Peugeot 407 Coupé: okouzlující gétéčko (první dojmy)

Možná vás to překvapí, ale vozy s karoserií kupé se historií automobilky Peugeot táhnou jako červená nit. Naposledy s ní Francouzi vyšívali nad modelem 407, aby stvořili nejnovější kupé značky. Jak se jim dílo povedlo, se můžete dočíst v našich prvních dojmech ze svezení s tímto šarmantním lvíčkem.
Peugeot 407 Coupé: okouzlující gétéčko (první dojmy)
Seznam kapitol
  1. Úvod, Krátké představení, Technické parametry
  2. Interiér, Jízdní dojmy, Výbavy a ceny

Peugeot 407 Coupé se dočkal svého představení na českém trhu přesně rok poté, co byl uveden jako koncept 407 Prologue na loňském ženevském autosalonu. Slovo koncept bylo v tomto případě trochu zavádějící, Peugeot již musel mít pro nové kupé v tu dobu připravenu minimálně výrobu veškeré techniky, protože již v září ve Frankfurtu představil vůz v sériové podobě a na konci roku jej začal nabízet na vybraných trzích koncovým zákazníkům. Nyní se vůz dostává i na český trh a jsme rádi, že jsme mohli být přítomni jeho oficiálnímu představení. Zákazníkům začne být nabízen již ani ne za týden, přesně 13. března, a tak je nejvyšší čas podívat se mu trochu na zoubek. Vyzkoušeli jsme tři ze čtyř nabízených verzí a o naše dojmy z prvního svezení se s vámi rádi podělíme.


Na úvod něco lehčího: Tvář Peugeotu 407 Coupé obětovala i Andrea Verešová. Bohužel jen tvář, do vozu si jí zatím nepořídíte ani za přípatek...

Ne ne, pánové, to na mě se usmála...

Nejdelší 407

Ale vezměme to pěkně po pořádku, nejprve si musíme v krátkosti (opravdu stručně) říci, co je nové kupé 407 vlastně zač. Hned v úvodu jsem zmínil, že Peugeot má s vozy tohoto typu dlouholeté zkušenosti, v jeho nabídce se objevují od dob modelu 21 již po 108 let. Ne nadarmo si proto v automobilce myslí, že dokáží vytvořit kupé v jeho pravé podstatě. Poslední variací na toto téma je právě 407C, který se po sedanu a kombi SW představuje jako třetí karosářská verze řady 407 (testy kombíku a sedanu najdete zde). Paradoxem je, že kupé není ze všech karosářských verzí nejsubtilnější, ale právě naopak, alespoň co do délky. Na délku nám narostl na 4815 mm, tedy na bezmála pět metrů a to už není žádný lvíček na hraní, ale pořádný macek, se kterým není radno špásovat. Prodloužily se oba převisy, tedy přední i zadní, které mají u kupé 108 resp 101 cm. Může vám připadat šílené mít před přední i za zadní nápravou metrový převis, ale jak zjistíte níže, i tato mince má dvě strany. Na výšku se 407C naopak snížil na rovných 140 cm a pro milovníky centimetrů řeknu už jen poslední údaj – nejnižší poloha sedadla řidiče se snížila o 20 mm a sedadlo je možné posunout také o 9 mm dále. Zdá se to být malicherné, ale je to velmi důležité, i k tomu se konec konců dostanu.

Tři motory, dva šestikvalty

Pod kapotu 407 Coupé se dostává prakticky jen to nejlepší, co má v současné době Peugeot k dispozici. Mezi motory kralují dva šestiválce, benzinový 3,0 V6 se 155 kW (210 koní) výkonu a dieselový 2,7 HDi V6 se 150 kW (205 koní). Ty pak doplňuje jediný čtyřválec v nabídce, benzinový motor 2,2 16V se 120 kW. Převodovky jsou výlučně šestistupňové, k čtyřválci si můžete pořídit pouze manuální převodovku, šestiválcovému benzinu pak manuál i automat, k dieselu pro změnu pouze převodovku automatickou. Pro detailní přehled technických parametrů vozu vás odkáži na náš starší článek, kde se dozví vše snad i ti největší šťourové.

  

  
Benzinový šestiválec v celé své kráse. Škoda, že nezbyly peníze na plynovou vpěru kapoty motoru...

Na tomto místě z dalších parametrů vypíchnu už jen několik detailů. Prvním je poměrně vysoká pohotovostní hmotnost, nejslabší model 2,2i má ještě přijatelných 1525 kg, 3,0 V6 se však dostává již na 1612 kg a 2,7 HDi dokonce na 1724 kilogramů. To jsou na střední třídu čísla docela vysoká a mají přímý vliv na další údaj, dynamiku. Už zrychlení čtyřválce z nuly na sto za 9,7 sekundy není zrovna ohromující, ale není to nic proti číslu 8,9 sekundy u benzinového šestiválce a 9,0 s u dieselu. Zrychlení na stovku nemusí o voze říkat vůbec nic, přesto nutí k zamyšlení fakt, že dvousedesetikoňový šestiválec rozhýbe 407C na stovku za dobu, za níž to někdy zvládne i dvoulitrový čtyřválec konkurence... U maximální rychlosti už je vše v pořádku, 222 km/h u 2,2i, 243 km/h u 3,0i V6 a 230 km/h u HDi V6 už jsou hodnoty dostačující.

A holky budou koukat...

Oprostěme se od nudných tabulek a pojďme se na nové kupátko podívat naživo. Bude to znít trochu jako klišé, ale Peugeot vždy uměl udělat hezké auto. Každý samozřejmě občas šlápne vedle, ale 407 Coupé není ten případ. Neoblíbil jsem si jej sice na první pohled tak, jako jeho předchůdce, ale zalíbilo se mi.

 
Jezdit se 407 Coupé po šotolině vážně nebyl můj nápad. Ale fešákům trocha špíny neuškodí...

Důvodů je několik a prvním jsou pochopitelně samotné tvary vozu. Příď nepřínáší nic zásadně nového, jde jen o variaci na předek ostatních čtyřistasedmiček, kterou zde dotváří trochu jiný nárazník. Zásadní rozdíl číslo jedna je boční profil. Nejde ani tak o poměrně nízkou stavbu či elegantní linii střechy, to je u kupé celkem očekávatelné, ale to, na co jsme narážel v úvodu. Kupé má delší zadní převis, který hodně pomáhá odstranit designovou bolístku modelu 407, velký přední převis. Více jak metr před přední nápravou na sedanu 407 nevypadá zrovna úžasně už sám o sobě, ale až při shledání s kupé mi došlo, že toto podivné vzezření je dáno do značné míry kombinací s velmi krátkou zádí. Právě ta u sedanu přední převis zvýrazňuje a dělá jej opticky ještě větším, než jakým ve skutečnosti je. Kupé by samozřejmě vypadalo ještě lépe s menším předním převisem, ale díky vyváženější boční linii to zkrátka nepovažuji za problém a vůz působí jednoznačně elegantně a vyváženě; přední převis nebije tak do očí.

  
Záď se rozhodně povedla a do značné míry řeší i problém pŕídě - velký pŕevis karoserie.

Samotná záď je pak vyvedena fešně, není zakončena zcela kolmou hranou, ale mírnějším zkosením zdůrazněným výraznější odtrhovou hrankou a protáhlými, hluboko do zadních blatníků zasahujícími koncovými světomety. Mohutný nárazník je odlehčen imitací deflektoru a výraznou, dvojitou koncovkou výfuku. Lehké a přitom svalnaté, zkrátka pěkné.

   

   
Pár detailů karoserie, všimněte si hlavně nízké stavby zádě a ztvárnění koncových světel.

Co ale papír a inkoust (dobře, klávesnice a textový editor – kam se jen poděla poetičnost..) vyjádřit neumí, je noblesa, jakou ze sebe vůz vyzařuje. Svým uhlazeným stylem a jakousi výjimečností strhává pozornost okolí a je bez nadsázky opravdovým lvem bulvárů. Nemusíte s ním jet stovkou po městě, aby si vás lidé všimli. Spíše čím pomaleji pojedete, tím větší pozornost okolí na sebe strhnete. Nevím, jak toho u Peugeotu dosáhli, ale funguje to, tohle je na pohled vůz z vyšší společnosti...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Krátké představení, Technické parametry
  2. Interiér, Jízdní dojmy, Výbavy a ceny

bazar

Peugeot 308 1,4
Rok výroby: 2013
Stav: 67 679 km
Cena: 170 000 Kč
Peugeot 107 1
Rok výroby: 2006
Stav: 131 325 km
Cena: 62 000 Kč
Peugeot 208 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 107 207 km
Cena: 163 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 97 681 km
Cena: 78 000 Kč
Peugeot 308 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 410 000 Kč
Peugeot 2008 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 389 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků