Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes máme k dispozici kompletní tiskové informace. Podle francouzské automobilky má jít o radikální fastback!
Nyní už to můžu říct na plná ústa: nová generace Peugeotu 508 se zatraceně povedla a po extravagantním Volkswagenu Arteon, který na trh dorazil už loni, jde o jednoho z nejkrásnějších zástupců manistreamové střední třídy. Automobilka o něm hovoří jako o radikálním fastbacku, který se ve srovnání s předchůdcem paradoxně trochu zmenšil.
Na délku měří 4750 milimetrů, je 1403 milimetrů vysoký a rozvor náprav činí 2793 milimetrů. Šest milimetrů ale přibylo do šířky a výška se zmenšila o neuvěřitelných 53 milimetrů, z čehož ostatně pramení ten včera zmiňovaný nízký a rozkročený postoj. Karoserie již není čtyřdveřová jako u sedanu, ale pětidveřová. Pod zadním víkem najdeme zavazadelník o základním objemu 487 litrů a 1537 litrů dostanete po sklopení zadních opěradel.
Peugeot 508 – mezigenerační srovnání rozměrů |
Generace |
II. (2018-) |
I. (2011-2018) |
Délka [mm] |
4750 |
4830 |
Šířka mm] |
1859 |
1853 |
Výška [mm] |
1403 |
1456 |
Rozvor [mm] |
2793 |
2817 |
Rozchod vpředu [mm] |
1601 |
1580 |
Rozchod vzadu [mm] |
1597 |
1555 |
Uvnitř našla místo nejnovější generace i-Cocpitu, který přináší 12,3 palcový digitální přístrojový štít a infotainment s HD displejem o úhlopříčce až 10 palců. Možnosti konfigurace jsou široké, kupříkladu digitální přístrojovka má šest režimů zobrazení, tak ja to známe například z SUV 3008 a 5008. Po těch 508 dění také impulzní ovládání automatické převodovky či „klávesy“ na středovém tunelu pro ovládání hlavních funkcí. Zajímavostí je systém nočního vidění, který v mainstremové střední třídě nemá obdoby.
Vůz stojí na platformě EMP2 a mezigeneračně shodil až 70 kilogramů. Jednou z největších novinek jsou bezrámová boční okna s o milimetr silnějším prosklením. Navzdory tomu je karoserie pevnější, což je podle Peugeotu i dílem zavedení nového postupu svařování s použitím konstrukčního lepidla.
Nabídka agregátů bude v době uvedení zahrnovat dva zážehové a tři vznětové motory, na podzim příštího roku se do prodeje dostane také hybridní verze. Benzinová šestnáctistovka Pure Tech bude dostupná ve verzích se 133 a 169 kilowatty (250, respektive 300 N.m) a vždy se k ní váže automatická osmistupňová převodovka.
Uplatnění najde nová vznětová patnáctistovka BlueHDi s 96 kilowatty, 300 newtonmetry a možností volby mezi manuální šestistupňovou a automatickou osmistupňovou převodovkou. Vrcholný dvoulitr BlueHDi je kombinován pouze s automatem a nabídne 120 a 130 kW (v obou případech 400 N.m).
Novinkou jsou adaptivní tlumiče, které má ve standardu linie GT a verze s benzinovými motory, u turbodieselů budou dostupné za příplatek. Vedle toho vůz nabídce i řadu bezpečnostních a asistenčních systémů. Jmenovitě třeba automatické nouzové brzdění s rozpoznáním chodců i cyklistů, které funguje až do rychlosti km/h, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, aktivní držení v jízdním pruhu, sledování bdělosti řidiče, rozpoznávání dopravních značek, sledování slepého úhlu či adaptivní tempomat s funkcí stop & go.
Premiéra nového Peugeotu 508 proběhne už na březnovém autosalonu v Ženevě. Výroba bude probíhat v továrně v Mulhouse na východě Francie a k uvedení do prodeje dojde v září letošního roku.
Peugeot 508 - technická data |
Motor |
1.6 PureTech |
1.6 PureTech |
1.5 BlueHDi |
2.0 BlueHDi |
2.0 BlueHDi |
Převodovka |
8A |
8A |
6M(8A) |
8A |
8A |
Zdvihový objem [cm3] |
1598 |
1598 |
1499 |
1997 |
1997 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
130/6000 |
169/5500 |
96/3750 |
120/3750 |
130/3750 |
Točivý moment [N.m/min] |
250/1750 |
300/2500 |
300/1750 |
400/2000 |
400/2000 |
Maximální rychlost [km/h] |
230 |
250 |
210 |
230 |
235 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
7,9 |
7,3 |
9,7(10,0) |
8,4 |
8,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
5,4 |
5,7 |
3,9(3,8) |
4,5 |
4,7 |