Peugeot 50 Trekker vs. Derbi 50 Predator: milujeme městské kolony (test)

Pro jeden z prvních testů motocyklů jsme měli možnost porovnat dvojici cestovních skútrů, Peugeot 50 Trekker a Derbi 50 Predator. Který z nich je lepší, pohodlnější či obratnější? Odpovědi nejen na tyto otázky a další informace najdete v tomto článku.
Peugeot 50 Trekker vs. Derbi 50 Predator: milujeme městské kolony (test)
Seznam kapitol
  1. Představení: Peugeot 50 Trekker a Derbi 50 Predator
  2. Jízdní dojmy, plusy - minusy, technické parametry
  3. Komentovaná fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

O tom, že Peugeot mimo vozy vyrábí se znakem lva i motocykly, přesněji řečeno jen skútry, vím dlouho, ale konečně se mi podařilo na jednom z nich projet. K tomu se nám povedlo vypůjčit si Derbi 50 Predator se sportovním variátorem a hned nás napadla jasná myšlenka: uděláme srovnávací test.

Peugeot 50 Trekker

Peugeot má v současné době v nabídce osm modelů skútrů: Vivacity, Speedfight, Ludix, Trekker, Looxor, Elystar, JetForce a Satelis. Jednotlivé modelové řady se nabízí i v různých verzích, například testovaný Trekker existuje vedle základního provedení i ve verzích WRC a Rallye Victories, které na první pohled evokující úspěchy Peugeotu na kolbištích světových rallye. Peugeot výrobou skútrů reaguje na stále větší a delší problémy městských kolon a širokou nabídkou se snaží oslovit co nejvíce nových zákazníků.

Páteř Trekkeru tvoří trubkový rám. Kapotáž z lakovaných plastů má jednoduché provedení a stříbrná barva testovaného motocyklu dravému designu také zrovna nepřidala. Pod širokým a pohodlným sedlem se ukrývá "celá motorka". Vzduchem chlazený dvoudobý jednoválec o objemu 49 ccm má výkon 3,1 kW (4,2 k) v 6 500 ot/min., který se na zadní kolo přenáší pomocí automatické odstředivé spojky a variátoru.


I takto může vypadat poladěný Peugeot...

Vedle šestilitrové nádrže je zde i odkládací prostor na helmu, popř. jiné drobnosti. Přístrojová deska má analogový ukazatel rychlosti, stav paliva v nádrži a kontrolky směrových světel, dálkových světel a červený indikátor oleje. O maximální pohodlí při jízdě se snaží starat přední upside-down vidlice Showa, vzadu je hydraulický tlumič uchycen do jednoramenné kyvné vidlice. Brzdový systém má vpředu pancířovou hadici, jeden kotouč o průměru 190 mm. Vzadu je brzda bubnová.

Na Trekkeru byly vyměněny trysky karburátoru, výfuk dostal navíc laděnou karbonovou koncovku od společnosti Technigas. Tyto drobné změny stály zhruba 4 000 Kč včetně práce a vedly ke zlepšení průběhu výkonu. Trekker má živější akceleraci a motor lépe táhne během celého rozsahu otáček.


Analogová přístrojová deska - Zavazadlový prostor - Víčko od nádrže pohonných hmot a od oleje

Derbi 50 Predator

Derbi svým temperamentním designem poráží nekonformní tvary Peugeotu na celé čáře a do značné míry se snaží dostat agresivitě čišící již z jeho jména. Predator má moderní ostré linie, stříbrná barva je oživena červenými a žlutými doplňky a jako celek působí malý skútr velmi dobře.

 
Tenhle Predator vypadá něskodně, ale zdání občas klame...

Velké rozdíly v technice nejsou, zmínim jen ty podstatné: dvoutaktní jednoválec je chlazený vodou a je silnější, má 5,1 kW (7 k). Přepákovaný zadní tlumič je uložen pod sedlem na levé straně, brzdová soustava má vpředu i vzadu kotouč a pod řídítky je navíc malá úložná schránka na drobnosti včetně elektrické zásuvky. Směrová světla jsou integrovaná v kapotáži a odlišnosti najdete pochopitelně i v uspořádání ukazatelů na přístrojové desce.

Derbi 50 Predator má oproti sériové verzi navíc také namontován laděnou koncovku RR od firmy Leo Vince, větší trysky v karburátoru a sportovní variátor.


Analogová přístrojová deska --- Zadní přepákovaný tlumič pod sedlem
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení: Peugeot 50 Trekker a Derbi 50 Predator
  2. Jízdní dojmy, plusy - minusy, technické parametry
  3. Komentovaná fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků