Kapitoly článku:
- Rozměry, konstrukce karoserie
- Benzínové motory, naftové motory (začátek)
- Naftové motory (dokončení)
- Převodovky, podvozek
- Přední a zadní náprava, tlumiče
- Řízení, brzdy, ESP
- Prvky výbavy, sedadla, odkládací prostory, zavazadlový prostor
- Klimatizace, rádio, palubní počítač
- Další prvky výbavy, bezpečnost, provedení interiéru
Řízení
Hřebenové řízení s pastorkem, uznávané pro svou přesnost a věrné přenášení požadavků řidiče, bylo zvoleno také pro nový model 407. Pro co nejlepší přizpůsobení hydraulického posilování jednotlivým typům motorů, v závislosti na rozměru pneumatik a úrovni vybavení, byly pro vozidla vyvinuty tři různé systémy posilování. Zaručují současně přesnost řízení a úroveň posilování uzpůsobenou všem situacím, se kterými se řidič setkává při řízení vozidla.
U vozidel se základní výbavou a motory EW7J4 a DV6 BTED4 nalezneme posilovač, jehož proměnný účinek zajišťuje čerpadlo s klesající dodávkou, poháněné motorem. Poskytuje maximální posilovací účinek při nízkých otáčkách motoru (parkovací manévry), který se sníží, jakmile otáčky motoru dosáhnou přibližně 2 000 1/min nebo 3 000 1/min, podle typu motoru.
U motorů 2 l a 2.2 l benzin a diesel je elektrohydraulické posilování zajišťováno skupinou elektrického čerpadla, řízeného podle rychlosti vozidla a rychlosti otáčení volantem. Kromě své přirozené tendence ke snížení spotřeby paliva, a tím emisí CO2, zvyšuje tento systém znatelně uživatelské pohodlí.
A konečně, model 407 s šestiválcovým motorem je vybavený hydraulickým posilovačem s proměnným účinkem. U tohoto systému je posilování zajištěno ventilem řízeným počítačem, zohledňujícím velké množství informací, jako jsou například rychlost vozidla, otáčky motoru, úhel rejdu a rychlost reakce. Zařízení dále optimalizuje funkci zvýšením rychlosti reakce a zlepšením pohodlí za všech okolností, ať už se jedná o parkovací manévry, jízdu při nízké či vysoké rychlosti, přímý směr nebo zatáčky.
Brzdná soustava
U modelu 407 jsou brzdy uzpůsobeny hmotnosti a provozním vlastnostem vozidel. Společnou charakteristikou je uspořádání do dvou oddělených okruhů (do X), použití brzdového posilovače a čtyř brzdových kotoučů s velkými rozměry, přičemž dva vpředu mají vnitřní chlazení a mohou mít průměr až 330 mm a tloušťku 30 mm.
Všechna vozidla jsou rovněž vybavená systémem proti blokování kol (ABS), s integrálním řízením brždění jednotlivých kol, zahrnujícím rozdělení brzdného účinku mezi přední a zadní nápravu (REF) a jeden zcela nový systém, umožňující řídit nezávisle kola na pravé a levé straně.
Vozidla typu 407 jsou navíc vybavena brzdovým asistentem (EVA) a systémem automatického rozsvícení výstražných světel při prudkém brzdění, bez ohledu na regulaci ABS.
Zatímco ABS brání zablokování kol v případě náhlého brždění, aby byla zachována ovladatelnost vozidla, oddělené řízení jednotlivých kol zaručuje optimální účinnost brždění a stabilitu vozidla ve fázích brždění, zejména v zatáčce, bez regulace ABS nebo ESP. Brzdový asistent (EVA) druhé generace (elektronický typ) umožňuje s regulací ABS dosáhnout maximální brzdný tlak v závislosti na rychlosti sešlápnutí brzdového pedálu. Automatické rozsvícení výstražných světel v případě prudkého zpomalení signalizuje řidičům vzadu jedoucích vozidel, že došlo k abnormální situaci a řidič se může bez rozptylování pozornosti soustředit na vlastní řízení vozidla.
Řídící systém kontroly stability ESP
Pro model 407 zvolili inženýři značky Peugeot systém ESP poslední generace typu EBC 440 vyvinutý ve spolupráci se společností TRW.
Pro využití velkého potenciálu podvozkových skupin tohoto nového vozidla bylo jejich finální doladění provedeno se systémem ESP i bez něj, s cílem poskytnout vysokou úroveň aktivní bezpečnosti a současně zachovat skutečné potěšení z řízení.
Systém ESP zahrnuje systém proti blokování kol (ABS), systém proti prokluzu kol (ASR), působící na řízení motoru a brzdy, systém brzdového asistenta (EVA) a integrální řízení brzdění jednotlivých kol (REF). Všechny uvedené systémy zaručují větší účinnost a optimální stabilitu vozidla
V systému ESP je rovněž integrovaný počítač řízení stability, který je schopen detekovat za pomoci snímače volantu a snímače rychlosti natáčení vozidla kolem svislé osy začátek tendence k nedotáčivosti nebo přetáčivosti vozidla. Na základě těchto zjištění počítač nařídí korekce, aby bylo vozidlo, v rámci možností fyzikálních zákonů, vráceno na trasu požadovanou řidičem.
Speciálně pro model 407 byly vyvinuty dvě logiky korekce a integrovány do počítače.
Pro korekci nedotáčivosti a pro co nejrychlejší navrácení vozidla na jeho správnou dráhu korekce působí na zadní kolo na vnitřní straně zatáčky a dvě diagonálně protilehlá kola (přední vnitřní a zadní vnější kolo).
Pro přetáčivost zahrnuje korekce dvě různé funkce - vedle tradičního působení na přední vnější a z části na zadní vnější kolo, zahrnuje i nový systém s předběžným povelem. Ten poskytuje první úroveň regulace, která stabilizuje vozidlo pro řidiče evidentním způsobem.
Tento předběžný povel snižuje dobu reakce systému v případě potřeby silnější regulace.
Mimo jiné zahrnuje logika korekce přizpůsobení stylu jízdy řidiče a nouzovým situacím.
Systém řízení stability je schopný detekovat např. sportovní jízdu nebo vyhýbací manévr ve vysoké rychlosti a zajišťuje mírně posunutou regulaci, která zlepšuje živost vozidla.
Tento systém zároveň brání nechtěným regulacím, korekce je však silnější při překročení dané hranice.
Systém spojuje dynamický charakter vozidla s potěšením z jízdy.
V případě nouzového vyhýbacího manévru systém automaticky vyvine maximální regulační účinek pro zajištění co nejvyšší míry bezpečnosti.