Peugeot 508 RXH: luxusní allroad po francouzsku

Peugeot představí na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu model 508 RXH. Francouzská automobilka tak chce zamíchat kartami v kategorii prémiových kombi.

Model 508 RXH logicky vychází z letos představeného nového modelu střední třídy, který je mimochodem hodnocen v různých testech různých médií velmi pozitivně. Jak výrobce už dříve avizoval, standardní karosářské verze kombi a sedan následuje zvýšené provedení využívající hybridní pohon všech kol HYbrid4.

Klepněte pro větší obrázek
Na evropských trzích se tento vůz objeví začátkem příštího roku. 

Samotné hnací ústrojí není ničím neznámým. Jde o stejný systém, který byl už představen v modelu 3008. Právě 3008 bude prvním Peugeotem, který se s hybridní čtyřkolkou objeví na trhu, a to už za pár týdnů. Přední nápravu pohání dvoulitrový naftový čtyřválec disponující výkonem 163 koní a točivým momentem 300 Nm. U zadní nápravy je uložen elektromotor, který dává k dispozici dalších 37 k a 150 Nm. Oba motory spolu nejsou nijak spojeny a pracují zcela nezávisle.

Výsledná kombinovaná spotřeba se má pohybovat pod hranicí 4,2 l/100 km a produkce emisí CO2 údajně nepřekročí 109 g/km. Pro úplnost dodejme, že mluvíme o tzv. fullhybridu. Lze tedy jezdit pouze s využitím elektrické energie.

Protože Peugeot chce modelem 508 RXH oslovit zákazníky pokukující například po Audi A4 Allroad, připravila automobilka pro svou novinku patřičnou výbavu. Těšit se můžete na head-up displej, panoramatickou střechu, vrstvená skla, kvalitní audio-systém s navigací, elektricky ovládaná sedadla, bezklíčkový přístup do vozidla, startování tlačítkem, 18“ litá kola a tak dále.

Zvenku poznáte RXH podle speciálního laku karoserie, oplastovaných blatníků, vyšší světlé výšky (přesné číslo ovšem výrobce nezveřejnil), nebo podle LED diod denního svícení poskládaných do tří pásů na každé straně. Jak uvádí tisková zpráva, hybridní systém pohonu všech kol se časem objeví také v dalších modelech. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
    

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky