Peugeot 407 Elixir: koncept věští budoucnost

Peugeot připravil pro frankfurtský autosalon studii 407 Elixir, jež má ukázat směr, kterým by se mohla francouzská automobilka v blízké budoucnosti ubírat. Koncept 407 Elixir přitom není pouhou hříčkou, ztvárněním divokých představ designérů. Peugeot 407 Elixir reálně navazuje na design vozů 307 a 607, přičemž ho dále rozvíjí. Důkazem toho jsou mnohé společné rysy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Studie 407 Elixir nepatří mezi koncepty vytržené z reality

Příbuznost s uvedenými modely dokládá například dlouhá přední kapota, pozvolna se svažující čelní sklo či skleněná střecha. Nemůžeme opomenout také typickou přední masku a charakteristické světlomety. Studie překvapí ostře se svažující zádí a zadními světlomety s LED diodami. Kromě exteriéru zaujme také interiér. Ten je vyveden v kůži, luxusní ladění umocňují prvky z hliníku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Panoramatická střecha je typický prvek Peugeotů

Uvnitř vozu naleznou pohodlí čtyři osoby. O jejich bezpečnost se stará množství elektronických strážců počínaje elektronickým stabilizačním systémem ESP a devíti airbagy konče (jeden airbag chrání řidičova kolena). Nechybí ani dvouzónová klimatizace či 7palcový 16/9 displej. Jednou z nejzajímavějších částí nového konceptu je bezpochyby motor. Peugeot umístil pod kapotu studie šestiválec 2.7 HDI.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je vyveden v kůži. Středový tunel zdobí hliník

Motor disponuje maximálním výkonem 148 kW/200 k a točivým momentem 440 N.m. Zapomenuto nebylo ani na ekologii, filtr z pevných částic umožňuje splnit nejpřísnější ekologické limity. Výkon přenáší na vozovku převodovka Tiptronic s možností manuálního nebo automatického řazení.

Základní rozměry:

  • Délka: 4 734 mm
  • Šířka: 1 920 mm
  • Výška: 1 400 mm
  • Rozvor: 2 725 mm
  • Přední rozchod: 1 646 mm
  • Zadní rozchod: 1 684 mm
  • Převis přední/zadní: 1 061/0 948 mm
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků