Nový Peugeot 508 SW oficiálně! Je to nové nejkrásnější kombi?

Po upoutávce zveřejněné tento týden Peugeot konečně vydal první oficiální snímky a informace k novému modelu 508 SW. Vůz si odbude světovou premiéru na autosalonu v Paříži.

Bylo to zrovna včera večer, co jsme zveřejnili upoutávku Peugeotu na novou generaci modelu 508 SW. Automobilka si hrála s fantazií fanoušků na sociální síti, že se však bude jednat o nové kombi, nebylo těžké odvodit. Už dříve po internetu kolovaly skici vytvořené nezávislými grafiky, nyní však máme k dispozici oficiální fotogalerii a první informace.

Peugeot si pohrál se svými fanoušky. Novinku ale nebylo těžké odhalit

Peugeot si pohrál se svými fanoušky. Novinku ale nebylo těžké odhalit

první oficiální snímky sedanu vydané před březnovou premiérou v Ženevě veřejnost příjemně překvapily a kombi na tom zřejmě nebude jinak. Zachovává si bezrámová boční okna, čímž mezi modely ve střední třídě jednoznačně vyniká, nízkou a širokou siluetu a mimořádně dynamický nádech.

Zadní část samozřejmě čerpá ze stylu sedanu, a proto i zde najdeme propojené svítilny symbolizující lví drápy. Dosud jsem za nejkrásnější kombíky daného segmentu považoval Opel Insignia Sports Tourer a nové Volvo V60, nemůžu se však ubránit dojmu, že Francouzi všem vypálili rybník. No uznejte sami...

Peugeot 508 poprvé naživo: Díky za tu krásu! Bezchybný však není

Peugeot 508 poprvé naživo: Díky za tu krásu! Bezchybný však není

Vůz na délku měří 4778 mm (o 28 mm více než sedan) a s výškou 1420 mm je o 56 mm nižší než předchůdce. Šířka 1859 mm a rozvor 2793 mm se od sedanu neliší. V porovnání s předchůdcem rovněž došlo k redukci hmotnosti o přibližně 70 kilogramů.

Peugeot 508 SW – mezigenerační srovnání rozměrů
Generace II. (2018-) I. (2011-2018)
Délka [mm] 4778 4829
Šířka mm] 1859 1853
Výška [mm] 1420 1476
Rozvor [mm] 2793 2815
Rozchod vpředu [mm] 1601 1579
Rozchod vzadu [mm] 1597 1552
Objem kufru min/max po střechu [l] 530/1780 1550/1598

U kombíku je pochopitelně nejdůležitější zavazadlový prostor, který má v základním uspořádání 530 litrů (sedan má 487 litrů) a 1780 litrů dostanete po sklopení zadních opěradel (sedan má 1537 litrů). Peugeot se chlubí také nákladovou hranou ve výšce 635 mm od země a rovnou ložnou plochou v případě maximální přepravní kapacity.

Nový Peugeot 508 na prvním videu. A hned ve verzi GT

Nový Peugeot 508 na prvním videu. A hned ve verzi GT

Vůz stojí na modulární platformě EMP2. Stejně jako v případě sedanu zahrnuje paleta motorů dvě verze benzinové šestnáctistovky (133 kW, 250 N.m a 169 kW a 300 N.m) kombinované výhradně s osmistupňovým automatem. Patnáctistovka BlueHDI má 96 kW a 300 N.m (manuál i automat), a vznětový vrchol představuje dvoulitr BlueHDI se 120 a 130 kW (v obou případech 400 N.m a automat).

Zatímco sedan vstoupí na evropský trh už v září, na kombi si budeme muset počkat do ledna příštího roku. Výrobu zajistí továrna v Mulhouse na východě Francie. Všechny motory jsou homologovány podle normy Euro 6d-TEMP, přičemž Peugeot slibuje nejlepší hodnoty CO2 ve třídě.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků