Peugeot 407 2,2 HDI bi-turbo, motorová revoluce z Francie

Peugeot nasadil do svého modelu střední třídy novou generaci motoru s nejnovější technologií vstřikování a také s dvojicí turbodmychadel.
Peugeot 407 2,2 HDI bi-turbo, motorová revoluce z Francie

Známý vůz střední třídy, Peugeot 407, se v letošním roce dočkal drobné stylingové změny a také velkého dárku v podobě nového naftového motoru. Čtyřistasedmička se může nyní pochlubit novou mřížkou chladiče s chromovanými lištami po vzoru sportovního coupé.

To důležitější se však odehrálo pod přední kapotou. Tam se nyní objevil nový čtyřválcový naftový motor 2,2 HDI bi-turbo FAP, který, jak název napovídá, je přeplňován dvojicí turbodmychadel. S nimi dává motor výkon 125 kW (170 k) při 4 000 otáčkách a točivý moment 370 Nm při 1 500 otáčkách. O přenos výkonu na přední kola se stará manuální šestistupňová převodovka.

Motor vznikl ve spolupráci koncernu PSA a Fordu Motor Company. Jedná se o čtyřválec s objemem 2 179 ccm, který je vybaven šestnáctiventilovou mechanickou, dvěma vačkovými hřídeli v hlavě, dvěma vyvažovacími hřídelemi a vstřikováním Common rail třetí generace s maximálním tlakem až 1 800 barů.

Ojedinělá je především technologie dvou sekvenčních turbodmychadel, která se u čtyřválcových motorů objevuje vůbec poprvé. Systém se skládá ze dvou identických turbodmychadel menších rozměrů. Při nízkých otáčkách zajišťuje dodávku stlačeného vzduchu pouze jedno z nich, druhé turbo se aktivuje až při otáčkách v rozpětí 2 600 až  3 200 a to v závislosti na jízdním režimu. Na rozdíl od běžnější technologie twinturba, tedy nasazení jednoho malého a jednoho velkého turbodmychadla, přináší bi-turbo komfortnější křivku výkonu a větší výkon v celém spektru otáček.

O výhodnosti tohoto systému jasně hovoří průběh točivého momentu a tím i výkonu. Motor má k dispozici točivý moment 200 Nm již při 1 000 otáčkách a 280 Nm při 1 250 otáčkách. Tím umožňuje klidnou jízdu s tichým motorem a nízkou spotřebu v podstatě od volnoběhu. Klíčové technické parametry Peugeotu 407 2,2 HDI bi-turbo ve verzi sedan i SW naleznete v přiložené tabulce.

Nový motor bude v řadě 407 k dispozici od letošního podzimu, a tak je jisté zatím jen to, že klasičtí účastníci sporů o to, zda raději biturbo nebo twinturbo, mají určitě o čem přemýšlet...

 

407 sedan

407 SW

Objem motoru (ccm)

2 179

Výkon (kW/k)

125 (170)/4 000

Točivý moment (Nm)

370/1 500

Zrychlení 0-100 km/h (s)

8,7

9

1 km s pevným startem (s)

30

30,3

400 m s pevným startem (s)

16,3

16,4

80-100 km/h na 6. př. stupeň

10,6

11,2

80-100 km/h na 5. př. stupeň

8,1

8,5

Maximální rychlost (km/h)

225

221

Spotřeba (l/100 km)
Město

8,1

8,2

Mimo město

5

5,1

Kombinace

6,1

6,2


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 407 2,2 HDI bi-turbo
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků