Peugeot 407 Elixir: koncept věští budoucnost

Peugeot připravil pro frankfurtský autosalon studii 407 Elixir, jež má ukázat směr, kterým by se mohla francouzská automobilka v blízké budoucnosti ubírat. Koncept 407 Elixir přitom není pouhou hříčkou, ztvárněním divokých představ designérů. Peugeot 407 Elixir reálně navazuje na design vozů 307 a 607, přičemž ho dále rozvíjí. Důkazem toho jsou mnohé společné rysy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Studie 407 Elixir nepatří mezi koncepty vytržené z reality

Příbuznost s uvedenými modely dokládá například dlouhá přední kapota, pozvolna se svažující čelní sklo či skleněná střecha. Nemůžeme opomenout také typickou přední masku a charakteristické světlomety. Studie překvapí ostře se svažující zádí a zadními světlomety s LED diodami. Kromě exteriéru zaujme také interiér. Ten je vyveden v kůži, luxusní ladění umocňují prvky z hliníku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Panoramatická střecha je typický prvek Peugeotů

Uvnitř vozu naleznou pohodlí čtyři osoby. O jejich bezpečnost se stará množství elektronických strážců počínaje elektronickým stabilizačním systémem ESP a devíti airbagy konče (jeden airbag chrání řidičova kolena). Nechybí ani dvouzónová klimatizace či 7palcový 16/9 displej. Jednou z nejzajímavějších částí nového konceptu je bezpochyby motor. Peugeot umístil pod kapotu studie šestiválec 2.7 HDI.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je vyveden v kůži. Středový tunel zdobí hliník

Motor disponuje maximálním výkonem 148 kW/200 k a točivým momentem 440 N.m. Zapomenuto nebylo ani na ekologii, filtr z pevných částic umožňuje splnit nejpřísnější ekologické limity. Výkon přenáší na vozovku převodovka Tiptronic s možností manuálního nebo automatického řazení.

Základní rozměry:

  • Délka: 4 734 mm
  • Šířka: 1 920 mm
  • Výška: 1 400 mm
  • Rozvor: 2 725 mm
  • Přední rozchod: 1 646 mm
  • Zadní rozchod: 1 684 mm
  • Převis přední/zadní: 1 061/0 948 mm
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků