Peugeot 407 Elixir: koncept věští budoucnost

Peugeot připravil pro frankfurtský autosalon studii 407 Elixir, jež má ukázat směr, kterým by se mohla francouzská automobilka v blízké budoucnosti ubírat. Koncept 407 Elixir přitom není pouhou hříčkou, ztvárněním divokých představ designérů. Peugeot 407 Elixir reálně navazuje na design vozů 307 a 607, přičemž ho dále rozvíjí. Důkazem toho jsou mnohé společné rysy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Studie 407 Elixir nepatří mezi koncepty vytržené z reality

Příbuznost s uvedenými modely dokládá například dlouhá přední kapota, pozvolna se svažující čelní sklo či skleněná střecha. Nemůžeme opomenout také typickou přední masku a charakteristické světlomety. Studie překvapí ostře se svažující zádí a zadními světlomety s LED diodami. Kromě exteriéru zaujme také interiér. Ten je vyveden v kůži, luxusní ladění umocňují prvky z hliníku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Panoramatická střecha je typický prvek Peugeotů

Uvnitř vozu naleznou pohodlí čtyři osoby. O jejich bezpečnost se stará množství elektronických strážců počínaje elektronickým stabilizačním systémem ESP a devíti airbagy konče (jeden airbag chrání řidičova kolena). Nechybí ani dvouzónová klimatizace či 7palcový 16/9 displej. Jednou z nejzajímavějších částí nového konceptu je bezpochyby motor. Peugeot umístil pod kapotu studie šestiválec 2.7 HDI.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je vyveden v kůži. Středový tunel zdobí hliník

Motor disponuje maximálním výkonem 148 kW/200 k a točivým momentem 440 N.m. Zapomenuto nebylo ani na ekologii, filtr z pevných částic umožňuje splnit nejpřísnější ekologické limity. Výkon přenáší na vozovku převodovka Tiptronic s možností manuálního nebo automatického řazení.

Základní rozměry:

  • Délka: 4 734 mm
  • Šířka: 1 920 mm
  • Výška: 1 400 mm
  • Rozvor: 2 725 mm
  • Přední rozchod: 1 646 mm
  • Zadní rozchod: 1 684 mm
  • Převis přední/zadní: 1 061/0 948 mm
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků