Peugeot vstoupil v roce 2012 do kategorie allroadů s modelem 508 RXH. Kromě klasických záležitostí typu karoserie kombi, vyššího podvozku nebo většího množství plastu se s tímto vozem nedílně pojila ještě jedna specialita - systém HYbrid4. Pokud jste chtěli RXH s klasickým motorem, měli jste až do dnešních dnů smůlu.
Francouzská automobilka ovšem v rámci faceliftu modelu 508 rozšířila nabídku motorizací pro RXH o klasický diesel. Pod kapotou je dvoulitr BlueHDI disponující výkonem 133 kW (180 koní) a kombinovaný se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Ve srovnání s hybridním RXH se liší spotřeba v kombinovaném provozu o 0,6 l/100 km, ve sprintu na 100 km/h je novinka pomalejší pouze o jednu desetinu sekundy a maximální rychlost činí 220 km/h (hybrid se rozjede na 213 km/h).
Nové RXH vyjde na 993 000 Kč, hybridní provedení stojí 1 052 600 Kč. Jestli si teď myslíte, že má klasická verze oproti hybridu na své straně všechny trumfy, jeden problém tu přeci jen je. Musíte se rozloučit s pohonem všech kol. Kvůli dost nešťastně pracující robotizované převodovce v hybridu to ale přesto za úvahu určitě stojí.
Prodej nové verze Peugeotu 508 RXH bude zahájen už za pár dnů.