Peugeot 407: už brzy na scéně

Automobilka Peugeot je jednou z mála, které se daří, navzdory všeobecné stagnaci automobilového průmyslu, do puntíku plnit expanzivní plány a rozšiřovat dynamicky modelovou řadu. Na vrcholu zájmu, alespoň z hlediska prodejnosti, stojí nyní řady 206 a 307, poněkud v pozadí zůstává řada 406. Ta vkročila letos do posledního roku výroby a netrpělivě již čeká na svého nástupce.

Ten by měl být představen v září na frankfurtském autosalonu jako Peugeot 407. Nová 407 má být dokonalou náhradou za loučící se 406, přitom však radikálně změnit tvář a vzbudit dojem úplně nového, originálního vozu. Již první, zatím neoficiální, obrázky nového Peugeotu 407 napovídají, že se francouzským designérům jejich záměr podařil. Na druhé straně je třeba podotknout, že určité partie "originální" 407 nápadně připomínají především německé konkurenty.

Peugeot 407 bude celkově větším vozem než jeho předchůdce. Vynikne dravým vzhledem a několika pro Peugeot atypickými stylingovými prvky. Zmizí kupříkladu přední mřížka chladiče, která bude nahrazena masivním otvorem sání vzduchu v předním nárazníku. Dominantním prvkem bude prudce se svažující příď a ostrá záď.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vzezření nového Peugeotu 407 bude jistě lahodit očím mnoha
zákazníků

Interiér vozu se má díky kvalitnějším plastům zkombinovaným s hliníkem přiblížit konkurentům typu Mercedes a BMW. Dalším trumfem má být velké množství odkládacích ploch, u verze kombi sedm sedadel. Ve výbavě nebude chybět automatická klimatizace, navigační systém či klimatizovaná odkládací skříňka.

Peugeot předpokládá, že dieselovými motory bude osazeno až 60% prodaných 407. Proto budou hned od začátku prodeje k dispozici dva dieselové motory o objemech 2.0 l a 2.2 l s výkony 81 kW/110 k a 100 kW/136 k. V nabídce se objeví také nový dieselový šestiválec o objemu 2.4 l, který vznikl ve spolupráci s automobilkou Ford. Motor poskytne 117 kW/160 k výkonu a objeví se mimo jiné pod kapotou vozů Ford Mondeo či Jaguár X-Type. V roce 2005 by měla být nabídka vznětových agregátů ještě doplněna o šestiválec 2.7 l s maximálním výkonem 139 kW/190 k. Zážehové jednotky budou k dispozici tři: 1.8 l, 2.0 l a třílitrový šestiválec s maximálním výkonem 183 kW/250 k. 

Peugeot 407 by se měl na trhu objevit na jaře příštího roku nejprve jako limuzína, v průběhu roku by mělo následovat kombi pod označením Peugeot 407 SW a nabídku řady 407 by mělo v roce 2005 uzavřít atraktivní kupé.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků