Peugeot 5008 prošel modernizací. Přináší stejné novinky jako menší 3008

Větší SUV od Peugeotu již také prochází modernizací. Novinkami vlastně nepřekvapí.

Jen pár dní nazpět se Peugeot pochlubil modernizací SUV 3008 a nyní provádí to samé i většímu, až sedmimístnému sourozenci 5008. Vlastně úplně přes kopírák, jelikož po kosmetické stránce dostává rovněž 5008 novou příď, která lépe zapadá do rozjetého designového jazyku, dříve nastartovaného liftbackem 508 a hatchbackem 208.

I zde se objevují typické podsvícené kly, nová mřížka chladiče, logo 5008 na kapotě, zatímco full-LED osvětlení je standardem vyšší výbavy GT, u které Peugeot uvádí i takzvaný Black Pack s černými doplňky na karoserii. Nabídku také rozšiřuje nový design 19palcových kol.

Peugeot 3008 prošel faceliftem. Od vlajkové lodi si půjčil prémiovou výbavu

Peugeot 3008 prošel faceliftem. Od vlajkové lodi si půjčil prémiovou výbavu

Stejné úpravy jako v případě 3008 pokračují v interiéru 5008, kde je novinkou 10palcový dotykový infotainment spolupracující s digitálním přístrojovým štítem. Modely s automatickou převodovkou dostávají volič jízdních režimů – Normal, Sport a Eco, kdežto v případě systému kontroly trakce pro jízdu mimo zpevněné silnice Advanced Grip Control jsou na výběr režimy Normal, Sníh, Bláto a Písek.

Adaptivní tempomat, systém nočního vidění, rozpoznávání dopravních značek, udržování jízdy v pruhu, všechny tyto vychytávky vylepšenému SUV nechybí, stejně jako možnost masážních sedaček, bezdrátového dobíjení telefonu, prémiového audiosystému Focal, dvoudílné panoramatické střechy nebo bezdotykového otevírání zavazadlového prostoru.

Nový Peugeot 208 se vám už vejde i do kapsy. Levný není, ale má krásné detaily

Nový Peugeot 208 se vám už vejde i do kapsy. Levný není, ale má krásné detaily

Pod kapotou zůstává přeplňovaná tříválcová dvanáctistovka i naftová čtyřválcová patnáctistovka o síle 130 koní (96 kW) s možností manuální šestistupňové nebo osmistupňové automatické převodovky. Výsadou vyšších výbav bude nadále čtyřválcová benzinová šestnáctistovka o výkonu 180 koní (133 kW) nebo dvoulitrový diesel o výkonu 177 koní (130 kW) ve spojení s osmistupňovým automatem.

Cenovky modernizovaného Peugeotu 5008 pro český trh zatím neznáme. Do prodeje zamíří novinka ke konci letošního roku.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, součást skupiny Groupe PSA a druhý největší evropský výrobce aut.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 64 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků