Peugeot oznámil, že své kupé střední třídy, odvozené z řady sedanů a kombi 407, osadí dvojicí nových vznětových motorů. Mezi hlavní požadavky při jejich vývoji patřilo nejen snížení spotřeby a emisí, ale také dosažení dostatečného výkonu. Vozy Peugeot 407 přitom již letos v březnu dostaly modernizované stávající vznětové jednotky 2,0 HDi a 1,6 HDi, o čemž jsme vás informovali na tomto místě.
Nejvíce pozornosti poutá nový vznětový šestiválec 3,0 HDi PEF, který nahrazuje dosavadní jednotku 2,7 HDI V6 (ta se přitom nacházela i pod kapotou Peugeotu 407 Coupé, který jsme pro vás testovali na tomto místě).
Je to k nevíře, ale kupé s novým třílitrem se stává údajně vůbec nejvýkonnějším sériovým vozem, jaký kdy automobilka Peugeot vyráběla. Šestiválec dosahuje výkonu 241 koní (170 kW) při 3 800 ot./min. a točivý moment v oblasti od 1 600 do 3 800 ot./min. neklesne pod 450 Nm. V kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,7 s a průměrně si řekne o 7,2 l/100 km, což je o 15 % méně než u dosavadní jednotky 2,7 HDi.
Druhou novinkou se stává jednotka 2,0 HDi PEF, jež nabízí rovněž slušné výkony. Dosahuje výkonu 163 koní (120 kW) při 3 750 ot./min. a točivý moment činí v pásmu od 2 000 do 3 000 ot./min. 340 Nm, v kombinovaném režimu přitom je jeho spotřeba stanovena 5,4 l/100 km.
Oba motory pochopitelně plní emisní normu Euro 5 a prodej jimi vybavených vozů 407 Coupe začne ve Francii letos v září s cenami 33 350, resp. 47 600 Euro.