Peugeot 407: už brzy na scéně

Automobilka Peugeot je jednou z mála, které se daří, navzdory všeobecné stagnaci automobilového průmyslu, do puntíku plnit expanzivní plány a rozšiřovat dynamicky modelovou řadu. Na vrcholu zájmu, alespoň z hlediska prodejnosti, stojí nyní řady 206 a 307, poněkud v pozadí zůstává řada 406. Ta vkročila letos do posledního roku výroby a netrpělivě již čeká na svého nástupce.

Ten by měl být představen v září na frankfurtském autosalonu jako Peugeot 407. Nová 407 má být dokonalou náhradou za loučící se 406, přitom však radikálně změnit tvář a vzbudit dojem úplně nového, originálního vozu. Již první, zatím neoficiální, obrázky nového Peugeotu 407 napovídají, že se francouzským designérům jejich záměr podařil. Na druhé straně je třeba podotknout, že určité partie "originální" 407 nápadně připomínají především německé konkurenty.

Peugeot 407 bude celkově větším vozem než jeho předchůdce. Vynikne dravým vzhledem a několika pro Peugeot atypickými stylingovými prvky. Zmizí kupříkladu přední mřížka chladiče, která bude nahrazena masivním otvorem sání vzduchu v předním nárazníku. Dominantním prvkem bude prudce se svažující příď a ostrá záď.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vzezření nového Peugeotu 407 bude jistě lahodit očím mnoha
zákazníků

Interiér vozu se má díky kvalitnějším plastům zkombinovaným s hliníkem přiblížit konkurentům typu Mercedes a BMW. Dalším trumfem má být velké množství odkládacích ploch, u verze kombi sedm sedadel. Ve výbavě nebude chybět automatická klimatizace, navigační systém či klimatizovaná odkládací skříňka.

Peugeot předpokládá, že dieselovými motory bude osazeno až 60% prodaných 407. Proto budou hned od začátku prodeje k dispozici dva dieselové motory o objemech 2.0 l a 2.2 l s výkony 81 kW/110 k a 100 kW/136 k. V nabídce se objeví také nový dieselový šestiválec o objemu 2.4 l, který vznikl ve spolupráci s automobilkou Ford. Motor poskytne 117 kW/160 k výkonu a objeví se mimo jiné pod kapotou vozů Ford Mondeo či Jaguár X-Type. V roce 2005 by měla být nabídka vznětových agregátů ještě doplněna o šestiválec 2.7 l s maximálním výkonem 139 kW/190 k. Zážehové jednotky budou k dispozici tři: 1.8 l, 2.0 l a třílitrový šestiválec s maximálním výkonem 183 kW/250 k. 

Peugeot 407 by se měl na trhu objevit na jaře příštího roku nejprve jako limuzína, v průběhu roku by mělo následovat kombi pod označením Peugeot 407 SW a nabídku řady 407 by mělo v roce 2005 uzavřít atraktivní kupé.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků