Peugeot 407 Coupé: nové, výkonnější vznětové motory řady PEF

Peugeot oznámil, že své kupé střední třídy, odvozené z řady sedanů a kombi 407, osadí dvojicí nových vznětových motorů. Mezi hlavní požadavky při jejich vývoji patřilo nejen snížení spotřeby a emisí, ale také dosažení dostatečného výkonu. Vozy Peugeot 407 přitom již letos v březnu dostaly modernizované stávající vznětové jednotky 2,0 HDi a 1,6 HDi, o čemž jsme vás informovali na tomto místě.

Nejvíce pozornosti poutá nový vznětový šestiválec 3,0 HDi PEF, který nahrazuje dosavadní jednotku 2,7 HDI V6 (ta se přitom nacházela i pod kapotou Peugeotu 407 Coupé, který jsme pro vás testovali na tomto místě).

Je to k nevíře, ale kupé s novým třílitrem se stává údajně vůbec nejvýkonnějším sériovým vozem, jaký kdy automobilka Peugeot vyráběla. Šestiválec dosahuje výkonu 241 koní (170 kW) při 3 800 ot./min. a točivý moment v oblasti od 1 600 do 3 800 ot./min. neklesne pod 450 Nm. V kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,7 s a průměrně si řekne o 7,2 l/100 km, což je o 15 % méně než u dosavadní jednotky 2,7 HDi.

Druhou novinkou se stává jednotka 2,0 HDi PEF, jež nabízí rovněž slušné výkony. Dosahuje výkonu 163 koní (120 kW) při 3 750 ot./min. a točivý moment činí v pásmu od 2 000 do 3 000 ot./min. 340 Nm, v kombinovaném režimu přitom je jeho spotřeba stanovena 5,4 l/100 km.

Oba motory pochopitelně plní emisní normu Euro 5 a prodej jimi vybavených vozů 407 Coupe začne ve Francii letos v září s cenami 33 350, resp. 47 600 Euro.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků