Peugeot 407: francouzský švihák (kompletní informace)

Automobilka Peugeot oficiálně představila nástupce modelu 406. Umírněné křivky 406 vystřídal provokativní tvar nového Peugeotu 407. V podrobném článku naleznete kompletní informace, rozsáhlou fotogalerii a krátké video.
Peugeot 407: francouzský švihák (kompletní informace)
Seznam kapitol
  1. Střídání stráží, interiér a vnitřní prostor, jízdní komfort
  2. Bezpečnost, informace o motorech, technické údaje

Střídání stráží

Když se veřejnosti představoval Peugeot 406, málokdo tušil, že se v takřka nezměněné podobě dožije osmi let. Nevtíravý design, lahodná směsice křivek a hran rozčeřila stojaté vody v tehdejší střední třídě. Čas rychle plynul, konkurence přicházela s novými modely, elegantní křivky 406 ztratily svůj původní lesk. Začalo se hovořit o nástupci, počítačových montáží a špionážních fotografií nového Peugeotu 407 přibývalo. Automobilka zůstávala nadále tajemná. S novinkou nevyrukovala ani Frankfurtu, místo toho vystavila studii s názvem 407 Elixir.

Tip: podívejte se na video s Peugeotem 407 (2700 kB, 2,53 min, Real one player).

Ti, kteří obdivovali futuristické vzezření studie a vznášeli k Peugeotu prosby, aby sériová 407 vypadala alespoň částečně jako Elixir, se dočkali rozhřešení o dva měsíce později. Páni z Peugeotu byli milosrdní a poslali do výroby automobil, který se představenému konceptu velmi  podobá. Na rozdíl od studie se  tento Peugeot bude jednoho dne prohánět po silnicích. Pojďme se tedy společně podívat, jak novinka vypadá a co ukrývá pod futuristickým kabátem.

Peugeot se vším všudy 

Peugeot se nikdy netajil ochotou experimentovat a posunovat hranice automobilového designu hluboko do 21. století. Tato vlastnost, společná pro všechny francouzské automobilky, se podepsala také na 407. Základem pro moderní vzhled je táhlá přední kapota přecházející v mohutné čelní sklo, mírně se svažující zadní sklo a klesající záď. Odvážně pojatý celek doplňují protáhlé přední světlomety, obrovský znak Peugeotu na přední kapotě či masivní průduch vzduchu v předním nárazníku.

Tip: stáhněte si plakáty na plochu s Peugeotem 407

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přes originalitu celku se člověk neubrání dojmu, že „to už někde viděl“. Při pohledu zepředu (i ze stran) lze v nové 407 spatřit model 607, některými částmi připomene 407 také model 307. Společně s verzí sedan představil Peugeot praktické kombi. Jak se praví v tiskové zprávě, důležitost automobilů kategorie kombi nadále vzrůstá, proto nehodlá Peugeot s představením „kombíku“ nijak otálet. Odhalené kombi bude v brzké době následovat také nad míru variabilní Peugeot 407 SW.

Interiér a vnitřní prostor

Interiér byl navržen s důrazem na maximální komfort, zapomenuto nebylo ani na praktickou stránku. Základním předpokladem pro pohodlný pobyt v interiéru je dostatečný vnitřní prostor. S rozvorem 2725 mm plní nová 407 tuto podmínku (jak tvrdí výrobce) bez problémů. Mimo vnitřní prostor vstupují do hry také pohodlná sedadla s dostatečným bočním vedením. Zadní sedadla jsou dělaná v poměru 1/3, 2/3, co se pohodlí týče nijak nezaostávají za sedadly předními.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Pasažéři na zadních sedadlech mají k dispozici širokou loketní opěrku, jež ukrývá prostor pro odložení drobností, nechybí také praktický držák nápojů. Množstvím odkládacích ploch zůstává Peugeot věrný svému jménu. Vedle klimatizované schránky na straně spolujezdce, jež pojme 1.5 l láhev s nápojem, využijí cestující objemné kapsy ve dveřích. Řidič ocení malou schránku uprostřed středové konzoly stejně jako schránku po své levé ruce - pod levým výdechem ventilace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani na předních sedadlech nechybí loketní opěrka (připevněná ke středovému tunelu) a praktický držák nápojů. Ačkoliv je řidič kapitánem 407, nejsou pasažéři pouze pasivními diváky. Peugeot 407 jim dává možnost ovládání klimatizace, telefonu a navigace. Zavazadlový prostor disponuje objemem 407 l, jenž dostačuje k uložení „větších zavazadel“. Přístupnost zavazadlového prostoru bude vzhledem ke karosářské variantě (sedan) omezena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V případě kombi zasahuje víko zavazadlového prostoru do zadního nárazníku, nakládací hrana nemá být vyšší než u modelu 307 SW. K novému automobilu patří nejmodernější elektronika. Peugeot vyzdvihuje zejména inteligentní dvouzónovou klimatizaci s nezávisle poháněným úsporným kompresorem a systém kontrolující tlak v pneumatikách. Nepřehlédnutelný je také 7palcový multifunkční displej (16/9) umístěný v horní části středové konzoly pod výdechy ventilace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O hudbu se standardně postará rádio s CD přehrávačem a šesti reproduktory, za příplatek bude možno přehrávat také MP3 soubory. Komu by nestačilo 60 W výkonu, zvolí JBL hi-fi systém s deseti reproduktory a výstupním výkonem 240 W. Součástí nabídky bude také CD měnič (CD-R/RW), jenž bude zabudován pod loketní opěrkou řidiče. 

Jízdní komfort

Pro maximální pohodlí lze přední sedadlo řidiče posouvat 240 mm do délky, výškové nastavení činí 50 mm. Volant je nastavitelný ve dvou osách. K plné spokojenosti řidiče je řešena také přístrojová deska. Velké budíky přispívají k přehlednosti a dobré čitelnosti údajů o aktuální rychlosti, otáčkách či stavu paliva. Rozmístění ovládacích prvků je dle výrobce intuitivní, jak je tomu ve skutečnosti, prokáže až test.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Peugeot 407 je vybaven halogenovými světlomety, za příplatek je možné pořídit také světlomety xenonové. Příjemnou samozřejmostí je funkce „follow me home“. Startovací nabídka zahrnuje dvanáct barev exteriéru (Blanca White, Alcyon Blue, China blue, Aluminium, Dolomite bronz, Gris fer, Moonstone, Cypress, Green, White Gold, Prune Montecristo, Diablo Red, Onix.) a tři stupně výbavy – Comfort, Sport a Executive. V základní verzi dominuje šedá barva, ve vyšších verzích obohatí interiér leštěný hliník.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Střídání stráží, interiér a vnitřní prostor, jízdní komfort
  2. Bezpečnost, informace o motorech, technické údaje
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků