Peugeot 508: nový lví král oficiálně odhalen

Po včerejším úniku prvních snímků Peugeot briskně odhalil svou nejočekávanější novinku posledních let, model 508. S čím přichází?

Velké automobilky nemívají ve zvyku rychle reagovat na neplánované úniky vlastních prezentačních materiálů. Kolikrát se tak stane, že i několik týdnů poté, co se na veřejnosti objeví oficiální snímky toho či onoho nového modelu, výrobce s velkou pompou prezentuje tytéž obrázky jako něco převratného. Oficiální představení bylo zkrátka plánováno na určitý datum a ten se za žádnu cenu nesmí změnit.

Peugeot naštěstí není z těch automobilek, které by něco podobného praktikovaly. A tak jen několik hodin po včerejším úniku prvních snímků přispěchal s oficiálním odhalením svého zbrusu nového modelu 508. Může jít o náhodu a mohl to být naopak onen únik, ke kterému došlo jen pár hodin před vypuštěním oficiálních materiálů, jenže to tak nevypadá - je ještě dlouho před pařížským autosalonem, kde se měla novinky popré naživo ukázat světu a materiál automobilky vypadá opravdu jako horkou jehlou ušité odhalení, nikoli plnohodontné představení, jak ostatně bude jasné za chvíli. Nechme ale spekulací o tom, komu zde co uniklo či neuniklo a pojďme se podívat na samotný vůz.

Pokud pravidelně sledujete AutoRevue.cz, nebude pro vás z následujících informací překvapením téměř nic. V prvé řadě je třeba objasnit název 508 - vždyť žádná 507 dosud nebyla, naopak zde máme 407 a 607, to Peugeot dále rozšiřuje portfolio? Je tomu právě naopak, Francouzi jej zužují. Je to trochu riskantní krok, neboť 407 (i „čtyřstovková” řada obecně) byl velmi velmi úspěšným modelem, jenže naopak 607 už takový trhák nebyl, a tak zde místo obou vozů bude jeden. Ostatně o tom jsme vás informovali již při dávné prezentaci špionážních snímků 508. Peugeot 508 se tak automaticky stává novou vlajkovou lodí značky, žádnou větší limuzínu ze země stávek v nejbližších letech čekat nelze, zároveň však bude plnit i roli vcelku konfekčního sedanu střední třídy. Zda toto spojení bude fungovat, ukáže až čas.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jméno je tedy jasné, co vzhled? Ani ten vám zřejmě nezpůsobí srdeční infarkt, alespoň trochu rozbušít srdce vám ale může. Produkční 508 totiž na jednu stranu podle očekávání navazuje na koncept 5 by Peugeot, který jsme vám představili již letos zjara, na druhou je nesporně povedeným vozem s patřičnou dávkou francouzské elegance. Pokud byste rozdíly mezi 5 by Peugeot a produkční 508 shledávali značnými, pak se sluší dodat, že špionážní snímek nemaskované 508 jsme vám přinesli již koncem června, a tak jsme vás ani v tomto směru nevystavovali riziku „šoku z novinky”.

Samotný design lze označit za střídmou evoluci křivek nastíněných konceptem SR1, i když to zní trochu jako klišé. Stejně tak lze totiž vnímat vzhled vozu jako postupné umírnění obrovských lvích tlam a nekonečných světel, kterými nás Peugeot oblažoval poslední roky. Novinka zkrátka vypadá atraktivně a přitom si odpouští jakékoli větší výstřelky - příď je nesporně výrazná, přesto netrpí žádnými hypertrofovanými partiemi. Boční profil odhaluje klasický, dynamicky střižený sedan resp. kombi a záď sice dá vzpomenout na poslední modely se lvem ve znaku nejvíce, i tak jsou ale zejména koncová světla kratší a záď celkové subtilnější. Možná se mýlím, ale myslím si, že toto auto bude svým vzhledem u zákazníků bodovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I kdyź 508 vypadá kompaktně, jde o dost velký vůz, který je skutečně na pomezí klasické střední a vyšší střední třídy. Na délku měrí 4,79 metru, což je o 10 cm více než dosavadní 407, zároveň však o 10 cm méně než současná 607. Kombík je o něco delší, ale 4,81 metru (tedy 2 cm navíc) není takový rozdíl. Vypadá to jako jako by snad 508 chtěla založit novou třídu, ale není tomu tak, tento přístup jen kráčí ve šlépějích Opelu Insignia či ještě staršího Fordu Mondeo (ani koncernový Citroën C5 ale pochopitelně nepřišel s ničím jiným), které mají k typickým sedanům střední třídy též dost daleko.

Poprvé můžeme nahlédnout i do interiéru vozu, který je rovněž relativně střídmý. Peugeot pochopitelně slibuje novou dimenzi kvality na pohled i omak, odpustíme-li si však marketingové proklamace, pak zde máme prostě interieŕ klasických tvarů, v němž je všechno, zdá se, na svém místě. Jak to všechno bude fungovat, to uvidíme teprve za čas, troufnu si ale i v tomto případě tvrdit, že vzhled interiéru zde bude považován za plus a nikoli minus.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud čekáte další technické údaje, musíme vás zklamat, Peugeot vůz opravdu jen odhalil a přidal pár „informačních vábniček”, žádné detailní představení se zatím nekoná. Jediné, co můžeme s jistotou říci je, že již příští rok se na vůz na trhu objeví i ve verzi HYbrid4 s naftovým čtyřválcem vpředu a elektromotorem vzadu. Ano, půjde o hybridní diesel, který navíc dodá voz pohon všech kol (příď obstará spalovací, záď elektrický motor, toto řešení již známe třeba z Lexusů) - slíben je výkon 200 koní a kombinované emise CO2 99 g/km.

Jak jsme již zmínili, veřejný debut si tato důležitá novinka „odkroutí” na letošním pařížském autosalonu a první majitelé se z jejího vlastnictví budou moci těšit již na počátku příštího roku, a to v obou karosářských verzích. Očekáváme paletu pohonných jednotek, jež se zřejmě příliš neodchýlí od nabídky stávajícího Citroënu C5.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 508 na všech zatím uvolněných snímcích

 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků