Kapitoly článku:
- Rozměry, konstrukce karoserie
- Benzínové motory, naftové motory (začátek)
- Naftové motory (dokončení)
- Převodovky, podvozek
- Přední a zadní náprava, tlumiče
- Řízení, brzdy, ESP
- Prvky výbavy, sedadla, odkládací prostory, zavazadlový prostor
- Klimatizace, rádio, palubní počítač
- Další prvky výbavy, bezpečnost, provedení interiéru
Dodržování rychlosti
V závislosti na zvolené verzi je k dispozici v rámci sériové výbavy nebo na přání regulátor rychlosti (tempomat). Toto zařízení bez ohledu na profil vozovky a bez nutnosti použití akceleračního pedálu stabilně udržuje řidičem navolenou rychlost. Působení systému se automaticky deaktivuje sešlápnutím brzdového pedálu. Doplňující funkcí je variabilní omezovač rychlosti, jehož uplatnění je mírně odlišné. Při překročení řidičem zadané rychlosti omezovač deaktivuje akcelerační pedál. Samozřejmě v případě nutnosti je ovládání rychlosti vozu akceleračním pedálem opětovně aktivováno tzv. „kick down“ sešlápnutím.
Zjednodušení ovládání ve prospěch bezpečnosti
Automatické stěrače s detektorem deště, samočinná aktivace světlometů nebo výstražných světel v případě prudkého brždění jsou funkce, které nevyžadují zásah řidiče a umožňují mu plně se soustředit na řízení vozu.
Pro usnadnění parkovacích manévrů se mohou vnější zpětná zrcátka při zařazení zpětného chodu automaticky sklopit, a tak zlepšit výhled do stran a za záď vozu. Funkce parkovací asistent se čtyřmi ultrazvukovými snímači navíc detekuje předmět za vozem nebo vedle vozu a upozorní řidiče výstražným zvukovým signálem, jehož frekvence se mění v závislosti na vzdálenosti překážky (u nevyšší verze výbavy je tento doplněk součástí sériové výbavy).
Bezpečnost
Pečlivě propracovaná pasivní bezpečnost: až devět airbagů
Pro zmírnění následků čelního nárazu absorbuje dlouhý hliníkový pomocný rám jeho energii a umožňuje rozložit působící síly dvěma směry – horním a dolním –, zatímco případný pohyb motoru je zajištěn « zachycovačem nárazu » a tzv. „aktivní“ sloupek řízení se zasune o 80 mm.
Při nárazu z boku je skelet karoserie schopen absorbovat velkou část energie nárazu, dalším ochranným prvkem je konstrukce dveří, které jsou vybaveny dvojitými výztuhami ve tvaru písmene Omega.
Také uvnitř této „ochranné buňky“ jsou pro všechny cestující připraveny velmi účinné bezpečnostní prvky.
Přední místa
Řidič je chráněn předním dvouobjemovým smart airbagem se dvěma generátory, razance a objem nafouknutí vaku závisí na síle a morfologii nárazu. Objem rozvinutého vaku se může pohybovat od 42 do 83 litrů.
Řidič může rovněž počítat s málo rozšířeným a v segmentu vozů střední třídy se vyskytujícím ochranným prvkem – tzv. kolenním airbagem pod sloupkem řízení o objemu 20 litrů. Tento airbag zamezuje při nárazu kontaktu dolních končetin s některými pevnými díly a významně tak zvyšuje ochranu kolen a holení řidiče.
Rovněž spolujezdec je při čelní srážce chráněn předním adaptivním jednoobjemovým airbagem se dvěma generátory o objemu 120 litrů, jehož míra nafouknutí se přizpůsobí síle a typu nárazu. Jeho funkčnost je možné klíčem zapalování deaktivovat speciálním zámkem a umístit na přední sedadlo dětskou sedačku. Řidič je o stavu funkčnosti airbagu informován kontrolkou na sdruženém přístroji.
V bočnicích opěradel předních sedadel najdeme boční airbagy o objemu 10 litrů chránící při bočním nárazu hrudník a břicho řidiče, společný hlavový airbag pro cestující na předním i zadním sedadle o objemu 23 litrů zajišťuje ochranu hlavy.
Podobně jako řidič, je při nárazu z boku i cestující na místě spolujezdce chráněn bočním airbagem o objemu 10 litrů a hlavovým airbagem o objemu 23 litrů, zajišťujícím současně spolujezdci i cestujícímu na zadním sedadle ochranu hlavy.
Přední sedadla jsou vybavena výškově nastavitelnými bezpečnostními pásy s pyrotechnickými přepínači a omezovači přítlaku nastavenými na 450 daN, které pro zajištění optimální bezpečnosti pracují v součinnosti s předními airbagy.
Indikace nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech má dvě úrovně - nejprve je řidič upozorněn kontrolkou na sdruženém přístroji a při překročení rychlosti 15 km/hod i zvykovým signálem. Systém je samozřejmě schopen rozpoznat obsazení místa spolujezdce.
Při nárazu zezadu jsou účinným prvkem ochrany krční páteře aktivní opěrky hlavy, které kopírují pohyb hlavy a udržují opěrku v její těsné blízkosti a zabraňují nadměrnému napnutí krčních svalů.
Zadní místa
Cestující na bočních zadních sedadlech jsou chráněni hlavovými airbagy, které se v případě bočního nárazu rozvinou v celé délce po stranách kabiny vozu a tříbodovými bezpečnostními pásy s omezovačem přítlaku nastaveným na 600 daN. Dále je možné zvýšit bezpečnost pasažérů na těchto místech doplňkovou výbavou bočních airbagů o objemu 9 litrů, které jsou zabudovány do výplní zadních dveří, spojených s pyrotechnickými přepínači bezpečnostních pásů.
Po vzoru bočních pásů je bezpečnostní pás na místě uprostřed rovněž tříbodový a je vybaven funkcí zablokování pásu.
Nejmenší pasažéři
Dětské sedačky mohou být namontovány na všechna čtyři místa pro spolujezdce a speciální sedačka Isofix na zadní boční sedadla.
U verzí vybavených systémem superzamykání najdeme funkci dětské pojistky. Stisknutí ovládacího tlačítka na palubní desce znemožní otevření zadních dveří zevnitř kabiny. Tato funkce přináší více bezpečnosti dětem a klidu dospělým.
Ovladačem vpředu je možné rovněž deaktivovat elektrické ovládání zadních oken.
Aby všichni v kabině mohli cestovat v klidu a bez obav, zamknou se dveře a zavazadlový prostor automaticky, jakmile dosáhne vozidlo rychlosti 10 km/h. Tuto funkci může uživatel sám konfigurovat.
Barvy karoserie a provedení interiéru
Barvy karoserie
Sedan 407 je k dispozici ve dvanácti barevných odstínech, které podtrhují jeho eleganci a dodávají mu osobitý charakter.
- Bílá Banquise
- Bronzová Dolomites
- Béžová Or
- Modrá Alcyon
- Šedá Fer
- Švestková Montechristo
- Modrá Chine
- Šedá Iceland
- Červená Profond
- Šedá Aluminium
- Černá Obsidienne
- Zelená Intensive
Provedení interiéru
Interiér modelu 407 je zpracován ve třech základních provedeních. Každý z nich má svou specifickou úpravu palubní desky, dekorační prvky a čalounění zvolené v závislosti na předpokládaných preferencích budoucích zákazníků a způsobu využití vozu:
- Confort - interiér prvních verzí modelové řady 407 má módní, světle šedé provedení, dekorační prvky jsou v chromové barvě „šedá Lion“,
- Dynamic - provedení vyjadřující dynamiku a výkonnost je synonymem pro automobilové potěšení, dekorační prvky jsou s dekorem „chromované trojúhelníky“,
- Executive - útulný interiér s důrazem na eleganci a komfort. Použité dekorace jsou chromové a u verze Pack z červeného dřeva „Walnut Burl“. Čalounění je velurové.
Tato provedení interiéru odpovídají různým úrovním výbavy a je možné je doplnit některými dalšími stylově charakteristickými prvky – například k dynamickému provedení interiéru patří sedmnáctipalcová hliníková kola, sdružený přístroj se světlým pozadím a sportovní volant nebo elektricky ovládaná sedadla.