Peugeot 407: vše, co jste kdy chtěli vědět

Pokud vás zajímá nový Peugeot 407, potěší vás doplňující informace, které jsme získali v podobě tiskové mapy na testovacích jízdách minulý týden. Najdete v něm podrobné parametry motorů, popis konstrukce karoserie, přehled prvků bezpečnosti aj.
Peugeot 407: vše, co jste kdy chtěli vědět
Seznam kapitol
  1. Rozměry, konstrukce karoserie
  2. Benzínové motory, naftové motory (začátek)
  3. Naftové motory (dokončení)
  4. Převodovky, podvozek
  5. Přední a zadní náprava, tlumiče
  6. Řízení, brzdy, ESP
  7. Prvky výbavy, sedadla, odkládací prostory, zavazadlový prostor
  8. Klimatizace, rádio, palubní počítač
  9. Další prvky výbavy, bezpečnost, provedení interiéru

Následující text pochází z tiskových materiálů Peugeotu. Je velmi rozsáhlý, proto jsme ho museli rozdělit na několik částí. Najdete v něm popis mnoha zajímavých funkcí a novinek, o nichž jsme ještě nepsali. Text není souvislý, ale jde skutečně o body, které mohou plynulé čtení trochu stížit.

Přečtěte si dále:


„Divoká šelma“ to je ten správný výraz, vystihující vnější styl modelu 407. Ztvárnění přední masky - široký otvor sání vzduchu a protáhlé přední světlomety symbolizují novou identitu značky Peugeot.

Stylistům a návrhářům značky se podařilo úspěšně zhodnotit čisté a ostře řezané linie karoserie, křivky lomu světla a hra stínů dodává celku potřebnou dynamiku. Vyváženost karoserie je tvořena protáhlou kapotou a kompaktní zadní částí, které opticky posouvají těžiště vozu směrem dopředu.

Masivní boky s výraznou křivkou probíhající v horní části v celé jejich délce dodávají vozu robustní vzhled.

Vsazené zadní sklo odvozené od modelu 406 Coupé a rubínová zadní světla vytváří esteticky precizně zpracovanou záď dynamických rysů.

Vnitřní prostor vozu vyniká díky předsazenému a odvážně skloněnému čelnímu sklu prostorností a světlostí, vytváří pocit komfortu a bezpečí.

Sedan 407, elegantního a dynamického vzhledu, vyzařuje estetickou energii, která posouvá značku Peugeot do nové stylistické epchy.

Rozměry

S délkou 4,676 m u verze sedan a 4,763 u varianty SW nabízí model 407 v rámci své třídy velkorysé a vyvážené proporce vozu reprezentativního typu, který si zároveň zachovává i výrazné dynamické rysy.

Až po zadní nápravu mají verze sedan a SW stejnou délku:

  • přední převis 1029 mm se významně podílí na ochraně cestujících i chodců při čelních nárazech,
  • rozvor je 2725 mm.

Od zadní nápravy se uvedené verze odlišují:

  • zadní převis měří u sedanu 922 mm (a 1010 mm u varianty SW ve prospěch konstrukčního zpevnění a snadnějšího přístupu do zavazadlového prostoru – snížený práh, v horní části výrazně vykrojené zadní okno a atypicky řešené sloupky),
  • výška dosahuje u verze sedan 1445 mm (1486 mm u varianty SW a to díky novému tvaru střechy a podélným střešním lyžinám).

Konstrukční předpoklady

Model 407 byl vystavěn na platformě určené pro modely střední a vyšší třídy skupiny PSA Peugeot Citroën.

Použitá platforma byla navíc upravena tak, aby splňovala ambiciózní cíle tohoto nového modelu, zejména co se týče jízdního pohodlí a bezpečnosti.

Odolnost karoserie v krutu - 0,77 mrd při momentu 100 daNm nebyla ještě nikdy u sedanu této značky dosažena. Tato vysoká tuhost umožňuje lepší využití náprav ve prospěch jízdních vlastností a tedy i aktivní bezpečnosti, potěšení z jízdy a dynamického komfortu.

Kromě jiného byla přední část struktury zvláště pečlivě propracována za účelem  zvýšení pasivní bezpečnosti. Posádka je velice účinně chráněna druhou dodatečnou absorbční zónou, která rozkládá energii nárazu a je u verze 407 nově položena níže než obvykle a doplňuje tak „klasickou“ horní ochrannou zónu tvořenou podélnými nosníky. Energie nárazu je ze dvou třetin přenášena horní a z jedné třetiny spodní deformační zónou.

Tato spodní zóna se skládá z prodlouženého pomocného rámu, tvořeného standardním rámem s přidanými nástavci, přední příčkou, úvazy a příčkou « ochrany pro chodce » vybavenou pohlcovači nárazu.

S výjimkou příčky « ochrany pro chodce » jsou všechny díly tvořící dlouhý pomocný rám vyrobeny ze slitiny hliníku.

Takto uspořádaná přední část struktury je konkrétní podobou nové strategie v oblasti pohlcování energie nárazů. Umožňuje totiž lépe rozdělit energii a tedy nabídnout zajímavé spojení vozidla s nezbytnou tuhostí pro ochranu cestujících při čelním nárazu, ale současně dostatečně pružného pro zajištění ochrany chodců a kompatibility při srážce s lehčími vozidly.

Zařízení, kterým je motor vozu připevněn k pomocnému rámu, tzv. « pohlcovač nárazů », je dalším doplňujícím prvkem ochrany cestujících při čelním nárazu ve vysoké rychlosti. Snižuje totiž riziko posunu bloku motoru s převodovkou do vnitřního prostoru kabiny vozu.

Snížení následků srážky s chodcem bylo docíleno pružností struktury a materiálů použitých na výrobu předních dílů karoserie a zejména aplikací pěnových absorbérů nárazu, upevněných ve spodní části na příčce « ochrany pro chodce », která je koncovým prvkem spodního ochranného rámu.

Přední struktura s horní a spodní absorbční zónou významnou měrou přispěla i ke snadnějším a méně nákladným opravám vozidla. Další předností v tomto ohledu je demontovatelná přední část pomocného rámu, příčka upevněná šrouby na krajích předních podélných nosníků a v zadní části vozidla příčka z kompozitního materiálu, která chrání zadní panel.

Ochrana při bočním nárazu je založena na koncepci tuhého skeletu karoserie a vrchní struktury, která absorbuje energii nárazu a chrání vnitřní prostor pro cestující. Dveře, vybavené výztuhami ve tvaru písmene omega a vpředu navíc tyčemi, účinně přispívají ke zvýšení tuhosti tím, že vytvářejí pevné vyztužení mezi předními a středními sloupky a podběhy zadních kol.

Celková hmotnost struktury karoserie se skly, lakem a zvukovou izolací činí 372 kg.

Na prorezivění karoserie modelu 407 je poskytována dvanáctiletá záruka a tříletá záruka na lak.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Rozměry, konstrukce karoserie
  2. Benzínové motory, naftové motory (začátek)
  3. Naftové motory (dokončení)
  4. Převodovky, podvozek
  5. Přední a zadní náprava, tlumiče
  6. Řízení, brzdy, ESP
  7. Prvky výbavy, sedadla, odkládací prostory, zavazadlový prostor
  8. Klimatizace, rádio, palubní počítač
  9. Další prvky výbavy, bezpečnost, provedení interiéru
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků