Peugeot 407 SW 2.2i 16V: praktický fešák (velký test)

Peugeot 407 SW 2.2i 16V: praktický fešák (velký test)

Kapitoly článku:


Jachta na čtyřech kolech

Peugeot 407 SW se zkrátka orientuje na úplně jiné zákazníky, než na ty se sportovním srdcem. Jsem určitě z těch, kteří si rádi sjedou rychleji, ale přiznám se, že ani mě nijak zvlášť nebavilo jezdit se čtyřistasedmou nějakým závratným tempem. Ne snad proto, že by měl líný motor, špatný podvozek, nebo nekomunikativní ovládací prvky, ale prostě proto, že pohodová jízda s ním byla tak příjemná, že jakékoli jiné zacházení s vozem nemělo šanci mě přesvědčit, abych jel jinak než na pohodu. O příjemném posazu za volantem již byla řeč, sedíte na bohatě dimenzovaných sedadlech z prvotřídních materiálů a držíte v ruce skvěle provedený tříramenný volant.

Nastartujete motor, který se projeví jen nepatrným šelestem a minimálními vibracemi. Akustika v interiéru se nezmění ani po rozjezdu, a to ani ze strany výborně odhlučněného motoru, ani od aerodynamického hluku, který je i v rychlostech za 200 km/h minimální. K tomu všemu se přidává komortně naladěný a výtečně odhlučněný podvozek, který se lehkonoze nese i přes bídné cesty. Působivá kombinace, přelétnout s tímto vozem slušnou cestovní rychlostí dlouhé štreky je tak samozřejmé a snadné, až to vyráží dech. Během necelého týdne jsem s ním urazil téměř 2 000 km a nepamatuji, že by ve mně kdy jiný běžný vůz střední třídy zanechal tak příjemné pocity.

Při tom všem není čtyřistasedma žádnou neovladatelnou kocábkou. Její ovladatelnost je vzhledem k hmotnosti velice dobrá a řízení dostává za svou přesnot a zpětnou vazbu devět bodů z deseti. Podvozek je pochopitelně měkčí, ale náklony karoserie v zatáčkách jsou rozumné a stabilita naprosto bezproblémová. Trochu problematické jsou brzdy, které neměly optimální účinek, s opakovaným zastavením vozu z vysokých rychlostí měly dost práce a na další a další námahu reagovaly dosti nervózně. Ani zpětná vazba brzdového pedálu nebyla dobrá. Řazení šestistupňové převodovky řadím do kategorie průměrné, není to ono gumové a nepřesné řazení starých peugeotů, ale také zdaleka ne preciznost a lehkost řazení posledních fordů. Možná by v PSA mohli kromě dieselových motorů spolupracovat s Fordem i na převodových ústrojích.

Neduhy se ale projeví zase jen při rychlejší jízdě, a do té se s 407 SW pustíte jen zřídka. Komfort přepravy tato negativa jasně zastiňuje a snad krom tvrdšího naladění zadní nápravy, které cestujícím vzadu nedopřávalo tolik komfortu jako kolegům vpředu, nemám pohodě ve čtyřistasedmičce co vytknout.

Talentovaný parťák

Modelem 407 SW mě Peugeot opět přesvědčil, že umí dělat mnohostranně talentovaná auta. S „esvéčkém“ můžete vzít o víkendu rodinu na výlet, v pondělí se přestěhovat a v úterý klidně vyrazit na obchodní jednání - díky své eleganci toto kombi nepůsobí ani v takové společnosti nepatřičně. Při tom všem bude mimořádně komfortním, v dané specifikaci i luxusním a se stošedesátikoňovým motorem také dostatečně rychlým a přitom celkem úsporným autem. Tím vším se navíc stane v hávu noblesního gentlemana.

Ze záporů musím zmínit především omezený prostor i komfort na zadních sedadlech, jet vzadu není žádný očistec, ale ve střední třídě by prostoru i pohodlí mohlo být více. Pokud by k tomu Peugeot zapracoval na ergonomii, řazení a brzdách, 407 SW by se nebezpečně začalo blížit dokonalému vozu pro pohodovu přepravu na dlouhé cesty. Více záporů jsem na voze hledal marně a cenovka s devítisty tisíci Kč je odpovídajícím vyjádřením jeho kvalit.

Plusy:

  • Jízdní komfort
  • Kultivovaný motor
  • Působivý design
  • Prostor na předních sedadlech
  • Dobře řešený zavazadelník

Minusy:

  • Prostor na zadních sedadlech
  • Ergonomie palubního systému
  • Brzdy a řazení
  • Relativně malý objem kufru

Cena v základní výbavě (SW, Pack Dynamic, 2,2 16V): 894 000 Kč
Cena v testované výbavě: 935 000 Kč

Základní výbava (Pack Dynamic): airbag řidiče a spolujezdce, dvojité boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu i vzadu, kolenní airbag pod sloupkem řízení, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech dvousměrně nastavitelné, rádio RD4 s přehrávačem CD + 6 repro, automatická aktivace výstražných světlometů, automatická klimatizace - dvouzónová s čidlem vlhkosti, pylovým filtrem a kompresorem s externím pohonem, automatická převodovka 6-ti stupňová, světelný a dešťový senzor + reflexní čelní sklo, automatické uzamčení vozu nad 10 km/h, bederní opěrky sedadel vpředu, ISOFIX, centrální zamykání s DO, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické nastavení sedadel vpředu, elektrické jednodotykové ovládání oken vpředu i vzadu, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, ESP + ABS + ASR + EBD + brzdový asistent, hlavové airbagy vpředu i vzadu, hliníková kola 17“ Cosmos + senzor tlaku v pneumatikách, velurové koberečky, loketní opěrka vpředu - výškově nastavitelná, loketní opěrka vzadu s úložným prostorem a držákem nápojů + otvor pro dlouhé předměty, multifunkční displej C (informace z audio systému + palubního počítače + klimatizace + datum a čas + ukazatel venkovní teploty), osvětlená zrcátka ve slunečních clonách, osvětlené prahy dveří vpředu, palubní počítač, parkovací asistent, přední mlhovky, síťka v zavazadlovém prostoru, tónovaná skla, degresivní posilovač řízení, polokožené čalounění + prvky interiéru typu „chromované trojúhelníky“, volant a manžeta řadicí páky v kůži, dvousměrně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, xenonové světlomety s ostřikovači, zadní sedadlo dělené 1/3 - 2/3, tempomat s omezovačem rychlosti

Připlatková výbava testovaného vozu: metalický lak (14 000 Kč), CD měnič (6 CD) (15 000 Kč), Sound systém JBL (10 reproduktorů, zesilovač 240 W) (12 000 Kč)

Technické parametry

(hodnoty udávané výrobcem):

Motor

  • Řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec 16V uložen vpředu napříč před přední nápravou, ventilový rozvod DOHC, proměnné časování sacích ventilů
  • Objem: 2 230 cm3
  • Největší výkon: 116 kW (160 koní) při 5 650 ot./min
  • Největší točivý moment: 220 Nm při 3 900 ot./min
  • Palivo: Natural 95

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 216 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,3 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
  • Město: 12,9
  • Mimo město: 6,8
  • Kombinovaná: 9,0
  • Emise CO2 (g/km): nezjištěno
  • Objem palivové nádrže: 66 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: dvojitá trojúhelníková ramena
  • Zavěšení zadních kol: vlečená ramena
  • Rozměr kol: 7Jx17
  • Rozměr pneumatik: 215/55 R17

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 610 kg
  • Užitečná hmotnost: 545 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 763 mm
  • Šířka: 1 811 mm
  • Výška: 1 486 mm
  • Rozvor náprav: 2 725 mm

Vnitřní rozměry

  • Základní objem zavazadlového prostoru: 489 l
  • Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 1 365 l

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud