Peugeot 407: už brzy na scéně

Automobilka Peugeot je jednou z mála, které se daří, navzdory všeobecné stagnaci automobilového průmyslu, do puntíku plnit expanzivní plány a rozšiřovat dynamicky modelovou řadu. Na vrcholu zájmu, alespoň z hlediska prodejnosti, stojí nyní řady 206 a 307, poněkud v pozadí zůstává řada 406. Ta vkročila letos do posledního roku výroby a netrpělivě již čeká na svého nástupce.

Ten by měl být představen v září na frankfurtském autosalonu jako Peugeot 407. Nová 407 má být dokonalou náhradou za loučící se 406, přitom však radikálně změnit tvář a vzbudit dojem úplně nového, originálního vozu. Již první, zatím neoficiální, obrázky nového Peugeotu 407 napovídají, že se francouzským designérům jejich záměr podařil. Na druhé straně je třeba podotknout, že určité partie "originální" 407 nápadně připomínají především německé konkurenty.

Peugeot 407 bude celkově větším vozem než jeho předchůdce. Vynikne dravým vzhledem a několika pro Peugeot atypickými stylingovými prvky. Zmizí kupříkladu přední mřížka chladiče, která bude nahrazena masivním otvorem sání vzduchu v předním nárazníku. Dominantním prvkem bude prudce se svažující příď a ostrá záď.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vzezření nového Peugeotu 407 bude jistě lahodit očím mnoha
zákazníků

Interiér vozu se má díky kvalitnějším plastům zkombinovaným s hliníkem přiblížit konkurentům typu Mercedes a BMW. Dalším trumfem má být velké množství odkládacích ploch, u verze kombi sedm sedadel. Ve výbavě nebude chybět automatická klimatizace, navigační systém či klimatizovaná odkládací skříňka.

Peugeot předpokládá, že dieselovými motory bude osazeno až 60% prodaných 407. Proto budou hned od začátku prodeje k dispozici dva dieselové motory o objemech 2.0 l a 2.2 l s výkony 81 kW/110 k a 100 kW/136 k. V nabídce se objeví také nový dieselový šestiválec o objemu 2.4 l, který vznikl ve spolupráci s automobilkou Ford. Motor poskytne 117 kW/160 k výkonu a objeví se mimo jiné pod kapotou vozů Ford Mondeo či Jaguár X-Type. V roce 2005 by měla být nabídka vznětových agregátů ještě doplněna o šestiválec 2.7 l s maximálním výkonem 139 kW/190 k. Zážehové jednotky budou k dispozici tři: 1.8 l, 2.0 l a třílitrový šestiválec s maximálním výkonem 183 kW/250 k. 

Peugeot 407 by se měl na trhu objevit na jaře příštího roku nejprve jako limuzína, v průběhu roku by mělo následovat kombi pod označením Peugeot 407 SW a nabídku řady 407 by mělo v roce 2005 uzavřít atraktivní kupé.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků