S novým Peugeotem 508 SW poprvé v Česku. S batohem je snad ještě hezčí

Některým autům se přechod na kombi povede tak, že úplně zapomenete na ostatní verze. Tohle je jedno z nich.

Když se představil nový Peugeot 508, který jsme již dvakrát testovali, způsobil celkem rozruch. Do poměrně šedého segmentu totiž přinesl trochu té divokosti a novináři se předháněli se superlativy. Pět ódy na jeho design bylo naprosto v pořádku a vsadím se, že nebude ani moc stárnout. 

Když jsem se dozvěděl, že automobilka chystá i verzi kombi, docela jsem se těšil. Pohledných kombi přece není nikdy dost. Francouzský pohled na věc se nám poprvé ukázal na letošním ženevském autosalonu. Tam jsme si jen zdvořile podali ruku, teď si ale už konečně můžeme potykat na českých silnicích.

Kombi je prostě hezčí

Před nedávnem jsem od někoho dostal skoro přes prsty, když jsem nový Peugeot 208, který mluví stejným designovým jazykem jako 508, přirovnal k mláděti šavlozubého tygra, protože Peugeot má přece ve znaku lva.

Jakkoli se mé přirovnání sešlo s nepochopením, musím ho použít znova. Kly, které slouží k projekci denního svícení a dělají těmto modelům až ikonickou přední siluetu, byly prostě trefa do černého a zasloužily by si nějakou cenu. A když si vzpomenete, tak Peugeot 508 nějaké ceny za design skutečně má.

Nový Peugeot 508 SW oficiálně! Je to nové nejkrásnější kombi?

Nový Peugeot 508 SW oficiálně! Je to nové nejkrásnější kombi?

Designéři se drželi filozofie modelu a přinesli elegantní mix i pro verzi kombi s postupně klesající střechou. Při navrhování se nechali inspirovat karoserií typu shooting brake, jejíž tvary můžete znát například z Ferrari FF nebo BMW Z3 Coupé.

Na první pohled musí snad každý uznat, že je to opravdu povedené a pohledné auto. Naposledy se takový přerod v kombi povedl snad jen v Alfě Romeo 156.

Má to své výhody

První výhoda karoserie kombi je snad každému jasná. Zavazadlový prostor se v základním uspořádání zvětšil z 487 na 530 litrů. Prostorově to není moc velké navýšení, ale i to se počítá. Dalším plusem je větší výška nákladového prostoru a praktická síťka na jeho dně, pod kterou můžete schovat třeba batoh.

Maximální objem se pak zvětšil z 1537 na 1780 litrů. K této hodnotě se dostanete sklopením zadních opěradel pomocí ovladačů, které najdete po stranách kufru. Jako další výhodu si připočtěte, že z auta je skrz prosklené páté dveře mnohem lépe vidět dozadu.

Peugeot 208 oficiálně: Dravý hatchback je k dostání i jako elektromobil

Peugeot 208 oficiálně: Dravý hatchback je k dostání i jako elektromobil

Tu největší výhodu ale poznáte za volantem. Díky zpevnění zadní části a přidání ještě jednoho sloupku máte z řízení auta jistější pocit. Nástavba karoserie dodá ještě lepší pocit tuhosti a s karoserií SW se jezdí dokonce lépe než s fastbackem.

Karosářská změna navíc nepřinesla přehnanou hmotnost navíc. Například u vrcholné motorizace PureTech 225 S&S GT dělá rozdíl pouze 5 kilogramů. Hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h se tak napříč celou motorovou nabídkou zhoršily o nepoznatelnou desetinu sekundy. Kombinovaná spotřeba je pak o desetinu litru vyšší.

Jinak nic nového 

Kombi se vyvíjelo a nyní i vyrábí současně s fastbackem ve Francii. Nyní, po prvních pár kilometrech s 508 SW, si musím přiznat, že fastback si teď budou lidé kupovat jenom proto, že oproti kombi působí agresivněji a sportovněji. 

Kombi totiž dělá skoro všechno stejně a něco dokonce lépe. Má stejné výbavy, motory, elegantní bezrámová okna dveří nebo stejný dynamický interiér. Prostor na palubě zůstává beze změn a plusové body tak můžete přičíst pouze zavazadlovému prostoru.

Peugeot by mohl v USA nabízet 508 či 3008. S návratem do zámoří bude ale opatrný

Peugeot by mohl v USA nabízet 508 či 3008. S návratem do zámoří bude ale opatrný

Peugeot i-Cockpit, systém nočního vidění, adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v koloně, udržování vozu v pruhu, Full LED světlomety s přisvěcováním do zatáčky nebo indukční nabíjení telefonů. O nic z toho nepřijdete. Samozřejmě v závislosti na výbavě, které jsou jen pro připomenutí vzestupně Active, Allure, GT Line a GT.

Líbí se vám? Počkejte si

Uvedení Peugeotu 508 SW na český trh se dočkáme v červnu 2019. Pokud o něj máte zájem a čekáte tedy na léto, mám pro vás možná ještě jednu dobrou zprávu. Někdy v druhém pololetí dorazí i plug-in hybridní verze, která dokáže ujet čistě na elektřinu až padesát kilometrů. Vůz navíc neztratí nic z objemu zavazadlového prostoru, protože baterie budou umístěny pod druhou řadou sedadel.

Peugeot 508 SW je jedno z těch aut, u kterého se přechod na kombi prostě povedl a ve výsledku je opravdu lepší než fastback. Větší kufr a lepší tuhost jsou vlastnosti, díky kterým snad zaujme ještě více zákazníků.

Peugeot 508 SW – nabízené motory

Motor

PureTech 180 S&S EAT8

PureTech 225 S&S GT EAT8

BlueHDi 130 S&S BVM6 (EAT8)

BlueHDi 160 S&S EAT8

BlueHDi 180 S&S EAT8

Převodovka

8A

8A

6M(8A)

8A

8A

Zdvihový objem [cm3]

1598

1598

1499

1997

1997

Válce/ventily

4/4

4/4

4/4

4/4

4/4

Největší výkon [kW/min]

133/5500

165/5500

96/3750

120/3750

130/3750

Točivý moment [N.m/min]

250/1650

300/1900

300/1750

400/2000

400/2000

Maximální rychlost [km/h]

225

245

210

225

230

Zrychlení 0-100 km/h [s]

8,0

7,4

9,9 (10,1)

8,5

8,4

Komb. spotřeba [l/100 km]

5,5

5,7

3,9 (3,8)

4,6

4,7

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků