Peugeot 407 SW na českém trhu (tisková mapa)

Peugeot 407 SW na českém trhu (tisková mapa)

Kapitoly článku:


Devět typů pohonu

Modelová řada 407 SW může být vybavena devíti různými typy pohonu, uváděnými současně i u verze 407 sedan. Základ možných kombinací tvoří čtyři benzinové motory o zdvihovém objemu od 1.8 l do 3.0 l a dva dieselové agregáty HDI o objemu 1.6 l a 2.0 l, oba vybaveny filtrem pevných částic FAP.

Podle typu zvoleného motoru je možno volit mezi manuálně ovládanou pětistupňovou či šestistupňovou převodovkou nebo dvěma typy automatických převodovek - autoadaptivní elektronickou čtyřstupňovou převodovkou v kombinaci s benzinovým šestiválcem je k dispozici nejposlednější novinka, šestistupňová automatická převodovka, vyvinutá a vyrobená firmou Aisin A.W.

Typ motoru Počet válců Zdvihový objem (ccm) Max.výkon (kW/ot.) Max. točivý moment (Nm/ot.) Převodovka
Benzínové
1.8 16V 4 1749 85/5 500 163/4 500 BVM 5
2.0 16V 4 1997 100/6 000 191/4 100 BVM 5 / BVA 4
2.2 16V 4 2230 116/5 650 220/3 900 BVM 6 / BVA 4
3.0 V6 6 2946 155/6 000 290/3 750 BVA 6
Naftové
1.6 HDI 4 1560 80/4 000 240-260/1 750 BVM5
2.0 HDI 4 1997 100/4 000 320-340/2 000 BVM6 / BVA 4

Zaručený požitek z jízdy...

Konstrukční řešení podvozkových částí verze 407 SW je plodem dlouholeté práce a profesních zkušeností značky Peugeot v této oblasti. Podobně jako u varianty sedan představuje souhrn použitých špičkových technologií pro řidiče v konečném efektu neodolatelný požitek z jízdy ve voze, na který se může stoprocentně spolehnout.

Přední náprava se dvěma trojúhelníkovými rameny zaručuje jisté vedení stopy a přesnost řízení.
Zadní náprava s vlečenými rameny zprostředkovává pevné vedení na vozovkách s různou kvalitou povrchu a za všech jízdních okolností.  Poloha tlumičů zadní nápravy umožnila optimalizovat šířku zavazadlového prostoru a docílit rekordního rozměru 1 100 mm.

Na výrobu přední i zadní nápravy modelu 407 SW byla z důvodu provozních vlastností i redukce hmotnosti použita ve vysokém poměru slitina hliníku.

Variabilní pérování s devíti možnými charakteristikami odpružení doplňuje prvotřídní vlastnosti šestiválcového motoru V6. Namísto variabilního posilovače jako u ostatních verzí je řízení u vozu s tímto pohonem posilováno pomocí řízeného hydraulického ventilu. 

Podobně jako u sedanu je model 407 SW vybaven v závislosti na zvolené verzi výbavy a motorizaci buď 16" koly s pneumatikami 205/60 R 16 nebo koly o rozměru 17" a pneumatikami 215/55 R 17.

Brzdy jsou přizpůsobeny temperamentnímu charakteru vozu a mohou mít u verze 407 SW rozměr 330 mm v průměru. Všechny vozy jsou sériově vybaveny řídícím systémem stability ESP nové generace, který má velice jemné ovládání a je schopen s výjimečnou přesností korigovat přetáčivé nebo nedotáčivé tendence vozu.

Pečlivě propracovaná  pasivní bezpečnost: až devět airbagů

Následky čelního nárazu jsou zmírněny inovovaným přídavným hliníkovým rámem, který absorbuje jeho energii a umožňuje rozložit působící síly dvěma směry – horním a dolním. Případný pohyb motoru je jištěn absorbérem nárazu a tzv. aktivní sloupek řízení se zasune o 80 mm.

Při nárazu z boku jsou skelet karoserie a vrchní struktura schopny absorbovat velkou část energie nárazu, dalším ochranným prvkem jsou dveře vybavené dvojitými výztuhami ve tvaru písmene Omega.

Také uvnitř této ochranné skořepiny, která u verze sedan obdržela  v bezpečnostních testech EuroNcap nejvyšší ohodnocení (pět hvězdiček), jsou pro všechny cestující připraveny velmi účinné bezpečnostní prvky:

Přední místa

Řidič je chráněn předním dvouobjemovým airbagem se dvěma generátory, razance a objem nafouknutí vaku závisí na síle a morfologii nárazu. Objem rozvinutého vaku se může pohybovat od 42 do 83 litrů.

Řidič může rovněž počítat s airbagem ve sloupku řízení o objemu 20 litrů. Airbag zamezuje při nárazu kontaktu dolních končetin s některými pevnými díly a významně tak zvyšuje ochranu kolen a holení řidiče.

V bočnicích opěradla předního sedadla najdeme boční airbag o objemu 10 litrů chránící při bočním nárazu hrudník a břicho řidiče, společný hlavový airbag pro cestující předním i zadním sedadle o objemu 23 litrů zajišťuje ochranu hlavy.

Rovněž spolujezdec je při čelní srážce chráněn předním adaptivním jednoobjemovým airbagem se dvěma generátory o objemu 120 litrů, jehož míra nafouknutí se přizpůsobí síle a typu nárazu. Jeho funkčnost je možné klíčem zapalování deaktivovat speciálním zámkem a umístit na přední sedadlo dětskou sedačku. Řidič je o stavu funkčnosti airbagu  informován kontrolkou na sdruženém přístroji.

Podobně jako řidič, je při nárazu z boku i cestující na místě spolujezdce chráněn bočním airbagem o objemu 10 litrů a hlavovým airbagem o objemu 23 litrů, zajišťujícím současně spolujezdci i cestujícímu na zadním sedadle ochranu hlavy.

Obě přední sedadla jsou vybavena bezpečnostními pásy s pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku nastavenými na 450 daN, které pro zajištění optimální bezpečnosti pracují v součinnosti s předními airbagy.

Indikace nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech má dvě úrovně -  nejprve je řidič upozorněn kontrolkou na sdruženém přístroji a při překročení rychlosti 15 km/hod i zvykovým signálem. Systém je samozřejmě schopen rozpoznat obsazení místa spolujezdce.

Při nárazu zezadu jsou účinným prvkem ochrany krční páteře aktivní opěrky hlavy, které kopírují pohyb hlavy a udržují opěrku v její těsné blízkosti a zabraňují tak nadměrnému napnutí krčních svalů.

Zadní místa

Cestující na bočních zadních sedadlech jsou chráněni hlavovými airbagy, které se v případě bočního nárazu rozvinou v celé délce po stranách kabiny vozu a tříbodovými bezpečnostními pásy s omezovačem přítlaku nastaveným na 600 daN. Dále je možné zvýšit bezpečnost pasažérů na těchto místech doplňkovou výbavou bočních airbagů o objemu 9 litrů, které jsou zabudovány do výplní zadních dveří, spojených  s pyrotechnickými předpínači bezpečnostních pásů.

Po vzoru bočních pásů je bezpečnostní pás na místě uprostřed rovněž tříbodový   a je vybaven mechanismem zablokování pásu.

Nejmenší pasažéři

V souladu s rodinným charakterem vozu 407 SW je přední variabilní sedadlo spolujezdce, podobně jako zadní boční místa, vybaveno speciálními úchyty Isofix, které slouží k upevnění kompatibilních dětských sedaček. Klasický typ sedačky může být umístěn na všech sedadlech pro spolujezdce, včetně zadního sedadla uprostřed.

U většiny verzí najdeme funkci dětské pojistky. Stisknutí ovládacího tlačítka na palubní desce znemožní otevření zadních dveří zevnitř kabiny. Tato funkce přináší více bezpečnosti dětem a klidu dospělým.

Ovladačem vpředu je možné rovněž deaktivovat elektrické ovládání zadních oken. 

Aby všichni v kabině mohli cestovat v klidu a bez obav, zamknou se dveře a zavazadlový prostor automaticky, jakmile dosáhne vozidlo rychlosti 10 km/h. Tuto funkci může uživatel sám konfigurovat.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud