Peugeot 407: už brzy na scéně

Peugeot 407: už brzy na scéně

Automobilka Peugeot je jednou z mála, které se daří, navzdory všeobecné stagnaci automobilového průmyslu, do puntíku plnit expanzivní plány a rozšiřovat dynamicky modelovou řadu. Na vrcholu zájmu, alespoň z hlediska prodejnosti, stojí nyní řady 206 a 307, poněkud v pozadí zůstává řada 406. Ta vkročila letos do posledního roku výroby a netrpělivě již čeká na svého nástupce.

Ten by měl být představen v září na frankfurtském autosalonu jako Peugeot 407. Nová 407 má být dokonalou náhradou za loučící se 406, přitom však radikálně změnit tvář a vzbudit dojem úplně nového, originálního vozu. Již první, zatím neoficiální, obrázky nového Peugeotu 407 napovídají, že se francouzským designérům jejich záměr podařil. Na druhé straně je třeba podotknout, že určité partie "originální" 407 nápadně připomínají především německé konkurenty.

Peugeot 407 bude celkově větším vozem než jeho předchůdce. Vynikne dravým vzhledem a několika pro Peugeot atypickými stylingovými prvky. Zmizí kupříkladu přední mřížka chladiče, která bude nahrazena masivním otvorem sání vzduchu v předním nárazníku. Dominantním prvkem bude prudce se svažující příď a ostrá záď.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vzezření nového Peugeotu 407 bude jistě lahodit očím mnoha
zákazníků

Interiér vozu se má díky kvalitnějším plastům zkombinovaným s hliníkem přiblížit konkurentům typu Mercedes a BMW. Dalším trumfem má být velké množství odkládacích ploch, u verze kombi sedm sedadel. Ve výbavě nebude chybět automatická klimatizace, navigační systém či klimatizovaná odkládací skříňka.

Peugeot předpokládá, že dieselovými motory bude osazeno až 60% prodaných 407. Proto budou hned od začátku prodeje k dispozici dva dieselové motory o objemech 2.0 l a 2.2 l s výkony 81 kW/110 k a 100 kW/136 k. V nabídce se objeví také nový dieselový šestiválec o objemu 2.4 l, který vznikl ve spolupráci s automobilkou Ford. Motor poskytne 117 kW/160 k výkonu a objeví se mimo jiné pod kapotou vozů Ford Mondeo či Jaguár X-Type. V roce 2005 by měla být nabídka vznětových agregátů ještě doplněna o šestiválec 2.7 l s maximálním výkonem 139 kW/190 k. Zážehové jednotky budou k dispozici tři: 1.8 l, 2.0 l a třílitrový šestiválec s maximálním výkonem 183 kW/250 k. 

Peugeot 407 by se měl na trhu objevit na jaře příštího roku nejprve jako limuzína, v průběhu roku by mělo následovat kombi pod označením Peugeot 407 SW a nabídku řady 407 by mělo v roce 2005 uzavřít atraktivní kupé.

bazar

Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 99 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 108 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků