Kapitoly článku:
Facelift
V půli roku 1999 prošel v rámci projektu D9 Peugeot 406 dílčí modernizací, s níž vystačil až do konce svého aktivního života v roce 2004. Nadčasovost základní siluety jeho karosérie přinesla prakticky jen pozměněnou příď se sdruženými reflektory s čirou optikou a pro sedan i horizontálně dělená světla zadní, více změn se odehrálo pod kabátem. Nová byla palubní deska s chromovanými rámečky přístrojů u vyšších výbav, změn doznaly též sedadla a materiály vnitřního obložení.
Výrazných změn doznaly závěsy motorů v karosérii, ty vznětové dostaly vpravo nové hydraulické lůžko pro tlumení drobnějších pohybů motoru. Optimalizovány byly též sací a výfukové trakty se záměrem minimalizovat přenos hluku a vibrací do interiéru. Podvozek obdržel plynové tlumiče a všechny verze byly osazeny koly o rozměru 195/65 R15H. Facelift přinesl též nahrazení posledního komůrkového mohykána slabší berzí jednotky 2,0 HDI/66 kW, ochuzenou o chlazení stlačovaného vzduchu. Novinkou se stal zážehový dvoulitr s čtyřventilovým rozvodem a výkonem 99 kW. Následovaly nové motory 2,2 HPI/116 kW, 3,0i V6/152 kW a jako poslední se představil 2,2 HDI/98 kW, standardně vybavený filtrem pevných částic FAP, dvojicí vyvažovacích hřídelů a čtyřventilovým rozvodem.
Zkoušené vozy
Oba námi vybrané Peugeoty měly na svých tachometrech srovnatelnou porci kilometrů, prokazatelnou historii a pečlivě vedené servisní knížky. Jejich stav deklarovanému stáří a nájezdu odpovídal, na žádném z nich jsme nezaznamenali známky opravované nehody a lakovaných dílů. Paradoxně lak toho staršího, slabšího vozu byl v lepším stavu a takřka beze známek provozních šrámů. Ani vnitřní hrany blatníků nebyly nijak porušeny odletujícími kamínky. Všechny systémy včetně automatických klimatizací fungovaly bezchybně. Taktéž opotřebení jednotlivých částí nezavdávalo důvody k nedůvěře.
Oba vozy měly stržené vodorovné, nešikovně umístěné gumové lišty na vnějším okraji prahu u řidiče, páčky vlevo pod volantem měly „vymačkané“ aretace (při vracení volantu se někdy zapnou opačné směrovky, při světelné houkačce se rozblikají blinkry, atd.), vnitřní zpětná zrcátka se při jízdě chvěla a neprakticky tvarované vnější dveřní kliky fungují jako žlábky pro zachycování vody a nečistot. Obě auta měla potíže s rádii Clairon. Rádio ve slabším voze se chovalo k vkládaným CD velmi vybíravě, to v silnějším autě zase z nepochopitelných důvodů výrazně praskalo, a to i při poslechu rozhlasu. Jeho zvuk však je třeba jinak hodnotit jako mimořádně dobrý, vzhledem k instalaci desítky reproduktorů a zesilovače. Dobrou zprávou je, že většinu poruch na těchto konkrétních rádiích lze za nepříliš vysoký peníz nechat opravit. Oba vozy na tom byly zle s brzdami a nové majitele čeká jejich kompletní výměna.
Vůz: | Peugeot 406 HDI/80 kW | Peugeot 406 HDI/98 kW |
Cena: | 199 000 Kč | 239 000 Kč |
Rok výroby: | 2002 | 2004 |
Stav tachometru: | 134 000 km | 89 000 km |
Další záznamy: | 2. Majitel, dovoz SK | Nové v ČR, 1. Majitel |
Servisní knížka: | Ano | Ano |
Kompletní sada klíčů a kódů | Ano | Ano |
| | |
Výbava | | |
| | |
Posilovač řízení: | Ano | Ano |
Airbagy: | 4x | 4x |
El. řízení podvozku: | ABS | ABS, ESP, TCS |
Centrální zamykání: | Ano, na dálkové ovládání | Ano, na dálkové ovládání |
El. ovládání oken: | Ano, 4x | Ano, 4x |
El. ovládání zrcátek: | Ano, včetně el. vyhřívání | Ano, včetně el. vyhřívání a přiklápění |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče: | Ano, man. | Ano, el. s pamětí |
Stavitelný volant: | Ano, výškově a podélně | Ano, výškově a podélně |
Zadní opěradla | Dělená, sklopná | Dělená, sklopná |
Tempomat: | Ne | Ano |
Klimatizace: | Ano, digitální | Ano, digitální |
Autorádio: | Ano, na CD | Ano, na kazety, changer |
Přední mlhová světla: | Ano | Ano |
Nárazníky v barvě vozu: | Ano | Ano |
Litá kola: | Ano, orig. | Ano, orig. |
Palubní počítač: | Ano | Ano |
Další výbava: | Zamykání zpátečky, vyhřívání sedadel, aut. Rozsvěcování světel, aut. stěrače | Zamykání zpátečky, vyhřívání sedadel, kožené čalounění, aut. Stěrače, alarm orig. |