Peugeot 407 SW na českém trhu (tisková mapa)

Peugeot 407 SW na českém trhu (tisková mapa)

Kapitoly článku:


Život na palubě vozu 407 SW

Světelná přitažlivost...

Nastoupit do vozu 407 SW znamená ocitnout se v příjemném, světlem prostoupeném prostředí, kde každý z cestujících ocení komfort a péči věnovanou všem detailům i příslib dynamiky a temperamentu, který vůz vyzařuje. 

Podobně jako u verze sedan, je dominantou přední části kabiny středový panel. Do stran z něj vybíhají dvě plošiny palubní desky, která klade důraz na ergonomii a funkčnost.

Křivka celku palubní desky se v horizontální rovině rozvírá ke sloupkům čelního skla, pokračuje konzolou v předních dveřích, do nichž jsou zabudovány originální, ergonomické loketní opěrky a je zakončena až na úrovni zadních sedadel.

Příjemná a pohodlná sedadla, variabilní až do přední části...

Přední sedadla s ergonomickým tvarem, dlouhými sedáky, velkým rozpětím posunu a řadou variant nastavení umožňují cestujícím zaujmout správnou a pohodlnou polohu.

Rozpětí nastavitelnosti sedadla řidiče je skutečně velkorysé: 240 mm do délky a 50 mm do výšky (- 30 mm a + 20 mm vzhledem k základnímu bodu nastavení). U většiny verzí výbavy (kromě základní) je zároveň se sedadlem řidiče vybaveno výškovou regulací i sedadlo spolujezdce. Obě sedadla lze samostatnými páčkami navíc nastavit v bederní oblasti.
 
Obě přední sedadla mohou být dále podle zvolené verze i elektricky ovládaná a vyhřívaná s oddělenou regulací teploty.

Pro zajištění maximálního komfortu je u některých verzí v nabídce funkce uložení nastavení polohy sedadla řidiče do paměti počítače s možností jejího vyvolání prostřednictvím dálkového ovládání (tzv. Komfortní Pack). Nastavení se týká polohy sedadla řidiče, vnějších zpětných zrcátek a celku sloupku řízení. Sloupek řízení zaujme při aktivaci funkce nejvyšší možnou polohu nastavení a usnadní tak vystupování i nastupování do vozu a zaujmutí pozice za volantem. 

U všech verzí modelu je přední sedadlo spolujezdce « variabilní » - opěradlo může být sklopeno do horizontální polohy. Tento prvek výbavy umožňuje efektivně využít pro příležitostnou přepravu nadměrně dlouhých předmětů užitečnou délku (2 700 mm) vnitřního prostoru, který vznikne mezi odkládací schránkou a zadními výklopnými dveřmi složením sedadla spolujezdce. Při této konfiguraci mohou současně ve voze cestovat dva pasažeři.
 
Zadní sedadla bez středového tunelu jsou pohodlná a jejich tvar poskytuje cestujícím pevné držení těla. Opěradla a sedáky jsou dělené v poměru 1/3 - 2/3 a opěradla jsou sklopná, aby bylo možno upravit prostor v zadní části vozu dle aktuálních potřeb. Rovněž sedáky zadních sedadel jsou snadno sklopné, což ještě dále zvyšuje užitnou kvalitu tohoto prostoru.

Otvor na lyže je k dispozici v závislosti na zvolené verzi výbavy, dovoluje při čtyřmístném obsazení vozu přepravovat dlouhé předměty bez nutnosti sklopení zadních opěradel. Je přístupný z kabiny vozu, což výrazně usnadňuje manipulaci s přepravovanými předměty.

Praktické odkládací prostory

Každému prvku, který může přispět k pohodlí a praktickému využití, byla u modelu 407 SW věnována zvýšená pozornost. Důmyslné odkládací prostory, rozmístěné v kabině vozidla, poslouží všem cestujícím na palubě: v palubní desce najdeme klimatizovanou a uzamykatelnou odkládací schránku s osvětlením. Je možno do ní uložit láhev o objemu 1,5 l. Kryt schránky je pro zvýšení komfortu nově opatřen pneumatickým otvíráním a je do něj zakomponován úchyt na brýle, psací potřeby, dálkový ovladač, apod.

Na straně řidiče najdeme na palubní desce uzavřenou odkládací schránku na drobné předměty, jako například mobilní telefon. Další prostor pro drobné předměty se nachází na středovém panelu pod multifunkční monochromatickou obrazovkou.
 
V horizontální části středové konzole u ruční brzdy je připraven k použití sklopný držák nápojů, na opačném konci se v odkládací prostor může změnit popelník. U většiny verzí skrývá středová loketní opěrka schránku na CD, opěrka může být dle verze výbavy pevná či výškově nastavitelná. Kapsy ve výplních všech dveří pojmou i dvoulitrovou lahev.

Cestující vzadu mohou využít odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel. K dispozici je rovněž široká centrální loketní opěrka vzadu, nabízená sériově s výjimkou základní verze, která ukrývá úložnou schránku a držáky na nápoje. Zasunutá do opěradla sedadla tvoří kryt otvoru pro přepravu dlouhých předmětů.

Zavazadlový prostor

Prostor určený k přepravě zavazadel je součástí kabiny vozu a tvoří celek, který se vyznačuje precizním provedením, praktičností a užitnými kvalitami.

Víko zavazadlového prostoru a zadní okno se otvírají nezávisle na sobě podle okamžité potřeby využití: zadním oknem můžeme uložit do zavazadelníku drobné předměty nebo ho použít v případě parkování v těsném prostoru. Spodní hrana okna se nachází ve výšce 615 mm nad zemí.

Samostatné otevření okna se provádí prostřednictvím tlačítka « zavazadelník » na dálkovém ovladači, tímto povelem okno odemkneme a pootevřeme. Dalším z možných způsobů je elektrické ovládání pod páčkou zadního stěrače.

Více než jeho objem v základní konfiguraci 489 l (objem vody) s dalšími dvěma oddělenými, uzavřenými úložnými schránkami o objemu 10 a 15 l se na užitné kvalitě zavazadlového prostoru podílí jeho pravidelný tvar s rovnými stěnami. Takto řešený prostor je mimořádně praktický a umožňuje snadnou manipulaci a přepravu i rozměrných a obtížně skladných předmětů. 

Prah zavazadlového prostoru je v šířce 1 071 mm chráněn pásem z nerez oceli, podlaha zavazadelníku je pokryta silným kobercem s vyvýšenými okraji a čtyřmi lištami, které umožňují snadný posun předmětů a zavazadel v celé šířce podlahy, která je minimálně 1 100 mm.  Délka zavazadlového prostoru je 1 020 mm a snadno do něj za sebe umístíme naležato dva velké kufry.

Koberec je podložen silnou vrstvou zvukové izolace a je vyjímatelný. Je možné ho za pomoci popruhu s háčkem nadzvednout a v této poloze upevnit – přístup k plnohodnotnému rezervnímu kolu stejné velikosti jako ostatní namontovaná kola, uloženému v prohlubni pod podlahou zavazadlového prostoru, je pak snadný a pohodlný. Stěny zavazadelníku jsou potaženy vyztuženým kobercem a ukrývají dvě samostatné uzavíratelné boční schránky. Schránka na pravé straně může být využita k instalaci měniče na 6 CD a basového reproduktoru hi-fi systému JBL.

K podlaze zavazadelníku je možné za pomoci čtyř ok uchytit síť k upevnění zavazadel a většina verzí je i v tomto prostoru vybavena 12 V zásuvkou.

Obsah zavazadlového prostoru je před zraky kolemjdoucích chráněn důmyslně řešeným pevným skládacím krytem pokrytým kobercem. Takto koncipovaný kryt dovoluje snadný přístup k zavazadlům ať přes otevřené zadní okno nebo při otevření celých zadních výklopných dveří. 

Uspořádat a přepravovat jinak než jsme zvyklí

Sedadla nabízejí funkce, které umožňují měnit uspořádání vnitřního prostoru vozu:

  • Kromě základní verze je sériově v opěradle zadního sedadla k dispozici tzv. otvor na lyže, díky němuž je možné bez sklopení opěradla zadního sedadla přepravovat ve voze dlouhé předměty a zároveň 4 osoby.  Otvor je pro lepší manipulaci s předměty přístupný z kabiny vozu.
  • U všech verzí najdeme sedáky a opěradla zadních sedadel dělená v poměru 1/3 - 2/3. Bez potřeby vyjmout opěrky hlavy jsou sklopná do vodorovné polohy tak, že vzniklý prostor je téměř  v rovině.  Užitečná délka úložné plochy je v této podobě uspořádání sedadel 1 700 mm a objem upraveného zavazadlového prostoru do výšky opěradel je 749 l. 
  • U všech verzí je přední sedadlo spolujezdce « variabilní ». Opěradlo je horizontálně sklopné, prostor vzniklý mezi odkládací schránkou a zadními výklopnými dveřmi má užitečnou délku 2 700 mm a může sloužit pro příležitostnou přepravu nadměrně dlouhých předmětů a  současně mohou ve voze cestovat dva pasažeři.
  • Síť k uchycení vysokého nákladu je k dispozici jako doplněk na přání a zaručuje bezpečnou přepravu objemných předmětů. Síť může být uchycena za předními nebo zadními sedadly. Dostatečně silné úchyty jsou připevněny přímo ke konstrukci kabiny a jsou diskrétně ukryty v polstrování.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud