Peugeot 407 SW na českém trhu (tisková mapa)

Necelý půl roku po uvedení sedanu přichází na český trh také kombi, 407 SW. Má zajímavě střiženou záď a spíše než kombi připomíná prodloužený hatchback. Zavazadlový prostor není o moc větší, ale je daleko lépe přístupnější. (motory, ceny, informace)
Peugeot 407 SW na českém trhu (tisková mapa)
Seznam kapitol
  1. Základní přehled, fotogalerie
  2. Vzhled, rozměry, výhled z vozu, osvětlení
  3. Život na palubě vozu 407 SW, interiér, zavazadlový prostor
  4. Tepelný komfort, akustický komfort, audio, kontrola jízdy
  5. Motory, jízdní vlastnosti. bezpečnost, dětské sedačky
  6. Barvy karoserie a provedení interiérů, parametry, ceny

Poznámka redakce: Následující text pochází z tiskové mapy Peugeotu.

SW: praktické kombi

Peugeot 407 ve verzi sedan, uvedený na evropský trh v dubnu letošního roku, si na své konto připsal již více než 95 000 objednávek. Model 407 SW, uvedený v prvních evropských zemích v průběhu měsíce září, má v roce 2005 tvořit až 40% prodejů z plánových 300 000 vozů 407. V případě předchůdce Peugeotu 406 se verze Break podílela na prodejích 20%.

V České republice by měl prodejní podíl verze SW dosahovat v letošním roce přibližně 25%, v příštím roce se počítá s vyrovnáním prodejů obou verzí. Cena Peugeotu 407 SW ve výbavě Confort s motorem 1.8 16 V byla pro uvedení na trh stanovena na 699 000 Kč, což představuje oproti verzi sedan finanční navýšení o 60 000 Kč. Nabídka úrovní výbavy i motorů je u obou karosářských variant identická. Předpokládá se, že stejně tak jako u varianty sedan bude nejprodávanější verzí modelu 407 SW 2.0 HDI Pack Dynamic, která u sedanu tvoří 33% všech objednávek.

Hlavním cílem modelu 407 SW je nabídnout maximální požitek z jízdy při zachování nejvyšší bezpečnosti a komfortu celé posádky. Ve své třídě se řadí po boku spíše sportovněji orientovaných vozů typu kombi, stejně dobře však plní i roli rodinného vozu.

Bohatá výbava

Peugeot 407 SW je postaven na shodné platformě s verzí sedan, přední převis i rozvor kol zůstává identický, zadní převis byl prodloužen o 87 mm ve prospěch zavazadlového prostoru. Celková výška vozu je 1,486 m, dodatečných 41 mm oproti verzi sedan připadlo na nový tvar střechy a podélné střešní nosiče v chromovaném provedení. Konstrukčně je verze SW řešena identickým způsobem jako sedan. Přední část struktury vozu byla pečlivě propracována za účelem zvýšení pasivní bezpečnosti. Umožňuje lépe rozdělit energii nárazu a nabídnout nezbytnou tuhost pro ochranu cestujících při čelním nárazu a zároveň dostatek potřebné pružnosti pro zajištění ochrany chodců a kompatibility při srážce s lehčími vozidly. Vůz nabízí v základní výbavě elektronický stabilizační systém ESP nové generace s ABS, ASR, elektronickým rozdělovačem brzdných sil a podporou brždění v kritických situacích. V sériové výbavě je rovněž zahrnuto 7 airbagů včetně kolenního, na přání je možno vybavit vůz až 9 airbagy (na přání zůstávají boční airbagy vzadu).

Peugeot 407 SW je charakteristický hned několika prvky, které jej ve své kombinaci odlišují od konkurence v segmentu vozů střední třídy. Především jde o rozměrnou panoramatickou střechu, jejíž plocha dosahuje 1,6 m2. Součástí panoramatické střechy je vnitřní elektrická clona nastavitelná v devíti polohách. Celková prosklená plocha u verze SW činí 4,82 m2.

Druhým prvkem, který je především praktický, je samostatně otevíratelné okno pátých dveří, které ideálně poslouží k uložení menších předmětů do zavazadlového prostoru bez nutnosti otevírat celé dveře anebo v případě parkování v těsném prostoru. Zavazadlový prostor modelu 407 SW má v základní konfiguraci 489 l, k dispozici jsou rovněž dvě oddělené uzavíratelné schránky o objemu 10 a 15 l. Stejně jako sedan má i zavazadlový prostor verze SW dobře využitelný pravidelný tvar s rovnými stěnami.
Dalším prvkem odlišujícím verzi SW od sedanu je variabilní sedadlo spolujezdce. Opěradlo může být sklopeno do horizontální polohy a tím umožněna přeprava nadměrně dlouhých předmětů s délkou až 2,7 m. 

Pohodová jízda

Podvozek vozu nabízí stejně jako sedan výborné jízdní vlastnosti. Přední náprava hojně využívá lehké materiály a dvojitá trojúhelníková ramena s oddělenou těhlicí. Zadní víceramenná náprava je opatřena skloněnými celky pružin a tlumiči. V závislosti na rozměru pneumatik a úrovni výbavy byly pro model vyvinuty tři různé systémy posilování řízení.

V nabídce motorů figuruje dieselový agregát 1.6 HDI s filtrem pevných částic (FAP) s výkonem 110 k, 2.0 HDI rovněž s FAP má výkon zvýšený na 136 k (tento dieselový motor patří ve své třídě k nejúspornějším). Rovněž modernizované v nabídce benzinových motorů jsou agregáty 2.2 16V (nově s šestistupňovou manuální převodovkou) a 3.0 V6 spojený výhradně s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Komfort při jízdě je zajištěn výborným odhlučněním interiéru a bohatou výbavou již od první verze modelu: automatická klimatizace (od druhé verze výbavy dvouzónová), audio soustava RD4 s přehrávačem CD, výškově a osově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, loketní opěrka vpředu, variabilní posilovač řízení nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním či tónová skla a zatmavené sklo 5. dveří.

Stejně jako u sedanu je interiér modelu 407 SW nabízen ve třech provedeních Confort, Executive, Dynamic, které se odlišují svým pojetím. Verze Dynamic a Executive nabízí po vzoru většiny modelů Peugeot i vyšší verzi výbavy, tzv. Pack Dynamic/Pack Executive. Nabídka barev karoserie je široká s celkovým počtem 12 odstínů, z nichž pouze jeden je nemetalický.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní přehled, fotogalerie
  2. Vzhled, rozměry, výhled z vozu, osvětlení
  3. Život na palubě vozu 407 SW, interiér, zavazadlový prostor
  4. Tepelný komfort, akustický komfort, audio, kontrola jízdy
  5. Motory, jízdní vlastnosti. bezpečnost, dětské sedačky
  6. Barvy karoserie a provedení interiérů, parametry, ceny
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků