Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes máme k dispozici kompletní tiskové informace. Podle francouzské automobilky má jít o radikální fastback!

Nyní už to můžu říct na plná ústa: nová generace Peugeotu 508 se zatraceně povedla a po extravagantním Volkswagenu Arteon, který na trh dorazil už loni, jde o jednoho z nejkrásnějších zástupců manistreamové střední třídy. Automobilka o něm hovoří jako o radikálním fastbacku, který se ve srovnání s předchůdcem paradoxně trochu zmenšil.

Nový Peugeot 508 unikl bez špetky maskování. Tohle je prostě krása!

Nový Peugeot 508 unikl bez špetky maskování. Tohle je prostě krása!

Na délku měří 4750 milimetrů, je 1403 milimetrů vysoký a rozvor náprav činí 2793 milimetrů. Šest milimetrů ale přibylo do šířky a výška se zmenšila o neuvěřitelných 53 milimetrů, z čehož ostatně pramení ten včera zmiňovaný nízký a rozkročený postoj. Karoserie již není čtyřdveřová jako u sedanu, ale pětidveřová. Pod zadním víkem najdeme zavazadelník o základním objemu 487 litrů a 1537 litrů dostanete po sklopení zadních opěradel.

Peugeot 508 – mezigenerační srovnání rozměrů
Generace II. (2018-) I. (2011-2018)
Délka [mm] 4750 4830
Šířka mm] 1859 1853
Výška [mm] 1403 1456
Rozvor [mm] 2793 2817
Rozchod vpředu [mm] 1601 1580
Rozchod vzadu [mm] 1597 1555

Uvnitř našla místo nejnovější generace i-Cocpitu, který přináší 12,3 palcový digitální přístrojový štít a infotainment s HD displejem o úhlopříčce až 10 palců. Možnosti konfigurace jsou široké, kupříkladu digitální přístrojovka má šest režimů zobrazení, tak ja to známe například z SUV 3008 a 5008. Po těch 508 dění také impulzní ovládání automatické převodovky či „klávesy“ na středovém tunelu pro ovládání hlavních funkcí. Zajímavostí je systém nočního vidění, který v mainstremové střední třídě nemá obdoby.

Vůz stojí na platformě EMP2 a mezigeneračně shodil až 70 kilogramů. Jednou z největších novinek jsou bezrámová boční okna s o milimetr silnějším prosklením. Navzdory tomu je karoserie pevnější, což je podle Peugeotu i dílem zavedení nového postupu svařování s použitím konstrukčního lepidla.

Nový Peugeot 508 čeká radikální změna, nepůjde o typický sedan

Nový Peugeot 508 čeká radikální změna, nepůjde o typický sedan

Nabídka agregátů bude v době uvedení zahrnovat dva zážehové a tři vznětové motory, na podzim příštího roku se do prodeje dostane také hybridní verze. Benzinová šestnáctistovka Pure Tech bude dostupná ve verzích se 133 a 169 kilowatty (250, respektive 300 N.m) a vždy se k ní váže automatická osmistupňová převodovka.

Uplatnění najde nová vznětová patnáctistovka BlueHDi s 96 kilowatty, 300 newtonmetry a možností volby mezi manuální šestistupňovou a automatickou osmistupňovou převodovkou. Vrcholný dvoulitr BlueHDi je kombinován pouze s automatem a nabídne 120 a 130 kW (v obou případech 400 N.m).

Nová generace Peugeotu 508 dorazí v roce 2017 a bude řídit sama

Nová generace Peugeotu 508 dorazí v roce 2017 a bude řídit sama

Novinkou jsou adaptivní tlumiče, které má ve standardu linie GT a verze s benzinovými motory, u turbodieselů budou dostupné za příplatek. Vedle toho vůz nabídce i řadu bezpečnostních a asistenčních systémů. Jmenovitě třeba automatické nouzové brzdění s rozpoznáním chodců i cyklistů, které funguje až do rychlosti  km/h, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, aktivní držení v jízdním pruhu, sledování bdělosti řidiče, rozpoznávání dopravních značek, sledování slepého úhlu či adaptivní tempomat s funkcí stop & go.

Premiéra nového Peugeotu 508 proběhne už na březnovém autosalonu v Ženevě. Výroba bude probíhat v továrně v Mulhouse na východě Francie a k uvedení do prodeje dojde v září letošního roku.

Peugeot 508 - technická data
Motor 1.6 PureTech 1.6 PureTech 1.5 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi
Převodovka 8A 8A 6M(8A) 8A 8A
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1499 1997 1997
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 130/6000 169/5500 96/3750 120/3750 130/3750
Točivý moment [N.m/min] 250/1750 300/2500 300/1750 400/2000 400/2000
Maximální rychlost [km/h] 230 250 210 230 235
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,9 7,3 9,7(10,0) 8,4 8,4
Komb. spotřeba [l/100 km]  5,4 5,7 3,9(3,8) 4,5 4,7

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků