Peugeot 407 2,2 HDI bi-turbo, motorová revoluce z Francie

18 komentářů

Ráďa
3. července • 20:35

A tak motor docela zajímavý. Jinak pochvala za ten obrázek vpravo dole = graf s převody + výkonové křivky:-))

Milan K
30. června • 9:31

Ja si myslím že až taková revoluce to není - ale soudím jen dle papírových údajů
napadá mne třeba Dieslový čtyřválec od BMW - například v 320 D :
120 kW při 4000, 340 Nm při 2000, maximálka 225, 0-100 km/h za 8,3.

Valdauf
1. července • 18:21

Máš pravdu,BMW se lehce přibližuje.

Tomík
1. července • 18:49

:-D ale on říkal že to není žádná revoluce :-) což teda není P.S. já bych teda vzal každopádně radši BMW - ty ne ?

Valdauf
3. července • 18:13

Já ujíždím na frantíky a Citrón s Pažoutem obzvlášť,takže mám jasno.

aaa
28. června • 16:45

Nejdou zobrazit fotky.

ExFun
28. června • 9:23

NEzdá se mi, že by parametry byly nějak okouzlující.... Výkon nic moc.

Atlis
28. června • 11:10

Toyota Avensis 2,2 D-CAT - 177k, 400Nm... rovnaky objem, jedno turbo, vacsi vykon, vacsi krutiaci moment...

bohous
28. června • 20:39

200Nn pri 1000 rpm? asi těžko, co? Ta toyota je sice super, ale nebude hrabat při puštění spojky na volnoběh. Tohle pežotidlo pravděpodobně ano.

Radek Ondrášík
28. června • 11:40

S novým motorem od Peugeotu jsem nejel, ale myslím, že v oblasti využitelných otáček, linearity, absence turboefektu atd. bude výrazně dále, než zmíněný 2,2 D-CAT od Toyoty. U něj jde prostě cítit výrazný nárůst výkonu díky turbu, je silně citelný nástup turba a také uvadnutí ve vyšších otáčkách. Jistě, litrový výkon má vyšší, ale v kultuře samotného motoru bych řekl, že Peugeot bude dále.

koman
29. června • 10:48

To je prave ono. Twin Turbo. Bi-Turbo..kazdej mi vzdycky rekne neco jineho, par lidi dokonce, ze to je to sae...no podivam se do googlu:-) Jinak novinka to asi nebude, jelikoz...teda zachazim do extremu, ale prece jenom...EB 110 ma dve rady valcu, kazda po 6ti a 4 turba...ikdyz nevim jak to tm plni. Jestli jedno pro 3valce, nebo 2 pro celou jednu radu...??:-/

HE-dabel
28. června • 12:09

svatá pravda. Ten nastup výkonu u toyoty je neskutocne brutalny a urcite motor 2,2hdi bude neporovnetelne lepsi, co sa tyka lenearity zatahu, atd.
 

Smet
30. června • 0:30

Biturbo je akorát další věc navíc v motoru, co se točí a tudíž může se podělat. Jelikož všichni víme, kolik takkový turbo zhruba vydrží a kolik stojí nový ....:-/

MP
28. června • 10:00

No tak se stim svez a uvidis. Jinak primarne tam jsou 2 turba pro hladky prubeh tocaku bez turbo diry a to se povedlo. Taky ma tato koncepce cca 3x rychlejsi odezvu na seslapnuti plynu. coz je uz ta vyse zminena turbo dira.
Dale jen tak pro redakci nema to 2 stejna turba, i kdyz jsou obe male  (velikost cca GT12) tak kazde z nich je jine pricmez to ktere se zapina pri vyssich otackach je jeste mensi nez to co jede porad.

koman
28. června • 11:09

nevim nejsem znalec, ale myslim, ze se mylíš. To mensi turbo plni od volnobehu asi do 2000otacek, pak se pridava vetsi turbo a asi od 3000ot uz plni pouze to vetsi turbo, ne? Nevim..tak nejak jsem to kdysi cet.

Jiank parametry na 2.2l objemu mi pripadaji uplne smesne...dat biturbo benzinu 2,2l...to by byl kotel.

Radek Ondrášík
28. června • 11:38

Chtěl bych jen upozornit, že Peugeot nemá jedno menší a jedno větší turbo, neboli Twin-turbo, ale klasické bi-turbo, tedy dvě identické dmychadla. Většinou se toto používá u více válcových motorů, kde slouží každé turbo k plnění jedné řady. Zde jde tedy o velkou novinku, protože použití bi-turba u takto malého motoru tu ještě nebylo.

Celý princip funguje tak, že v nízkých otáčkách plní pouze jedno z dvojice malých dmychadel a ve větších otáčkách se k němu přidá i to druhé, identické, turbo.

Navíc Peugeotu nešlo o maximální výkon, ono by nebylo problém to odladit na 400 koní, ale zde jde o linearitu motoru. Takový motor vám bude táhnout od volnoběhu po omezovač, nebude žádná turbo dírá, žádný turboefekt, takže parádní průběh pro běžné rodinné vozy střední třídy. Je to úplně stejné jako u BMW a jeho třílitrového Twin Turba, také se může zdát výkon něco málo přes 300 koní jako malý, ale tam nejde o absolutní hodnoty výkonu, ale o maximálně komfortní motor, což se prostě povedlo.

kruch
29. června • 13:43

Amen. Přesně tak. Ale obávám se, že čtenáři schopní pochopit jenom jednoduchou tabulku s čísly tohle stejně nedají....

HE-dabel
28. června • 8:57




80-100 km/h na 6. př. stupeň

10,6

11,2

80-100 km/h na 5. př. stupeň

8,1

8,5
 
Ved to Golf 1.6 FSI ma lepsiu pruznost.Ale urite je to len chyba.

Doporučujeme

Články odjinud