Peugeot 508 poprvé naživo: Díky za tu krásu! Bezchybný však není

V rámci ženevského autosalonu jsme nevynechali ani stánek Peugeot. Nová generace modelu 508 vypadá nádherně, uvnitř ale působí trochu rozpačitě. Proč? Protože i-Cockpit...

Už od prvního představení nové generace Peugeotu 508 jsem se nemohl dočkat, až jej uvidím naživo. Zajímalo mě totiž, zda je skutečně tak hezký jako na fotkách, nebo jestli se setkám s pouhým klamem daným správným prostředím a nasvícením. „A“ je správně! O Francouzech se ví, že umějí udělat hodně extravagantní design, i kdyby se ale novou generací 508 měli „vyčerpat“ na dalších deset let, stálo to za to.

První dojem? 508 vypadá neuvěřitelně atleticky, skoro v něm až vidím 407 kupé, která se mi kdysi hodně líbila. Nyní se už nebavíme o sedanu, ale liftbacku s výklopnou zadní stěnou, stejně dobře by šlo ale použít také čím dál rozšířenější označení „čtyřdveřové kupé“. Jednak díky tomu, že jsou tady bezrámová okna, ale hlavně protože vůz působí neuvěřitelně rozkročeně. Je to šelma!

Nový Peugeot 508 na prvním videu. A hned ve verzi GT

Nový Peugeot 508 na prvním videu. A hned ve verzi GT

Obcházel jsem jej pořád dokola a nemohl se těch tvarů nabažit, ona ale extravagance nechybí ani uvnitř. Vůz dostal nejnovější generaci i-Cockpitu, jehož přístrojový štít ční nad malinkým volantem. Na fotkách to samozřejmě vypadá skvěle, když ale usednete dovnitř, ocenili byste konzervativnější řešení. Vůz totiž na výšku měří jenom 1403 milimetrů, sedíte hodně nízko a také kvůli širokému středovému tunelu se uvnitř cítíte docela stísněně.

Peugeotí i-Cockpit vyžaduje zvyk, nekončí to ale pouze nalezením pro mě spíše kompromisní pozice k řízení. Je třeba se „přetransformovat“ na ovládání netradičními klávesami a ryze dotykovými plochami pod nimi (vyhřívání sedadel, vypnutí stop-start a podobně), které nedisponují haptickou zpětnou vazbou. Musíte se zkrátka umět správně trefit. Tedy alespoň napoprvé – na lesklých plochách totiž uvidíte každé smítko a otisk prstu, je jich uvnitř zkrátka moc.

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Zpoza volantu se mi nakonec moc nechtělo, protože i přes určité neduhy působí interiér prostě skvěle, bylo ale potřeba zjistit, jak je na tom vlajková loď Peugeotu s místem vzadu. Při nastupování si dávejte pozor na hlavu, však víte - čtyřdveřové kupé, a počítejte s tím, že místa v podélném směru je tak akorát na to, abyste si udělali pohodlí. Ale ne zas moc.

Pod předním sedadlem není moc místa pro chodidla (já jsem tam svoje nohy prostě nenacpal), takže si raději „podseknete“ paty pod zadkem, plusem budiž dostatek prostoru nad hlavou, tedy alespoň když nesedíte se striktně napřímenými zády. Vzadu to nicméně bude spíše pro ty, kteří mají raději „intimnější“ prostředí – přes nízká okna totiž dovnitř mnoho světla neproudí…

Nový Peugeot 508 unikl bez špetky maskování. Tohle je prostě krása!

Nový Peugeot 508 unikl bez špetky maskování. Tohle je prostě krása!

No a co bude dál? Podle informací, které jsme pochytili na ženevském autosalonu, by se měl vůz dostat do prodeje na českém trhu někdy v říjnu. Ceny mají být vyšší než u minulé generace, avšak nikoliv zase tak zásadně. Praktičtějšího kombíku se dočkáme na podzim v Paříři, očekávaný plug-in hybrid dorazí v příštím roce.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek