Peugeot 407: lev salónů (Ženeva živě)

Jednoznačně nejsledovanějším Francouzem 74. ročníku autosalonu v Ženevě byl Peugeot 407. Na stánku automobilky jsme podrobně zkoumali variantu sedan, méně podrobně SW. Neminuli jsme předpodobu kupé neboli studii Silhouette.
Peugeot 407: lev salónů (Ženeva živě)

Novému Peugeotu 407, který střídá úspěšnou 406, jsme věnovali dostatek prostoru. Informační kanonádu zahájilo zevrubné přestavení počátkem prosince následované podrobnějšími informacemi o variantě kombi v předvečer ženevského autosalonu. Místo opakování napsaného věnujeme prostor našim prvním dojmům. Není jich mnoho, kolem automobilu postával rozvášněný dav, takže nebylo jednoduché zaujmout ve voze pozici.

Exteriér vypadá stejně na fotografiích i ve skutečnosti. Žádné posuny směrem k negativním nebo pozitivním dojmům neočekávejte. Pokud se vám 407 zamlouvala na fotografiích, bude se vám líbit také ve skutečnosti (možná trochu víc). Nám se novinka líbí, určité výhrady máme k velkému přednímu převisu a krátké useknuté zádi...Masivní průduchu vzduchu v předním nárazníku nepůsobí ve skutečnosti rušivě, jak se zdálo z fotografií, spíše dotváří odvážný celek. Ať je 407 jakákoliv, na ulici vzbudí nepochybně pozornost.

Pohled do interiéru

Už model 307 vyslechl chválu za povedený interiér. Chválily se použité materiály a zpracování, nezřídka také ergonomie. Přepokládalo se, že výše posazená 407 nabídne přinejmenším stejně kvalitní interiér. Předpoklady samozřejmě odpovídají skutečnosti. Použité plasty vypadají kvalitně, jsou příjemné na dotek, výborné se jevilo slícování. Potěšila nás přehledná přístrojová deska, kvalitní sedadla a krátké, přesné řazení, překvapil silnější věnec volantu.

Zavazadlový prostor trpí horší přístupností – typickým neduhem všech sedanů, ukládání rozměrnějších předmětů nebude žádnou lahůdkou. Víko zavazadlového prostoru odjistíte stejně typickým způsobem, zmáčknutím střední části nuly v číslici 407. Japonská výprava, které jsme systém předvedli, projevovala z tohoto neskrývané nadšení. Nedostatek prostoru posádku na předních i zadních sedadlech zřejmě trápit nebude, na zadních sedadlech místo neschází.

Studie Silhouette

Objektiv fotoaparátu jsme namířili (mimo jiné) na studii 407 Silhouette. Ta ukazuje, jak by mohlo vypadat Coupé. Vytvořit plnohodnotnou náhradu za elegantní 406 Coupé, jejíž design navrhovala Pininfarina, nebude jednoduché. Uvidíme, s čím Peugeot nakonec přijde. 

Peugeot 407/SW (Oficiální fotografie)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Peugeot 407 (živě)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Peugeot 407 SW jsme podrobněji prozkoumat nemohli, automobilka ho umístila
na speciální rampu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 407 se těšil zájmu návštěvníků. Posedět
si v interiéru vyžadovalo trpělivost

Peugeot 407 Silhouette

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Peugeot 307 sedan

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Peugeot 307 sedan míří do Číny. Evropští zákazníci mají zatím smůlu

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků