Peugeot 407 Coupé: modernizovaná verze na českém trhu i s 3,0 V6 HDi

Peugeot 407 Coupé byl na náš trh uveden již koncem roku 2005. V průběhu letošního roku, tedy krátce za polovinou svého předpokládaného „života”, se dočkal decentní modernizace a upravená verze se nyní dostává i na český trh.

Symbolem faceliftu je nový motor 3,0 V6 HDi FAP, který nahrazuje dosavadní 2,7 V6 HDi. Motor je pevně spjat s automatickou šestistupňovou převodovkou a dosahuje maximálního výkonu 177 kW (240 k) při 3 800 ot/min. Nejvyšší točivý moment 450 Nm je k dispozici od 1 600 ot/min do 3 600 ot/min.

Je pozoruhodné, že zrovna s tímto motorem se Coupé 407 stává nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem značky za její bezmála stodvacetiletou automobilovou historii, přičemž žádný trhač asfaltu to rozhodně není.

Jízdní výkon charakterizovaný zrychlením z 0 na 100 km/h za 7,7 s je tak zajímavý spíše spojením se zajímavou spotřebou paliva v rámci tohoto segmentu. V porovnání s předcházející verzí V6 HDi je spotřeba nižší o více než 15 % (přičemž výkon se zvyšuje o 18 %) a v kombinovaném provozu dosahuje 7,2 l/100 km.

Tip: Přečtěte si náš test dosavadního Peugeotu 407 Coupe V6 HDi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Verze Coupé 407 poháněná tímto motorem se z exteriéru na první pohled odlišují dvěma koncovkami výfuku symetricky umístěnými po stranách difuzéru. Další vývojovou změnou jsou například vnější zpětná zrcátka, která jsou znatelně větší a poskytují větší plochu pro zpětný výhled. Dále je nyní k dispozici i kompletní řada telematických systémů WIP Com, WIP Nav (dostupná nabídka navigačního systému s hands-free sadou Bluetooth) i nový WIP Bluetooth (doplněk na přání, který může být spojen s autorádiem WIP Sound a zahrnuje USB vstup a hands-free sadu).

V České republice je Peugeot 407 Coupé Pack 3,0 HDi FAP V6 AUT6 s bohatou výbavou v sérii nabízen za cenu 1 190 000 Kč.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků