Peugeot 407 HDI jde dolů se spotřebou

V červenci minulého roku byly vozy Peugeot 407 sedan a SW mírně modifikovány. Spolu s lehce upraveným vzhledem se také zvýšil interiéru, když vozy mají bohatší standardní i doplňkovou výbavu (parkovací asistent vpředu, nové telematické systémy WIP Nav a WIP Com…).

Vývoj automobilů ale spěje kupředu především s ohledem na snižování spotřeby paliva a nejinak je tomu i Peugeotu. Nyní se tak dále rozšířila nabídka motorizací, když k motoru 2,0 HDI FAP 103 kW, který od loňska splňuje emisní normu Euro 5 při spotřebě 5,7 l/100 km v kombinovaném cyklu, přibyla nová verze motoru 1,6 HDI FAP 80 kW. S ní 407 sedan a SW vykazují v kombinovaném provozu spotřebu 4,9 l/100 km a emise CO2 129 g/km.

Na vyšší efektivitě verze 407 1,6 HDI FAP se velkou měrou podílí elektrohydraulický posilovač řízení. Posilový účinek je řízen hydraulickým elektročerpadlem (GEP) a mění se v závislosti na rychlosti vozu, úhlové rychlosti otáčení volantem a teplotě oleje. V neposlední řadě je verze 407 1,6 HDI vybavena novými pneumatikami řady Michelin Energy Saver 205/60 R16 H se sníženým valivým odporem. Je třeba připomenout, že tyto úpravy vedené s cílem dosáhnout v kombinovaném provozu hladiny emisí 129 g CO2/km nezahrnují obvyklé změny převodů a výkony motoru jimi nejsou ovlivněny. Zlepšenou hospodárnost pohonné jednotky 1,6 HDI můžete posoudit i z připojené tebulky.

Klepněte pro větší obrázek

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků