Peugeot 407: vše, co jste kdy chtěli vědět

Pokud vás zajímá nový Peugeot 407, potěší vás doplňující informace, které jsme získali v podobě tiskové mapy na testovacích jízdách minulý týden. Najdete v něm podrobné parametry motorů, popis konstrukce karoserie, přehled prvků bezpečnosti aj.
Peugeot 407: vše, co jste kdy chtěli vědět
Seznam kapitol
  1. Rozměry, konstrukce karoserie
  2. Benzínové motory, naftové motory (začátek)
  3. Naftové motory (dokončení)
  4. Převodovky, podvozek
  5. Přední a zadní náprava, tlumiče
  6. Řízení, brzdy, ESP
  7. Prvky výbavy, sedadla, odkládací prostory, zavazadlový prostor
  8. Klimatizace, rádio, palubní počítač
  9. Další prvky výbavy, bezpečnost, provedení interiéru

Následující text pochází z tiskových materiálů Peugeotu. Je velmi rozsáhlý, proto jsme ho museli rozdělit na několik částí. Najdete v něm popis mnoha zajímavých funkcí a novinek, o nichž jsme ještě nepsali. Text není souvislý, ale jde skutečně o body, které mohou plynulé čtení trochu stížit.

Přečtěte si dále:


„Divoká šelma“ to je ten správný výraz, vystihující vnější styl modelu 407. Ztvárnění přední masky - široký otvor sání vzduchu a protáhlé přední světlomety symbolizují novou identitu značky Peugeot.

Stylistům a návrhářům značky se podařilo úspěšně zhodnotit čisté a ostře řezané linie karoserie, křivky lomu světla a hra stínů dodává celku potřebnou dynamiku. Vyváženost karoserie je tvořena protáhlou kapotou a kompaktní zadní částí, které opticky posouvají těžiště vozu směrem dopředu.

Masivní boky s výraznou křivkou probíhající v horní části v celé jejich délce dodávají vozu robustní vzhled.

Vsazené zadní sklo odvozené od modelu 406 Coupé a rubínová zadní světla vytváří esteticky precizně zpracovanou záď dynamických rysů.

Vnitřní prostor vozu vyniká díky předsazenému a odvážně skloněnému čelnímu sklu prostorností a světlostí, vytváří pocit komfortu a bezpečí.

Sedan 407, elegantního a dynamického vzhledu, vyzařuje estetickou energii, která posouvá značku Peugeot do nové stylistické epchy.

Rozměry

S délkou 4,676 m u verze sedan a 4,763 u varianty SW nabízí model 407 v rámci své třídy velkorysé a vyvážené proporce vozu reprezentativního typu, který si zároveň zachovává i výrazné dynamické rysy.

Až po zadní nápravu mají verze sedan a SW stejnou délku:

  • přední převis 1029 mm se významně podílí na ochraně cestujících i chodců při čelních nárazech,
  • rozvor je 2725 mm.

Od zadní nápravy se uvedené verze odlišují:

  • zadní převis měří u sedanu 922 mm (a 1010 mm u varianty SW ve prospěch konstrukčního zpevnění a snadnějšího přístupu do zavazadlového prostoru – snížený práh, v horní části výrazně vykrojené zadní okno a atypicky řešené sloupky),
  • výška dosahuje u verze sedan 1445 mm (1486 mm u varianty SW a to díky novému tvaru střechy a podélným střešním lyžinám).

Konstrukční předpoklady

Model 407 byl vystavěn na platformě určené pro modely střední a vyšší třídy skupiny PSA Peugeot Citroën.

Použitá platforma byla navíc upravena tak, aby splňovala ambiciózní cíle tohoto nového modelu, zejména co se týče jízdního pohodlí a bezpečnosti.

Odolnost karoserie v krutu - 0,77 mrd při momentu 100 daNm nebyla ještě nikdy u sedanu této značky dosažena. Tato vysoká tuhost umožňuje lepší využití náprav ve prospěch jízdních vlastností a tedy i aktivní bezpečnosti, potěšení z jízdy a dynamického komfortu.

Kromě jiného byla přední část struktury zvláště pečlivě propracována za účelem  zvýšení pasivní bezpečnosti. Posádka je velice účinně chráněna druhou dodatečnou absorbční zónou, která rozkládá energii nárazu a je u verze 407 nově položena níže než obvykle a doplňuje tak „klasickou“ horní ochrannou zónu tvořenou podélnými nosníky. Energie nárazu je ze dvou třetin přenášena horní a z jedné třetiny spodní deformační zónou.

Tato spodní zóna se skládá z prodlouženého pomocného rámu, tvořeného standardním rámem s přidanými nástavci, přední příčkou, úvazy a příčkou « ochrany pro chodce » vybavenou pohlcovači nárazu.

S výjimkou příčky « ochrany pro chodce » jsou všechny díly tvořící dlouhý pomocný rám vyrobeny ze slitiny hliníku.

Takto uspořádaná přední část struktury je konkrétní podobou nové strategie v oblasti pohlcování energie nárazů. Umožňuje totiž lépe rozdělit energii a tedy nabídnout zajímavé spojení vozidla s nezbytnou tuhostí pro ochranu cestujících při čelním nárazu, ale současně dostatečně pružného pro zajištění ochrany chodců a kompatibility při srážce s lehčími vozidly.

Zařízení, kterým je motor vozu připevněn k pomocnému rámu, tzv. « pohlcovač nárazů », je dalším doplňujícím prvkem ochrany cestujících při čelním nárazu ve vysoké rychlosti. Snižuje totiž riziko posunu bloku motoru s převodovkou do vnitřního prostoru kabiny vozu.

Snížení následků srážky s chodcem bylo docíleno pružností struktury a materiálů použitých na výrobu předních dílů karoserie a zejména aplikací pěnových absorbérů nárazu, upevněných ve spodní části na příčce « ochrany pro chodce », která je koncovým prvkem spodního ochranného rámu.

Přední struktura s horní a spodní absorbční zónou významnou měrou přispěla i ke snadnějším a méně nákladným opravám vozidla. Další předností v tomto ohledu je demontovatelná přední část pomocného rámu, příčka upevněná šrouby na krajích předních podélných nosníků a v zadní části vozidla příčka z kompozitního materiálu, která chrání zadní panel.

Ochrana při bočním nárazu je založena na koncepci tuhého skeletu karoserie a vrchní struktury, která absorbuje energii nárazu a chrání vnitřní prostor pro cestující. Dveře, vybavené výztuhami ve tvaru písmene omega a vpředu navíc tyčemi, účinně přispívají ke zvýšení tuhosti tím, že vytvářejí pevné vyztužení mezi předními a středními sloupky a podběhy zadních kol.

Celková hmotnost struktury karoserie se skly, lakem a zvukovou izolací činí 372 kg.

Na prorezivění karoserie modelu 407 je poskytována dvanáctiletá záruka a tříletá záruka na lak.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Rozměry, konstrukce karoserie
  2. Benzínové motory, naftové motory (začátek)
  3. Naftové motory (dokončení)
  4. Převodovky, podvozek
  5. Přední a zadní náprava, tlumiče
  6. Řízení, brzdy, ESP
  7. Prvky výbavy, sedadla, odkládací prostory, zavazadlový prostor
  8. Klimatizace, rádio, palubní počítač
  9. Další prvky výbavy, bezpečnost, provedení interiéru
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků