začíná „šestnáctistovkou“ HDi s výkonem 112 koní (82 kW) při 3 600 ot./min. a točivým momentem 254 Nm při 1 750 ot./min. (185 Nm v kombinaci s automatickou převodovkou). Zlatým středem je osvědčený čtyřválec 2,0 HDi s točivým momentem 340 Nm a výkonem 140 koní (103 kW), resp. 163 koní (120 kW) pro „automat“. Vrcholem nabídky se stává jednotka 2,2 HDi s výkonem 204 koní (150 kW) při 3 500 ot./min. a točivým momentem mohutných 450 Nm od 2 000 do 2 750 ot./min.

Všechny převodovky jsou šestistupňové a v závislosti na modelu mohou mít manuální, automatizované nebo automatické řazení (standardem pro 2,2 HDi). Pohotovostní hmotnost Peugeot 508 se pohybuje v rozmezí od 1 390 do 1 540 kg, kombík SW je o 20 až 120 kg těžší. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V nabídce výbavových prvků se kromě jiných objeví také barevný head-up display, čtyřzónová klimatizace nebo bezklíčové otevírání a startování. Každý člen posádky si zejména díky prvotřídní prostornosti vozu bude užívat pocitu výsadního postavení. U SW se tento pocit ještě násobí obrovskou prosklenou panoramatickou střechou, ne nepodobnou té známé z Peugeotu 407 SW (v testu ojetiny jsme vám tento model představili na tomto místě). Zavazadlový prostor pojme v základním uspořádání 545 l zavazadel (SW 660 l), po sklopení zadních sedadel do roviny podlahy zavazadelníku vznikne objem 1 581, resp. 1 865 l. Interiér má nabízet posádce podobné rozměry jako dosavadní Peugeot 607.

Pokud vás 508 zaujala, rezervujte si na začátek října letenku do Paříže. Právě na tamním autosalonu bude 508 poprvé k vidění.

Rozměry (v závorce pro SW)

Rozvor náprav
2 817 mm
Délka/šířka/výška
4 792 (4 813)/1 920/1 456 (1 476) mm

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 508
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků