50
Fotogalerie

Peugeot 407 Coupé 3,0 V6: klidná riviéra (test)

Kapitoly článku:


Zhodnocení

Již při testu Coupé s naftovým motorem se ukázalo, že tento vůz v sobě bezkonkurenčně spojil eleganci a komfort jízdy, kterému ve střední třídě nemůže v jeho cenové hladně konkurovat snad nikdo. U benzínové verze je tomu úplně stejně, pouze s tím rozdílem, že pod kapotou burácí trochu jiné stádo koní.

Malý rozdíl mezi oběma vozy je pouze v tom, že přestože je HDi výborný motor a odhlučnění u Coupé je výborné, přeci jen je naftový agregát občas znát a to hlavně mimo vůz. Naturalem napájené Coupé je pak zbaveno i tohoto posledního a v podstatě drobného neduhu.

Celkový dojem z vozu pak může kazit pouze vyšší spotřeba, která se ani při snaze o úspornou jízdu nepřiblížila tabulkovým hodnotám. Samotná spotřeba v provozu je pak dle mého názoru adekvátní váze, objemu motoru, zvolené převodovce a také rychlostnímu tempu, jakým jsem se přemisťoval z místa na místo. Mohla by být nižší a najdou se úspornější a rychlejší vozy, ale o tom Coupé není.

Přestože jsem také patřil v počátku ke skeptikům, kteří v nástupci skvostného 406 Coupé viděli ústupek, musím řici, že po týdnu testování jsem zcela změnil názor. Čtyřistasedmička je totiž do detailu propracovaný a komfortní vůz. Snaha o vytvoření elegantního coupé s komfortem se totiž povedla na výbornou. Design možná není tak uhlazený a elegantní, vlastnosti vozu jsou však úplně jinde.

Starší coupé bylo "jen" vizuálně přepracovaný sedan s modifikovaným interiérem, ale komfortem, který byl v podstatě stejný. Bezrámová okna byla poměrně hlučná a také komfort jízdy byl velmi blízký sedanu 406. U nové generace je tomu zcela jinak. Pokud by vám neřekli, že sedíte ve voze se stejným základem a názvem, jen těžko byste uhádli, odkud daný vůz vznikl. Vše je jiné a nebýt použitá stejná platforma a některé části karosérie a interiéru byl by to od podlahy jiný vůz.

Po týdnu mohu s klidným svědomím říci, že neznám v dané třídě a cenové relaci podobný vůz. Vůz, který by nabídl takový komfort, takový klid jízdy a který by doslova lákal k dlouhým a rychlým cestám. Vůz, na který se budete chodit dívat každý den, aniž by se okoukal a vůz, který přes své zaměření nabízí zvláštní porci emocí ze kterého se vám nebude chtít ani vystupovat.

Plusy

  • elegantní a originální design
  • komfort jízdy i při vysokých rychlostech
  • bezkokurenční akustický komfort
  • špičkové zpracování interéru
  • výrobná automatická převodovka
  • proměnné pérování AMVAR
  • výborný poměr ceny, výbavy a image

Minusy

  • spotřeba paliva
  • dynamika vozu

Standardní výbava 407 Coupé Pack: Stabilizační systém ESP + ABS + ASR + elektronický rozdělovač brzdných sil + podpora brzdění v kritických situacích, airbag řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, dvojité boční a hlavové airbagy, aktivní opěrky vpředu, automatická aktivace výstražných světlometů pri prudkém brždění, ISOFIX na zadních občních sedadlech, dětská elektrická pojistka, automatické uzamčení vozu, variabilní posilovač, automatická převodovka, proměnné pérování AMVAR, hliníková 18" kola, tempomat, parkovací asistent vpředu a vzadu, indikátor tlaku v pneu, přední mlhové světlomety, boční vrstvená a tónovaná okna, xenonové světlomety s korekci nastavení a automatickým nastavením směru AFS, centrální zamykání na DO, el. ovládáná okna vpředu a vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, dvozónová automatická klimatizace s čidlem vlhkosti, výškově a osobě stavitelnývolant, volant a manžeta řadičky v kůži, výškově elektricky stavitelné sedadlo řidiče a spolejezdce, bederní nastavení sedadel vpředu, PACK KOMFORT - el. nastavení sedadel vpředu s paměží + el. nastavení zrcátek při zařazeném zpětném chodu + vyhřívání sedadel vpředu + kožené čalounění, koberečky vzadu, audio systém RD4 s CD (Bi-tuner + bi-anténa, výkon 4x15W) + MP3 + 6 repro, Sound systém JBL (8 repro + výkon 240 W), multifunkční displej, dekorace z hliníku, osvětlené kovové prahy dveří, chromovaný výfuk, kožené čalounění vč. vyhřívání, koberečky vpředu a vzadu

Příplatková výbava: Navigační systém RT3 s barevnou obrazovkou (+ 55 800 Kč), Hand free Bluetooth (+ 8 700)

Cena v základním provedení: 1 250 000 Kč
Cena v testovaném provedení: 1 314 500 Kč

Technické parametry

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

  • Kapalinou chlazený, vidlicový šestiválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
  • Objem: 2 946 ccm
  • Největší výkon: 155 kW (210 k) při 6 000 ot./min
  • Největší točivý moment: 290 Nm při 3 750 ot./min
  • Palivo: Natural 95/98 

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 241 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,7 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
    • Město: 15
    • Mimo město: 7,3
    • Kombinovaná: 10,2
  • Objem palivové nádrže: 66 l

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1712 kg 

Vnější rozměry

  • Délka: 4 815 mm
  • Šířka: 1 868 mm
  • Výška: 1 399 mm
  • Rozvor náprav: 2 724 mm

Vnitřní rozměry

  • Základní objem zavazadlového prostoru: 400 l

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud