Peugeot 508 HYbrid4: další diesel-elektrická mašina

Automobilka Peugeot rozšiřuje nabídku svých hybridních modelů o nový typ 508 HYbrid4.

Nic převratného nečekejte, po kombíku a crossoveru Peugeot 508 RXH jde prakticky jen o třetí verzi odvozenou z modelové řady Peugeot 508, tentokrát sedan. A z tohoto titulu se těšte na identickou pohonnou jednotku HYbrid4, jež slavila svoji premiéru již předloni v MPV Peugeot 3008 HYbrid4 a oproti současné konkurenci vyniká zapojením vznětového motoru místo obvyklejšího motoru zážehového.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Peugeot 508 HYbrid4 sdílí pohonnou jednotku HYbrid4 s několika dalšími Peugeoty

Nový Peugeot 508 HYbrid4 tak pod kapotou hostí čtyřválec 2,0 HDi s výkonem 163 koní (120 kW) a točivým momentem 300 Nm, který pohání kola přední nápravy. O pohon zadních kol se pak stará kompaktní elektromotor o výkonu 37 koní (27 kW) a točivém momentu 200 Nm, takže o tomto modelu Peugeot hovoří jako o „čtyřkolce“.

První jízdní dojmy: Peugeot 508 RXH, 3008 HYbrid4

První jízdní dojmy: Peugeot 508 RXH, 3008 HYbrid4

Celá soustava nabízí kombinovaný výkon až 200 koní (147 kW) a řidič může skrze otočný ovladač na středové konzoli volit ze čtyř jízdních režimů. Nesou označení ZEV, 4WD, Auto a Sport, přičemž jistě tušíte, že ten první umožňuje vozu dočasný provoz na čistě elektrickou energii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí i uvnitř se nový hybrid od standardního sedanu Peugeot 508 liší jen v detailech

Co však nový Peugeot 508 HYbrid4 odlišuje od dosud prezentovaných modelů rodiny HYbrid4, to by měla být spotřeba. Sedan by se měl stát nejhospodárnější členem této rodiny a v kombinovaném provozu vykázat průměrnou spotřebu nafty ve výši 3,6 l/100 km a emise CO2 o hmotnosti 96 g/km. Z klidu na 100 km/h přitom zrychlí za rovných 9 s a dosáhne rychlosti 209 km/h.

Test: Peugeot 508 - návštěva z dobré společnosti

Test: Peugeot 508 - návštěva z dobré společnosti

Zástavba Ni-Mh akumulátorů pod podlahu zavazadlového prostoru si vynutila zmenšení jeho užitného objemu z 515 na 355 l. Zvenčí si na voze Peugeot 508 HYbrid4 všimneme snad jen decentního emblému HYbrid4 na masce chladiče. Na evropských trzích se mají první automobily tohoto typu objevit již během následujících týdnů, přičemž například ve Velké Británii byla cena stanovena v přepočtu na rovný 1 mil. Kč.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků