Nový Peugeot 508 přijíždí na český trh. Včetně vrcholné verze GT

Po březnové premiéře na autosalonu v Ženevě se nejnovější Peugeot 508 dostává i k českým zákazníkům. Elegantní „fastback“ nabídne pětici motorizací a taktéž čtyři stupně výbavy včetně vrcholného GT.

Designéři Peugeotu uslyšeli slova chvály, když se nová „pětsetosmička“ poprvé ukázala světu. Samotná automobilka ji přitom nazývala „radikálním fastbackem“, ačkoliv vlastně mluvíme o klasickém liftbacku s trochu splývavější zádí. Novinka je o cosi širší a nižší, vůči starší generaci také zhubla o 70 kg a přivedla do nabídky francouzské značky nové technologie. Praktičností taky není vůbec špatná, základní objem kufru čítá 487 litrů (1537 po sklopení zadních sedaček).

Pokud si na nový Peugeot 508 už brousíte zuby, na českém trhu budete mít na výběr ze čtveřice výbav. Základem je linie Active, ve které seženete 508 za vůbec nejnižší částku 730.000 Kč. Spolehnout se pak musíte na vznětovou patnáctistovku BlueHDi, která má výkon 96 kW (130 koní) a jako jediná v nabídce může být spojena s manuální šestistupňovou převodovkou. Všechny ostatní verze dostaly osmistupňový automat.

Nový Peugeot 508 SW oficiálně! Je to nové nejkrásnější kombi?

Nový Peugeot 508 SW oficiálně! Je to nové nejkrásnější kombi?

Výbava Active je poté dostupná i s výkonnějším naftovým dvoulitrem o výkonu 120 kW (163 koní) či benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 133 kW (180 koní). Standardně dostanete například automatickou dvouzónovu klimatizaci, elektricky vyhřívaná a sklopná zrcátka, látkové čalounění interiéru, 8palcový displej infotainmentu, hliníková 16palcová kola nebo chromovanou koncovku výfuku.

Právě se zmíněným benzinovým motorem o objemu 1,6 litru (133 kW/180 koní) začíná na částce 850.000 Kč výbava Allure, jež zájemcům přidá například již novou digitální přístrojovou desku s 12,3palcovým displejem, parkovacího asistenta se zadní kamerou, 10 palcový dotykový infotainment s 3D navigací nebo větší 17palcová kola. Komu by ale benzinový motor nevoněl, s touto výbavou je už dostupný i nejsilnější dvoulitrový diesel o výkonu 130 kW (177 koní), který cenu vynáší na rovných 900.000 Kč.

Nový Peugeot 308 přijede už brzy. GTi bude poprvé hybridní čtyřkolkou

Nový Peugeot 308 přijede už brzy. GTi bude poprvé hybridní čtyřkolkou

Těsně pod vrcholem se nachází linie GT Line, která s benzinovou šestnáctistovkou začíná na částce 930.000 Kč. Uvnitř 508 nechybí kompletní balíček bezpečnostních a asistenčních systémů, digitální přístrojový štít, elektricky nastavitelná sedadla, kombinované látkové polstrování a zvenku nechybí full LED světlomety nebo designový paket GT Line s chromovanými a černými prvky na karoserii.

Úplným vrcholem je ale samozřejmě verze 508 GT, jež pod kapotu dostává buď onen nejsilnější dvoulitrový diesel (130 kW/177 koní) nebo dokonce ještě silnější benzinovou šestnáctistovku o výkonu 165 kW (225 koní). Benzinová varianta vyjde na 1.045.000 Kč, naftová na 1.070.000 Kč. V GT najdete standardně podvozek s adaptivními tlumiči, bezklíčové odemykání a startování vozu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla, prémiový hi-fi systém s devíti reproduktory, 18 palcová kola a samozřejmě agresivněji vyhlížející exteriér vozu.  

Ceny nového Peugeotu 508 jsou platné od 20. 9. 2018. Na kompletní ceník kombíku SW si musíme ještě chvíli počkat. 

Peugeot 508 – nabízené motory a výbavy
Motor 1.6 PureTech 1.6 PureTech 1.5 
BlueHDi
2.0
BlueHDi
2.0
BlueHDi
Převodovka 8A 8A 6M(8A) 8A 8A
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1499 1997 1997
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 133/5500 165/5500 96/3750 120/3750 130/3750
Točivý moment [N.m/min] 250/1750 300/1900 300/1750 400/2000 400/2000
Maximální rychlost [km/h] 230 250 208 230 235
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,9 7,3 9,7(10) 8,4 8,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,4 5,7 3,8(3,7) 4,5  4,7
Cena Active [Kč] 800.000 - 730.000
(790.000)
830.000 -
Cena Allure [Kč] 850.000 - - 870.000 900.000
Cena GT Line [Kč] 930.000 - - 950.000 980.000
Cena GT [Kč] - 1.045.000 - - 1.070.000
Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků