Peugeot 407 Coupé: jen několik kroků k sérii

Na brněnském autosalonu ukázal Peugeot v národní premiéře koncept kupé 407 Prologue, které je jen krůček vzdáleno sériové podobě. Vůz, který je vybaven motorem 2.7 V6 HDi s automatem, byl plně funkční a nám se podařilo nahlédnout také dovnitř. (fotogalerie)
Peugeot 407 Coupé: jen několik kroků k sérii

Peugeot 407 Prologué, kupé, které vychází z již prodávaného sedanu, jsme si krátce představili už před ženevským autosalonem. Koncept byl k vidění také na brněnském autosalonu, kde se nám podařilo nejen nahlédnout dovnitř, ale také nasát trochu oné červené atmosféry. Už z prvních dojmů je jasné, že místa vzadu jsou spíše nouzová, střecha se svažuje snad ještě více než u modelu 406 Coupé. Zatímco před koleny s místem takový problém není, nad hlavou ano - i moje maličkost (176 cm) se hlavou dotýkala zadního skla; střecha je velmi krátká. Líbilo se nám, že se přední sedačky odsouvají elektricky, takže se nemusíte nijak namáhat.

Podle českého zastoupení Peugeotu je koncept Prologue prakticky shodný se sériovou podobou, která má přijít na trh ještě letos. Pod kapotou budou pravděpodobně pouze silnější motory ze současné nabídky 407, tj. 2.2 16V, 3.0 V6, 2.0 HDI a 2.7 V6 HDI. Věříme, že místo automatu, který je ve standardu u konceptu, bude možné si pořídit také klasický manuál. Trošku se zpožděním přikládáme pro zájemce znění tiskové zprávy Peugeotu, který jarní koncept představí podrobněji.


Tisková zpráva: Exkluzivní styl a estetické ztvárnění propůjčuje tomuto automobilu silnou individualitu a právem ho řadí bok po boku zdařilých a stylově uznávaných předchůdců 407 sedan a SW. Z celé řady návrhů byla vybrána studie stylistického centra Centre Style Peugeot. Tato studie dokázala ve splývavých liniích prezentovaného konceptu ztvárnit současně působivou sílu i vytříbený šarm a eleganci.

Vzhled

Působivost, kterou se může tento koncepční vůz pochlubit, je založena na výrazné přední masce s nezaměnitelným « pohledem šelmy », ostré kresbě blatníků i pevně posazené zádi, připravené vyrazit s prvním sešlápnutím pedálu akcelerace. Prvotřídní charakteristiky a výkonnost exempláře jsou patrné rovněž z masivnosti a aerodynamického zpracování přední části, která pozvolna přechází do prostorné a luxusní kabiny.

Jemná linie profilu, jakoby lehce načrtnutá jedním tahem štětce, se rozvíjí od odvážně zkoseného čelního skla, kopíruje  kabinu a probíhá až k víku zavazadlového prostoru, které bylo navrženo ve tvaru spojleru. Ostře řezané křivky zadního nárazníku opticky přesouvají důraz na přední část vozu. Architektonická individualita tohoto konceptu dále rozvíjí estetické standardy představené s řadou 407. Podtrhuje soulad mezi dynamickým potenciálem vozu, který je umocněn mimo jiné i koly velkých rozměrů, a působivým designem s naprosto přirozenou vyvážeností křivek. 

Z předního pohledu je mřížka sání vzduchu tvořena dvěma částmi, což ji opticky rozšiřuje a celek tak působí mohutnějším dojmem. Přední světlomety mají protáhlý tvar, nadstandardní rozměry a samotné reflektory jsou otočné. Horní část předního nárazníku je oživena oddělenými mlhovými světlomety a bočním žebrováním.

Dynamické rysy, velký převis

Kapota vozu je v celé své délce strukturována světelnou linií, jenž se dále zvedá a zvýrazňuje design sloupků čelního skla a pokračuje až k zadnímu nárazníku, kde vymezuje jeho boční a zadní část. Další nosná křivka profilu navazuje na obrys předních světlometů, v úrovni bočních oken probíhá k zádi vozu a zaniká v bodě napojení bočního sloupku a zadního okna. Třetí linie zdůrazňuje spodní část boků od předních  kol po zadní světla a nevtíravým způsobem dodává siluetě vozu výrazný dynamický rys. Estetickou dokonalost Coupé 407 Prologue završují boční lišty, vnější zpětná zrcátka a přední i zadní nárazník v barvě karoserie. 

Spoiler, zakomponovaný do víka zavazadlového prostoru, přechází po stranách plynně do zadních blatníků. Zadní světla spolu s horizontálně orientovanými fasetami na víku a křivkou lomu světla vůz opticky rozšiřují. Ve spodní části zadního nárazníku najdeme široký černý díl, který nahrazuje úchyt na SPZ, na levé straně vyniká dvojitá chromovaná koncovka výfuku a z celkového pohledu rozčlenění nárazníku zadní část vozu vizuálně odlehčuje. Design hliníkových kol o rozměru 19" - dvě překrývající se vrtule, připomíná provedení disků u koncepčních vozů RC. 

Spíše pro dva

Vnitřní prostor vozu Coupé 407 Prologue je synonymem pro automobilové potěšení a cestujícím nabízí čtyři plnohodnotná místa, světlost a prostornost. Ztvárnění interiéru a použité materiály reprezentují svět vozů „Grand Tourisme“ a profesionálního automobilového sportu. Palubní deska typu 407 je provedena v kombinaci hliníku a kůže červené barvy, ta je s charakteristickou jemnou perforací použita i na sedácích sedadel. Středový panel má černou lesklou povrchovou úpravu a na přístrojové desce najdeme pět stylových budíků s chronometrickou stupnicí a soustřednou grafikou.  

Šestiválcový nafťák

Koncept Coupé 407 Prologue je poháněn šestiválcovým dieselovým motorem HDI V6, který dosahuje maximálního výkonu  150 kW (204 k) a největšího točivého momentu 440 Nm. Motor je vybaven  bezúdržbovým filtrem pevných částic FAP. Je spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou AM6 s ovládáním Tiptronic. Podvozkové části jsou převzaty přímo z modelu 407: přední náprava s dvojitým trojúhelníkovým ramenem s oddělenou těhlicí a zadní víceprvková náprava poslední generace.

Součástí základní výbavy vozu jsou například přední světlomety s řízeným nastavením a xenonovými výbojkami, přední i zadní parkovací asistent, boční vrstvená skla nebo telematický systém RT3 s barevnou obrazovkou 16/9 o rozměru 7“. Koncept i veškeré prvky výbavy vozu  Coupé 407 Prologue jsou zaměřeny na maximální automobilové potěšení a jízdní zážitek ve světě  „velkých“ vozů.

Oficiální fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Fotografie z Brna

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků