Peugeot 50 Trekker vs. Derbi 50 Predator: milujeme městské kolony (test)

Pro jeden z prvních testů motocyklů jsme měli možnost porovnat dvojici cestovních skútrů, Peugeot 50 Trekker a Derbi 50 Predator. Který z nich je lepší, pohodlnější či obratnější? Odpovědi nejen na tyto otázky a další informace najdete v tomto článku.
Peugeot 50 Trekker vs. Derbi 50 Predator: milujeme městské kolony (test)
Seznam kapitol
  1. Představení: Peugeot 50 Trekker a Derbi 50 Predator
  2. Jízdní dojmy, plusy - minusy, technické parametry
  3. Komentovaná fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

O tom, že Peugeot mimo vozy vyrábí se znakem lva i motocykly, přesněji řečeno jen skútry, vím dlouho, ale konečně se mi podařilo na jednom z nich projet. K tomu se nám povedlo vypůjčit si Derbi 50 Predator se sportovním variátorem a hned nás napadla jasná myšlenka: uděláme srovnávací test.

Peugeot 50 Trekker

Peugeot má v současné době v nabídce osm modelů skútrů: Vivacity, Speedfight, Ludix, Trekker, Looxor, Elystar, JetForce a Satelis. Jednotlivé modelové řady se nabízí i v různých verzích, například testovaný Trekker existuje vedle základního provedení i ve verzích WRC a Rallye Victories, které na první pohled evokující úspěchy Peugeotu na kolbištích světových rallye. Peugeot výrobou skútrů reaguje na stále větší a delší problémy městských kolon a širokou nabídkou se snaží oslovit co nejvíce nových zákazníků.

Páteř Trekkeru tvoří trubkový rám. Kapotáž z lakovaných plastů má jednoduché provedení a stříbrná barva testovaného motocyklu dravému designu také zrovna nepřidala. Pod širokým a pohodlným sedlem se ukrývá "celá motorka". Vzduchem chlazený dvoudobý jednoválec o objemu 49 ccm má výkon 3,1 kW (4,2 k) v 6 500 ot/min., který se na zadní kolo přenáší pomocí automatické odstředivé spojky a variátoru.


I takto může vypadat poladěný Peugeot...

Vedle šestilitrové nádrže je zde i odkládací prostor na helmu, popř. jiné drobnosti. Přístrojová deska má analogový ukazatel rychlosti, stav paliva v nádrži a kontrolky směrových světel, dálkových světel a červený indikátor oleje. O maximální pohodlí při jízdě se snaží starat přední upside-down vidlice Showa, vzadu je hydraulický tlumič uchycen do jednoramenné kyvné vidlice. Brzdový systém má vpředu pancířovou hadici, jeden kotouč o průměru 190 mm. Vzadu je brzda bubnová.

Na Trekkeru byly vyměněny trysky karburátoru, výfuk dostal navíc laděnou karbonovou koncovku od společnosti Technigas. Tyto drobné změny stály zhruba 4 000 Kč včetně práce a vedly ke zlepšení průběhu výkonu. Trekker má živější akceleraci a motor lépe táhne během celého rozsahu otáček.


Analogová přístrojová deska - Zavazadlový prostor - Víčko od nádrže pohonných hmot a od oleje

Derbi 50 Predator

Derbi svým temperamentním designem poráží nekonformní tvary Peugeotu na celé čáře a do značné míry se snaží dostat agresivitě čišící již z jeho jména. Predator má moderní ostré linie, stříbrná barva je oživena červenými a žlutými doplňky a jako celek působí malý skútr velmi dobře.

 
Tenhle Predator vypadá něskodně, ale zdání občas klame...

Velké rozdíly v technice nejsou, zmínim jen ty podstatné: dvoutaktní jednoválec je chlazený vodou a je silnější, má 5,1 kW (7 k). Přepákovaný zadní tlumič je uložen pod sedlem na levé straně, brzdová soustava má vpředu i vzadu kotouč a pod řídítky je navíc malá úložná schránka na drobnosti včetně elektrické zásuvky. Směrová světla jsou integrovaná v kapotáži a odlišnosti najdete pochopitelně i v uspořádání ukazatelů na přístrojové desce.

Derbi 50 Predator má oproti sériové verzi navíc také namontován laděnou koncovku RR od firmy Leo Vince, větší trysky v karburátoru a sportovní variátor.


Analogová přístrojová deska --- Zadní přepákovaný tlumič pod sedlem
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení: Peugeot 50 Trekker a Derbi 50 Predator
  2. Jízdní dojmy, plusy - minusy, technické parametry
  3. Komentovaná fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků