Peugeot 5008: Druhá generace je SUV, čtyřkolka mu však chybí

Model 5008 jsme měli dosud zafixovaný jako sedmimístné MPV, s novou generací je ale všechno jinak.

Obliba automobilů SUV už v dnešní době nikoho nepřekvapí, kolikrát ale současný trend zajde tak daleko, že výrobci zapomenou na tradice a přetvoří k tomuto obrazu model, do které byste to vůbec neřekli. Typickým příkladem je Renault, jehož model Espace, jeden z průkopníků segmentu MPV, si dnes říká crossover, a přestože to Francouzi oficiálně popírají, dalo by se uvažovat také o novém Scénicu. Nyní se přidává Peugeot s modelem 5008.

Druhá generace Peugeotu 5008 do délky narostla o jedenáct centimetrů (nyní měří 4,64 metru) a má rozvor dlouhý 2,84 metru. Schopnost pojmout až sedm cestujících mu zůstala, jenom s designem karoserie pořád tak nějak bojujeme. Zadní partie jsou originální a výrazné plastové lemování dnes frčí, jenže co ta příď? Maska chladiče je zvláštně vysunutá, skoro jako by autu někdo dal do nosu, vykousnutí světlometů už snad ani nemohlo být větší. S osobitostí se to zkrátka nesmí přehánět…

Peugeot 3008 je nejlépe jezdící auto v segmentu. Navíc nabídne koloběžku

Peugeot 3008 je nejlépe jezdící auto v segmentu. Navíc nabídne koloběžku

Zcela jasný původ má interiér. Stejnou přístrojovou desku má také menší sourozenec 3008 a v rámci segmentu se jedná o naprosté terno. Volant je tradičně maličký a nekruhový, přístrojový štít tvoří displej s úhlopříčkou 12,3 palce a uprostřed najdeme osmipalcovou obrazovku infotainmentu. Z fotek to vypadá, že interiér posádku příjemně obklopí.

Jak již bylo řečeno, uveze 5008 až sedm cestujících. Sedadla v zadních dvou řadách jsou dělená, opěradla v prostřední řadě jsou dokonce polohovatelná. Vůz si docela jednoduše přetvoříte ve stěhovák - stačí pouze jednotlivá sedadla sklopit nebo vyjmout, což nebude nic těžkého. Každé z nich totiž váží méně než 11 kilogramů.

Ještě k tomu stěhování – základní objem kufru činí 780 litrů, v pětimístném provedení dokonce až 1060 litrů (měřeno metodou VDA). Odkládací prostory v kabině mají celkem 38 litrů, a když překlopíte opěradlo spolujezdce, převezete předměty dlouhé až 3,2 metru.

Peugeot 3008 GT je nakonec docela obyčejný, ale GTI bude také

Peugeot 3008 GT je nakonec docela obyčejný, ale GTI bude také

Základem 5008 je modulární platforma EMP2, kterou využívá například i model 308, tomu navíc odpovídají také motory. Základem je dvanáctistovka PureTech o výkonu 96 kW, z benzinových agregátů je pak v nabídce už jenom šestnáctistovka PureTech (THP) se 121 kW. Turbodiesely jsou dva – šestnáctistovka BlueHDi se 73 a 88 kilowatty a dvoulitr BlueHDi se 110 a 132 kilowatty.

Vnějšími rozměry a přepravní kapacitou se vůz velmi podobá Škodě Kodiaq, s pohonem všech kol ale nepočítejte. Ten totiž Peugeot nabízel pouze v hybridních modelech (Hybrid4) a od těch už postupně upouští. Vůz se představí na blížícím se autosalonu v Paříži a do prodeje vstoupí na jaře příštího roku. Ceny zatím nejsou k dispozici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků