Vidíš, ve svých příspěvcích se stavíš, jako bys měl IQ 300 a ostatní byli blbci, ale kromě toho, že ani neumíš pořádně česky navíc postrádáš základy logiky.
Svůj sáhodlouhý a sarkastický komentář totiž opíráš o fakt, že Pája se svým SLS jezdí jako s hnojem a jen díky tomu má spotřebu, kterou uvádí. Tvůj problém je v tom, že Pája nic podobného nepsal.
Každej ňouma ví, že nárůst spotřeby není lineárně závislý na výkonu ani hmotnosti vozu. Ano, závislost tam je, ale zdale ne tak silná. Pokud bys zase dostal záchvaty ze zmínky o US vozech, radši teď přestaň číst.
Tak snad můžu. Mám osobně vyzkoušeno, že 600km dlouhá cesta ve čtyřech lidech s 4.6 V8 224kW, auto skoro 2 tuny, byla za cca 10l/100km. Ta samá cesta ve Fábii 1.2HTP 47kW, auto 1,3 tuny, tři lidi, za 7,3l/100km. Dovolím si trochu matematiky: 4,76x výkonnější motor, 1,5x těžší auto, ale jen 1,36x větší spotřeba. Základní fyzika, co nejde ošálit?
Kde soudruh botanik udělal chybu? Je to velmi jednoduché. Máme-li auto se dvěma různými motory (A a B), kde A je o dost výkonnější než B, potom při stejné jízdní dynamice se motor A namáhá daleko méně než motor B a tudíž spotřeba motoru A nemusí být výrazně vyšší než motoru B. Samozřejmě, pokud pojedeme s motorem A, co to dá, spotřeba o dost stoupne, ale máme situaci, kdy to auto s motorem B by takto nebylo schopno jet. V takovém případě nelze porovnávat spotřebu motoru A s pedálem na podlaze a spotřebu motoru B s pedálem na podlaze, jelikož by se pak porovnávaly jablka a hrušky.
Další blud, dle kterého soudím, že jsi velkoobjemový motor viděl možná na fotce, v lepším případě Flash animaci na howstuffworks.com je výrok "pokud s tím jezdíte jak s hnojem, spotřeba je poměrně příznivá, téměř na úrovni naftového motoru. Pokud využíváte dynamických schopností motoru, spotřeba narůstá do hrozivých výšin". V8 sedlám už poměrně dlouho na to, abych si mohl dovolit tvrdit, že je to přesně naopak. Absolutně nejnižší spotřebu, které jsem kdy dosáhl, když jsem jel malý soukromý economy-run a byla to opravdu dost hnusná jízda, navíc z hor, čili z kopce, byla něco přes 8 litrů. Běžná spotřeba na dálky 10l. Což má k dieselu neskutečně daleko, protože diesel by takovou cestu jel za 5-6l (sice bych ohluchl, ale to sem nepatří). Ale pokud na to naopak šlápnu, spotřeba vyleze o 3-4 litry (o 30-40%), zatímco u dieselu zhruba o 100%. Opět přidám vlastní zkušenost - Praha-Budapešť. Po příjezdu do Budapešti hlásil před cestou vynulovaný palubák průměr 139km/hod (tzn. častokrát kolem dvoustovky), spotřeba něco přes 13 litrů. Zpět do Prahy jsem jel 140 na tempomat na pohodu a spotřeba byla těsně pod 10. Takže ty bludy o hrozivých spotřebách při využívání potenciálu motoru jsou opravdu úsměvné. Netvrdím, že při opravdové snaze nejde jezdit za 30/100, ale to není běžná dynamická jízda. Ale s diskuzí končím, protože sem to už nepatří, tohle je o 407 Coupé 2,7HDI.