Peugeot 407 2,2 HDI bi-turbo, motorová revoluce z Francie

Peugeot nasadil do svého modelu střední třídy novou generaci motoru s nejnovější technologií vstřikování a také s dvojicí turbodmychadel.
Peugeot 407 2,2 HDI bi-turbo, motorová revoluce z Francie

Známý vůz střední třídy, Peugeot 407, se v letošním roce dočkal drobné stylingové změny a také velkého dárku v podobě nového naftového motoru. Čtyřistasedmička se může nyní pochlubit novou mřížkou chladiče s chromovanými lištami po vzoru sportovního coupé.

To důležitější se však odehrálo pod přední kapotou. Tam se nyní objevil nový čtyřválcový naftový motor 2,2 HDI bi-turbo FAP, který, jak název napovídá, je přeplňován dvojicí turbodmychadel. S nimi dává motor výkon 125 kW (170 k) při 4 000 otáčkách a točivý moment 370 Nm při 1 500 otáčkách. O přenos výkonu na přední kola se stará manuální šestistupňová převodovka.

Motor vznikl ve spolupráci koncernu PSA a Fordu Motor Company. Jedná se o čtyřválec s objemem 2 179 ccm, který je vybaven šestnáctiventilovou mechanickou, dvěma vačkovými hřídeli v hlavě, dvěma vyvažovacími hřídelemi a vstřikováním Common rail třetí generace s maximálním tlakem až 1 800 barů.

Ojedinělá je především technologie dvou sekvenčních turbodmychadel, která se u čtyřválcových motorů objevuje vůbec poprvé. Systém se skládá ze dvou identických turbodmychadel menších rozměrů. Při nízkých otáčkách zajišťuje dodávku stlačeného vzduchu pouze jedno z nich, druhé turbo se aktivuje až při otáčkách v rozpětí 2 600 až  3 200 a to v závislosti na jízdním režimu. Na rozdíl od běžnější technologie twinturba, tedy nasazení jednoho malého a jednoho velkého turbodmychadla, přináší bi-turbo komfortnější křivku výkonu a větší výkon v celém spektru otáček.

O výhodnosti tohoto systému jasně hovoří průběh točivého momentu a tím i výkonu. Motor má k dispozici točivý moment 200 Nm již při 1 000 otáčkách a 280 Nm při 1 250 otáčkách. Tím umožňuje klidnou jízdu s tichým motorem a nízkou spotřebu v podstatě od volnoběhu. Klíčové technické parametry Peugeotu 407 2,2 HDI bi-turbo ve verzi sedan i SW naleznete v přiložené tabulce.

Nový motor bude v řadě 407 k dispozici od letošního podzimu, a tak je jisté zatím jen to, že klasičtí účastníci sporů o to, zda raději biturbo nebo twinturbo, mají určitě o čem přemýšlet...

 

407 sedan

407 SW

Objem motoru (ccm)

2 179

Výkon (kW/k)

125 (170)/4 000

Točivý moment (Nm)

370/1 500

Zrychlení 0-100 km/h (s)

8,7

9

1 km s pevným startem (s)

30

30,3

400 m s pevným startem (s)

16,3

16,4

80-100 km/h na 6. př. stupeň

10,6

11,2

80-100 km/h na 5. př. stupeň

8,1

8,5

Maximální rychlost (km/h)

225

221

Spotřeba (l/100 km)
Město

8,1

8,2

Mimo město

5

5,1

Kombinace

6,1

6,2


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 407 2,2 HDI bi-turbo

bazar

Peugeot 407 2
Rok výroby: 2007
Stav: 121 688 km
Cena: 105 000 Kč
Peugeot 407 2
Rok výroby: 2007
Stav: 216 117 km
Cena: 100 000 Kč
Peugeot 407 2
Rok výroby: 2007
Stav: 132 499 km
Cena: 86 000 Kč
Peugeot 407 2
Rok výroby: 2006
Stav: 142 115 km
Cena: 103 000 Kč
Peugeot 407 2
Rok výroby: 2007
Stav: 204 221 km
Cena: 70 000 Kč
Peugeot 407 2
Rok výroby: 2007
Stav: 143 077 km
Cena: 111 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků