Peugeot 508 SW: těšte se také na nové kombi (spy photos)

Po první špionážní sadě fotek s novým Peugeotem 508 nám do redakce dorazila další, nyní však s jinou verzí - SW neboli kombi. Sedan se objeví tento rok v Paříži, „eSWéčko“ dorazí o půl roku později.

Mnohé o vzhledu 508 sedan nám před pár dny Peugeot prozradil v Ženevě v podobě konceptu 5. Svalnaté proporce karoserie i pojetí přídě a zádě dávají vzpomenout hlavně na současný hit jménem Opel Insignia. A nejsou to jen ony. Vůz je totiž 4 860 mm dlouhý, což je kóta Insignii velmi blízká (4 830 mm). Délka 508 tak bude o plných 168 mm větší než u 407 a jen o 42 mm menší než u 607. Krom Insigne překoná i dnes největší Ford Mondeo, byť jen o 1,6 cm (Mondeo 4 844 mm). Zbylé rozměry činí 1 880 mm u šířky a 2 815 mm u rozvoru, tedy rovněž vysoká čísla. Převisy karoserie pak mají hodnoty 974 mm u toho předního a 1 071 mm u zadního.

Zajímavější hodnotou je hmotnost vozu, která má činit jen 1 420 kg. To by bylo méně, než je dnes ve střední třídě obvyklé, navíc při použití hybridního pohonu, ještě ke všemu kombinovanému s těžkým dieselovým motorem.

Pod kapotou se samozřejmě objeví široká paleta pohonných jednotek, včetně šestiválcových. Pohon HYbrid4 má spojovat dvoulitrový diesel HDi s výkonem 163 koní a elektromotor s výstupem 37 koní uložený v zádi vozu. Možností v tomto případě má být pohon všech kol a jízda i jen na elektrický pohon. Vůz také při relativně vysokém celkovém výkonu nabídne zajímavou kombinovanou spotřebu pod 4 litry nafty na 100 km (přesně 3,8 l).

Z dalších technických zajímavostí třeba zmínit například hydro-pneumatické odpružení nebo head-up display.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Peugeot 508 SW dorazí po sedanu o půl roku později

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Concept 5 by Peugeot

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky