Peugeot 508 RXH: luxusní allroad po francouzsku

Peugeot představí na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu model 508 RXH. Francouzská automobilka tak chce zamíchat kartami v kategorii prémiových kombi.

Model 508 RXH logicky vychází z letos představeného nového modelu střední třídy, který je mimochodem hodnocen v různých testech různých médií velmi pozitivně. Jak výrobce už dříve avizoval, standardní karosářské verze kombi a sedan následuje zvýšené provedení využívající hybridní pohon všech kol HYbrid4.

Klepněte pro větší obrázek
Na evropských trzích se tento vůz objeví začátkem příštího roku. 

Samotné hnací ústrojí není ničím neznámým. Jde o stejný systém, který byl už představen v modelu 3008. Právě 3008 bude prvním Peugeotem, který se s hybridní čtyřkolkou objeví na trhu, a to už za pár týdnů. Přední nápravu pohání dvoulitrový naftový čtyřválec disponující výkonem 163 koní a točivým momentem 300 Nm. U zadní nápravy je uložen elektromotor, který dává k dispozici dalších 37 k a 150 Nm. Oba motory spolu nejsou nijak spojeny a pracují zcela nezávisle.

Výsledná kombinovaná spotřeba se má pohybovat pod hranicí 4,2 l/100 km a produkce emisí CO2 údajně nepřekročí 109 g/km. Pro úplnost dodejme, že mluvíme o tzv. fullhybridu. Lze tedy jezdit pouze s využitím elektrické energie.

Protože Peugeot chce modelem 508 RXH oslovit zákazníky pokukující například po Audi A4 Allroad, připravila automobilka pro svou novinku patřičnou výbavu. Těšit se můžete na head-up displej, panoramatickou střechu, vrstvená skla, kvalitní audio-systém s navigací, elektricky ovládaná sedadla, bezklíčkový přístup do vozidla, startování tlačítkem, 18“ litá kola a tak dále.

Zvenku poznáte RXH podle speciálního laku karoserie, oplastovaných blatníků, vyšší světlé výšky (přesné číslo ovšem výrobce nezveřejnil), nebo podle LED diod denního svícení poskládaných do tří pásů na každé straně. Jak uvádí tisková zpráva, hybridní systém pohonu všech kol se časem objeví také v dalších modelech. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
    

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Peugeot 206 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 84 289 km
Cena: 54 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 115 000 km
Cena: 135 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 94 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 101 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 320 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků