Peugeot 5008: Druhá generace je SUV, čtyřkolka mu však chybí

Model 5008 jsme měli dosud zafixovaný jako sedmimístné MPV, s novou generací je ale všechno jinak.

Obliba automobilů SUV už v dnešní době nikoho nepřekvapí, kolikrát ale současný trend zajde tak daleko, že výrobci zapomenou na tradice a přetvoří k tomuto obrazu model, do které byste to vůbec neřekli. Typickým příkladem je Renault, jehož model Espace, jeden z průkopníků segmentu MPV, si dnes říká crossover, a přestože to Francouzi oficiálně popírají, dalo by se uvažovat také o novém Scénicu. Nyní se přidává Peugeot s modelem 5008.

Druhá generace Peugeotu 5008 do délky narostla o jedenáct centimetrů (nyní měří 4,64 metru) a má rozvor dlouhý 2,84 metru. Schopnost pojmout až sedm cestujících mu zůstala, jenom s designem karoserie pořád tak nějak bojujeme. Zadní partie jsou originální a výrazné plastové lemování dnes frčí, jenže co ta příď? Maska chladiče je zvláštně vysunutá, skoro jako by autu někdo dal do nosu, vykousnutí světlometů už snad ani nemohlo být větší. S osobitostí se to zkrátka nesmí přehánět…

Peugeot 3008 je nejlépe jezdící auto v segmentu. Navíc nabídne koloběžku

Peugeot 3008 je nejlépe jezdící auto v segmentu. Navíc nabídne koloběžku

Zcela jasný původ má interiér. Stejnou přístrojovou desku má také menší sourozenec 3008 a v rámci segmentu se jedná o naprosté terno. Volant je tradičně maličký a nekruhový, přístrojový štít tvoří displej s úhlopříčkou 12,3 palce a uprostřed najdeme osmipalcovou obrazovku infotainmentu. Z fotek to vypadá, že interiér posádku příjemně obklopí.

Jak již bylo řečeno, uveze 5008 až sedm cestujících. Sedadla v zadních dvou řadách jsou dělená, opěradla v prostřední řadě jsou dokonce polohovatelná. Vůz si docela jednoduše přetvoříte ve stěhovák - stačí pouze jednotlivá sedadla sklopit nebo vyjmout, což nebude nic těžkého. Každé z nich totiž váží méně než 11 kilogramů.

Ještě k tomu stěhování – základní objem kufru činí 780 litrů, v pětimístném provedení dokonce až 1060 litrů (měřeno metodou VDA). Odkládací prostory v kabině mají celkem 38 litrů, a když překlopíte opěradlo spolujezdce, převezete předměty dlouhé až 3,2 metru.

Peugeot 3008 GT je nakonec docela obyčejný, ale GTI bude také

Peugeot 3008 GT je nakonec docela obyčejný, ale GTI bude také

Základem 5008 je modulární platforma EMP2, kterou využívá například i model 308, tomu navíc odpovídají také motory. Základem je dvanáctistovka PureTech o výkonu 96 kW, z benzinových agregátů je pak v nabídce už jenom šestnáctistovka PureTech (THP) se 121 kW. Turbodiesely jsou dva – šestnáctistovka BlueHDi se 73 a 88 kilowatty a dvoulitr BlueHDi se 110 a 132 kilowatty.

Vnějšími rozměry a přepravní kapacitou se vůz velmi podobá Škodě Kodiaq, s pohonem všech kol ale nepočítejte. Ten totiž Peugeot nabízel pouze v hybridních modelech (Hybrid4) a od těch už postupně upouští. Vůz se představí na blížícím se autosalonu v Paříži a do prodeje vstoupí na jaře příštího roku. Ceny zatím nejsou k dispozici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

dnes | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků