Peugeot 407 Elixir: koncept věští budoucnost

Peugeot 407 Elixir: koncept věští budoucnost

Peugeot připravil pro frankfurtský autosalon studii 407 Elixir, jež má ukázat směr, kterým by se mohla francouzská automobilka v blízké budoucnosti ubírat. Koncept 407 Elixir přitom není pouhou hříčkou, ztvárněním divokých představ designérů. Peugeot 407 Elixir reálně navazuje na design vozů 307 a 607, přičemž ho dále rozvíjí. Důkazem toho jsou mnohé společné rysy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Studie 407 Elixir nepatří mezi koncepty vytržené z reality

Příbuznost s uvedenými modely dokládá například dlouhá přední kapota, pozvolna se svažující čelní sklo či skleněná střecha. Nemůžeme opomenout také typickou přední masku a charakteristické světlomety. Studie překvapí ostře se svažující zádí a zadními světlomety s LED diodami. Kromě exteriéru zaujme také interiér. Ten je vyveden v kůži, luxusní ladění umocňují prvky z hliníku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Panoramatická střecha je typický prvek Peugeotů

Uvnitř vozu naleznou pohodlí čtyři osoby. O jejich bezpečnost se stará množství elektronických strážců počínaje elektronickým stabilizačním systémem ESP a devíti airbagy konče (jeden airbag chrání řidičova kolena). Nechybí ani dvouzónová klimatizace či 7palcový 16/9 displej. Jednou z nejzajímavějších částí nového konceptu je bezpochyby motor. Peugeot umístil pod kapotu studie šestiválec 2.7 HDI.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je vyveden v kůži. Středový tunel zdobí hliník

Motor disponuje maximálním výkonem 148 kW/200 k a točivým momentem 440 N.m. Zapomenuto nebylo ani na ekologii, filtr z pevných částic umožňuje splnit nejpřísnější ekologické limity. Výkon přenáší na vozovku převodovka Tiptronic s možností manuálního nebo automatického řazení.

Základní rozměry:

  • Délka: 4 734 mm
  • Šířka: 1 920 mm
  • Výška: 1 400 mm
  • Rozvor: 2 725 mm
  • Přední rozchod: 1 646 mm
  • Zadní rozchod: 1 684 mm
  • Převis přední/zadní: 1 061/0 948 mm

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 158 745 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 155 230 km
Cena: 200 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 166 975 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 156 510 km
Cena: 179 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků