Model 5008 jsme měli dosud zafixovaný jako sedmimístné MPV, s novou generací je ale všechno jinak.
Obliba automobilů SUV už v dnešní době nikoho nepřekvapí, kolikrát ale současný trend zajde tak daleko, že výrobci zapomenou na tradice a přetvoří k tomuto obrazu model, do které byste to vůbec neřekli. Typickým příkladem je Renault, jehož model Espace, jeden z průkopníků segmentu MPV, si dnes říká crossover, a přestože to Francouzi oficiálně popírají, dalo by se uvažovat také o novém Scénicu. Nyní se přidává Peugeot s modelem 5008.
Druhá generace Peugeotu 5008 do délky narostla o jedenáct centimetrů (nyní měří 4,64 metru) a má rozvor dlouhý 2,84 metru. Schopnost pojmout až sedm cestujících mu zůstala, jenom s designem karoserie pořád tak nějak bojujeme. Zadní partie jsou originální a výrazné plastové lemování dnes frčí, jenže co ta příď? Maska chladiče je zvláštně vysunutá, skoro jako by autu někdo dal do nosu, vykousnutí světlometů už snad ani nemohlo být větší. S osobitostí se to zkrátka nesmí přehánět…
Zcela jasný původ má interiér. Stejnou přístrojovou desku má také menší sourozenec 3008 a v rámci segmentu se jedná o naprosté terno. Volant je tradičně maličký a nekruhový, přístrojový štít tvoří displej s úhlopříčkou 12,3 palce a uprostřed najdeme osmipalcovou obrazovku infotainmentu. Z fotek to vypadá, že interiér posádku příjemně obklopí.
Jak již bylo řečeno, uveze 5008 až sedm cestujících. Sedadla v zadních dvou řadách jsou dělená, opěradla v prostřední řadě jsou dokonce polohovatelná. Vůz si docela jednoduše přetvoříte ve stěhovák - stačí pouze jednotlivá sedadla sklopit nebo vyjmout, což nebude nic těžkého. Každé z nich totiž váží méně než 11 kilogramů.
Ještě k tomu stěhování – základní objem kufru činí 780 litrů, v pětimístném provedení dokonce až 1060 litrů (měřeno metodou VDA). Odkládací prostory v kabině mají celkem 38 litrů, a když překlopíte opěradlo spolujezdce, převezete předměty dlouhé až 3,2 metru.
Základem 5008 je modulární platforma EMP2, kterou využívá například i model 308, tomu navíc odpovídají také motory. Základem je dvanáctistovka PureTech o výkonu 96 kW, z benzinových agregátů je pak v nabídce už jenom šestnáctistovka PureTech (THP) se 121 kW. Turbodiesely jsou dva – šestnáctistovka BlueHDi se 73 a 88 kilowatty a dvoulitr BlueHDi se 110 a 132 kilowatty.
Vnějšími rozměry a přepravní kapacitou se vůz velmi podobá Škodě Kodiaq, s pohonem všech kol ale nepočítejte. Ten totiž Peugeot nabízel pouze v hybridních modelech (Hybrid4) a od těch už postupně upouští. Vůz se představí na blížícím se autosalonu v Paříži a do prodeje vstoupí na jaře příštího roku. Ceny zatím nejsou k dispozici.