Peugeot 406 vs. Peugeot 406: dva šviháci

jeden z mála francouzů který se mi celkem líbí to se ještě snažili dělat důstojná auta
né ty vytlemený berušky

Michael Toms

Odpovědět  |   | 
lexus  |  12. 08. 2008 09:55

.......takže si to shrneme jeden chrocht je r2002 a najeto 139tis druhej dehet r2004 a najeto 80tis. Ukažte mi někdo oho vola co si koupí chrochťáka za 3/4mega aby s ním najezdil 20tis ročně? předpokládám že oba dehty jsou s "prověřeným" původem a kvalitou od AAA. Stejně se najde spousta tupců co věří že na každým autě není min o stovku upravenej "budík". FAkt blázen co koupí ojetýho dehta.......jenom FAP na těchto chrochtech stojí skoro dvacítku a mění se po 80tis.

Odpovědět  |   | 
no name  |  12. 08. 2008 10:42

Mám dehtové auto od novotí. Po 5ti letech má najeto 90tkm. Tedy ani ne 20 tkm/rok. Ostatně znám hodně dehtů co mají roční nájezd 10-20tkm. Prostě lidé nekupují dehty vždy proto, aby extra ušetřili. Dnes už dehty stojí téměř to samé, co benzín, navíc bývají akce, kdy je dehet za stejnou cenu/nižší, než benzín apod.

Neříkám, že se nestáčí kilometry, to zase jo, ale je třeba si uvědomit, že průměrný nájezd nefiremního vozu je v ČR okolo 17tkm.

Odpovědět  |   | 
Simson  |  12. 08. 2008 10:44

No napriklad ja. Najazdim tak 20-25tis/rocne, dlhe trasy (>400km), 80% po dialniciach, spotreba 6/100. Pri rovnakom style jazdy (140-150km/h) by som s rovnako vykonnym benzinom mal aspon 9/100. Tych 1500 euro rozdiel v nakupnej cene sa mi vrati v spotrebe za 2-3 roky...

Ja nijako neobhajujem diesel, len si myslim ze pre niekoho moze mat zmysel. A tych 20tisic km rocne, to je asi taka hranica, kedy sa oplati nad nim zacat premyslat. Skor mi pripada nelogicke kupit male auto s dieselom, ak s nim najazdim rocne par tisic po okreskach a meste.

K stacaniu km: mam znameho ktory robil v 2 autobazaroch, a tvrdi, ze na *kazdom* aute ktore predava bazar sa stacaju kilometre. Na niektorom viac, na niektorom menej. AAA pri svojej povesti urcite nie je vynimkou...

Odpovědět  |   | 
Test  |  12. 08. 2008 11:10

On si tak někdo bude u auta této kategorie dávat práci falšovat servisku.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  12. 08. 2008 11:51

Vzhledem k tomu, ze u modelu 2002+ prodavaly Frantici u stredni tridy v nafte nejakych 80+% produkce, pozdeji spise 90% produkce, tak je vcelku jasne, ze na trhu bude hodne i malo jetych francouzskych naftaku. To jestli jsou tyhle konkretni dva patri mezi ne je vec druha.

Odpovědět  |   | 
masdad  |  12. 08. 2008 12:40

Za minulý rok 24tis, letos to bude míň a přesto mám nafťák. Je to 2t těžký offroad a když jsem se svezl v benzínové variantě tak mě to na volnoběh furt zdechávalo a vůbec to netáhlo. Teď jsem měl dovolenou do DE. Cestou tam bez klimošky 7,6l/100 celkově 8,1l/100km. Znovu připomínám 2t pohotovostní hmotnost!

Odpovědět  |   | 
mates  |  12. 08. 2008 14:35

Fabie kratka 1,4MPI, dva lidi, plna bagaz, dve kola na strese, 1200 km za prumernych 7,7

Odpovědět  |   | 
Simson  |  12. 08. 2008 15:17

Este povedz priemernu rychlost. Ale predpokladam, ze si nesiel 140km/h (realnych, nie to co je na tachometri). To by si totiz mal tu spotrebu tak 10, ak nie viac. Ten 1.4MPI je asi "najpazravejsi" motor aky sa do Fabie montoval. Aby si s nim isiel za 7.7, to sa musis uz dobre krotit. Samozrejme, da sa, ale to ides vylozene na spotrebu...

Odpovědět  |   | 
mates  |  13. 08. 2008 16:30

kdyz jedu na spotrebu, tak trasa HK-Pce neni problem za 5,2, tak hrozne bych to s tim motorem zase nevidel...

Odpovědět  |   | 
Tomino  |  08. 09. 2008 08:40

Citroen Saxo 1,5D 2001 / 120000km - choravatsko, 2650km ( až na Korčulu ) - s klimou i bez průměr 4l/100km... skoro vůbec po dálnici... ale fakt někdy jsem měl pocit, že to některý kopec nevyjede
ale za tu spotřebu mě to vůbec nesere, ze jsem byl cestou zpet o 45 minut pozdej nez jini "strelci"
Jinak kombinovanou co jezdím do práce 20km v zimě se zmrzlým motorem převážne v koloně mám 5l/100km...

až bude stát nafta 50kč/litr, tak teprv začnu přemýšlet, že budu jezdit busem


Odpovědět  |   | 
Peugeotak  |  13. 08. 2008 01:41

No ale rozlámanej seš jak kdybys spal v koncentrálu na pryčně a ještě ti k tomu foukal vítr ve vlasech, aby ti to vůbec jelo

Odpovědět  |   | 
puck  |  13. 08. 2008 20:09

no presne. z toho je vidno ako na hovno je 1.4 MPI motor

Odpovědět  |   | 
berushka  |  14. 08. 2008 06:49

1) Máte to nějaké popletné. Auta jsou staré 6 a 4 roky, ale cenu uvádíte za nové auto.
2) Nepředpokládejte, auto lze koupit i jinde než v ČR.
3) Myslím že to z roku 2002 ještě nebude mít FAP.

Odpovědět  |   | 
Jekl  |  15. 10. 2009 18:56

FAP mělo už od začátku čili od 2000..Sám mám 2002rok a FAP

Odpovědět  |   | 
tp  |  26. 06. 2009 17:27

nechcem ti do toho velmi kecat,ale ja jazdim kamionom a osobakom najazdim max 15tis.do roka...tak tych voloch si nechaj pre seba....magore

Odpovědět  |   | 
mikes  |  12. 08. 2008 11:43

Muzu vedet jakym zpusobem probiha mereni zrychleni a pruznosti? Prece jenom ty hodnoty jsou dost odlisne od tovarnich parametru. Nereknu kdyby to bylo +0,5-0,8sec., ale 2,5sec. a vic pri mereni 0-100kmh je celkem dost.

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  12. 08. 2008 12:36

Dobrý den, asi Vás překvapím, ale měření probíhá na rovné silnici a se stopkami v ruce. Poměrně významná odchylka u zkoušeného vozu 2,2 HDI je pro nás také záhadou, pokud se podíváte i do jiných testů, vidíte, že většinou nejsou tyto odchylky nijak výrazné a výjimečně se nám podaří dokonce dosáhnout lepších výsledků, než jaké udává výrobce.

Odpovědět  |   | 
mikes  |  13. 08. 2008 13:48

Tak to je opravdu dost jednoducha metoda, jenom chybami mereni naskoci 0,5 az 1s bez problemu. Co zkusit snimat to pres GPS - zaznamenavat jizdu z 0 na 100, snadno se da odecist kdy jake rychlosti auto dosahlo, stejne tak i pri pruznosti. Jestli merite opravdu na rovine je taky otazka, alespon se to da castecne eliminovat merenim v obou smerech.

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  13. 08. 2008 17:59

Dobrý den, ano, naše metoda nevylučuje odchylky, ale v mezích našich možností se snažíme minimalizovat je. Proto při měření děláme vše dvojmo (cesta v obou směrech při měřeních pružnosti, v tabulkách je již hodnota zprůměrovaná pro větší přehlednost) až trojmo (zrychlení z 0 na 100 km/h). GPS používáme jen při měření z 0 na 100 km/h a pružnosti, co se týče tabulky závislosti otáček motoru na stanovené rychlosti a převodovém stupni, odečítáme údaje tachometru, neb mám zato, že většina čtenářů a řidičů kouká především na rychlost udávanou tachometrem.

Odpovědět  |   | 
ali  |  12. 08. 2008 14:19

Jakej model 403 kdo to tam pise kdyz otom nic nevi 404 ta byla zamysli se nad sebou nebo tam radej nic nepis

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  12. 08. 2008 15:45

Bez jízlivých komentářů přidávám jen jeden odkaz, čtenáři si jistě názor udělají. Z podobně arogantních a hloupých příspěvků je mi smutno.

http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_403

Odpovědět  |   | 
bob ash  |  13. 08. 2008 00:48

Gratuluji panu kolegovi Duchoňovi, že se konečně naučil používat internet a zejména Wikipedii. Nicméně očividně stále pokulhává v aritmetice - a nebo neumí číst, protože přímo v odkazu, který sem tak uraženě vložil, stojí že se Peugeot 403 začal vyrábět v roce 1955, a tedy mohl být na Ženevském autosalónu v roce 1959 (2008 + 1 - 50 = 1959) představen jen velmi těžko. Možná, že kolega Duchoň mluví o dieselové verzi, ale v tom případě má patrně jednak problémy s vyjadřováním, protože se o dieselu vůbec nezmiňuje, a jednak je na tom s počty jen o málo lépe, protože diesel se do 403 kombi dával již od roku 1958.

Takže onen arogantní a hloupý příspěvek byl nakonec pravdě možná blíže, protože při zahájení výroby 404 v roce 1960 by představení v Ženevě 1959 odpovídalo docela dobře.

Možná, že by měl pan kolega Duchoň začít psát něco jiného. Vzhledem k jeho nesporným schopnostem a přehledu si myslím, že by se dobře uplatil jako autor leporel.

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  13. 08. 2008 09:10

Naposledy, veřejně a důrazně žádám pana bob ashe, aby mě přestal nazývat svým kolegou. Kolegy samozřejmě mám, ale tento arogantní člověk, který si myslí že požil Šalamounovo lejno a vše krásně zkresluje ke svému obrazu, mezi ně naštěstí nepatří. Předem děkuji.

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  13. 08. 2008 09:18

A ještě shrnu fakta ve vztahu k původní poznámce od apana aliho: 1) Peugeot 403 existoval. 2) V roce 1959 se představil v dieselovém provedení. 3) To se stalo jedním z prvních, skutečně úspěšných osobních vozů se vznětovým motorem. Vidíte. A kolik invektiv na bázi těchto skutečností je pan bob ash schopen naplácat. Obdivuji, kolik má volného času...

Odpovědět  |   | 
bob ash  |  13. 08. 2008 13:00

Hehe, potrefená husa tentokrát kejhá hodně nahlas :)
1) O tom, že Peugeot 403 existoval, se hádat nechci...
2) Podle Wikipedie se diesel objevil v roce 1958 ve 403 kombi. Možná Wikipedie kecá, ale ten odkaz jsi sem dal Ty.
3) Nauč se napsat větu tak, aby nezkreslovala fakta. Nepsal jsi o představení dieselu, ale o představení 403 celkově. Že jsi to myslel jinak je tvůj problém, kolego ;)

Odpovědět  |   | 
puck  |  13. 08. 2008 20:19

toto uz snad ani nema cenu komentovat, pan kolega

Odpovědět  |   | 
Dante  |  19. 07. 2013 00:58

Wikipedia kecá ? Opravdu ? A kdo asi tvoří články na Wikipedii ? Stroje co nás sledují ? Jasně že lidi, a už dávno je prokázáno že se lidi také občas seknou.

Nebo snad Vy jste bezchybný ?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  12. 08. 2008 15:10

Určitě bych chtěl nafťáka, který žere 7 a víc litrů na 100km.
To ať si soudruzi z Francie strčí někam.
S Fábií kombi 1.4 TDI 59kW (ano, s tím tříválcovým chrochtou) jezdím teď v letním období v pohodě za 4 - 4,5l/100km. A to se nijak nevleču a často předjíždím.
To radši oželím "komfort" P 406, ale budu jezdit za málo. Tedy pro to, kvůli čemu jsem naftu kupoval. Za 7.5 litru můžu jezdit s jakoukoliv 1.6 benzínem o stejným výkonu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  12. 08. 2008 15:12

A navíc mám v základu svítící světla, i ten kufr je větší.

Odpovědět  |   | 
Simson  |  12. 08. 2008 15:26

Ten naftak zerie 7 a viac v meste, ak si si nevsimol. Ty vari mas 4-4.5 tiez v meste? chcem to vidiet! Skoro som ti aj uveril, ale smola, mame vo firme 1.4TDI (tu slabsiu), a taku spotrebu dosiahnes tak pri konstantnej rychlosti 80km/h. Ale nie v mixe,a uz vobec nie v meste. Aj vyrobca udava 4.8/6/4.1, a tazko predpokladat ze by bol pesimista. Za 5/100 v kombinovanej prevadzke sa da, ale za 4 ani nahodou. To sa clovek uz musi vliect ako zelva...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  12. 08. 2008 17:34

Zřejmě neumíš číst a nebo nechceš umět.
V článku si najdi větu "Průměrná spotřeba vozu se slabším motorem za celou dobu testu činila 7,2 l/100 km, zatímco ten silnější si za srovnatelných podmínek „vzal“ 8,4 l/100 km."
A porovnávat slabší 51kW verzi s 59kW verzí není na místě. Silnější motor má i o 40N.m víc a to je sakra poznat. I na spotřebě.
Spotřebu čistě po městě nevím, protože po něm nejezdím. TDI se do města nehodí.

Odpovědět  |   | 
_Teddy_  |  12. 08. 2008 19:37

Ty zrejme nechapes, alebo nechces chapat...
Keby tvoju Fabiu testovali v AR, tak by jej namerali spotrebu 9L/100km.
Lenze ja som porovnaval tabulkove spotreby (tvojho auta, aj tych peugeot-ov).

Odpovědět  |   | 
Petr  |  12. 08. 2008 19:57

Tak to jo, ale jestli by naměřili devět litrů, tak to jsou paka a být Škodovkou, zažaloval bych je za šíření poplašný zprávy.

Odpovědět  |   | 
no name  |  12. 08. 2008 20:17

http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/Skoda-Roomster-14-TDI-az-na-ten-motor/Motor-Dynamika-Spotreba-Jizda-s-Roomsterem/sc-132-sr-1-a-9995-ch-28539/default.aspx

je to sice roomster, ale to je de facto jedno. Myslím, že to napsali v testu jasně, za kolik to auto jezdí a pokud mohu hovořit ze své zkušenosti, je to +- to co psali v testu na AR. Ano, pokud se člověk plouží, podtáčí a jede ustálenou rychlostí, pak je to opravdu úsporné auto, ale pokud s tím jede a nebrzdí, pak je spotřeba u 1,4 TDI nízká jen v případě velmi nízkých rychlostí.

Odpovědět  |   | 
Vantage  |  12. 08. 2008 21:35

Fííha, pan Petr nám tady předvedl velké odhalení. Já osobně bych doporučil informoval alespoň tv noha. Malé auto má o něco menší spotřebu než velké... z brna, jan chalabala Tv noha

OT: kdyby existovaly filtry umožňující znemožnit přístup k netu lidem s iq menším než 40, bylo by to tady o dost pohodovější...

Odpovědět  |   | 
Peugeotak  |  13. 08. 2008 01:39

Souhlas, už sem se rozčílil o kousek níž

Odpovědět  |   | 

tak 9L nemam ani na O2 1.9TDi v meste ked je sama cervena a na rozjazdoch vytacam 1ku a 2ku....
ta fabka 1.4tdi kludne moze jazdit aj mesto (okrem Prahy, Blavy, Brna) pod 5L

Odpovědět  |   | 
Peugeotak  |  13. 08. 2008 01:43

1.2HTP pod 11 litrů ve městě nešla ani omylem. Sice služební, ale i tak

Odpovědět  |   | 
lghlhllkjhl  |  14. 08. 2008 16:17

nechaj ho, je zname ze HDI sa seru a zeru. Skor by som do toho bral staru 2.1 TD ako kvazimoderne HDI.

Odpovědět  |   | 
Vantage  |  14. 08. 2008 19:39

Ano, názor odborníka je kořením každé diskuze...

:D

Odpovědět  |   | 
Buri  |  08. 09. 2008 23:03

Hele nehaň 2.1 TD ! Mám a po městě s ní jezdím za 7l a jsem velmi spokojen ! Sice tam mám čerpadlo mechanické Bosch a ne Lucase,ale plná spokojenost. Jo a než Fabii v jakékoliv motorizaci,to je lepší jezdit na babetě !!!

Odpovědět  |   | 
Peugeotak  |  13. 08. 2008 01:38

Hochu je vidět, že nemáš ani za bla páru, o čem mluvíš srovnávat takovou jebku, jako je Fabie se 406kou, to buď nemáš všech 5 pohromadě nebo je to znouzectnost. se 406 se dalo vklidu jezdit za 5,5l, pokud bys jezdil stylem jako ti pojede ta tvoje mrdka. A k prostoru, komfortu a vybavení se prosím nevyjadřuj, když se baví dospělí, buď tak laskav tohle mě fakt dokáže zvednout ze židle, to můžeš jezdit třeba taky vlakem, místa habaděj a ještě máš vlastního řidiče

Odpovědět  |   | 
KK  |  13. 08. 2008 22:11

Kolego, Fabie není rozhodně žádná "jebka" nebo "mrdka". Je to normální malý auto, který rozhodně nepatří do průměru či podprůměru. Své nesporné kvality má, ať se ti to líbí nebo ne. Kdybys ji aspoň někdy zkusil, takový nesmysly bys nenapsal.
Napíšu jen pár věcí, kde je dle mého Fabia lepší ikdyž se tyto dvě auta srovnávat logicky nedají.
Kvalita zpracování - rozhodně by se Peugeot mohl vzít příklad.
Výborný podvozek - sice není nejnovější, leč stále se jedná o nadprůměr. Oproti Peugeotovu rozhoupanému nemastnému neslanému podvozku.
Design palubovky, interiéru a použité materiály - na mě peugeot působí dosti zastarale. Takový si pamatuju ve Vectře z roku 93'.
Kulisa řadící páky. Ve Fabii jde o výborné krátké dráhy s perfektním přesným a lehoučkým chodem. Peugeot je oproti tomu jak páka v "Šáde 120".
Místa je sice v P406 více, ale nikterak nevybočuje ze své třídy spíše průměr.
POříště buď trošku objektivní ve své kritice, takto to totiž nevypadá, jako bys někdy vyzkoušel i něco jiného.

Odpovědět  |   | 
Vantage  |  14. 08. 2008 09:25

Milý nekolego,
pravdou skutečně je, že peugeoťák se trošku "rozjel" a výběr výrazů skutečně není příliš vřelý. Ovšem já se mu příliš nedivím, když si přečtu na co reagoval.

A teď k vašemu hodnocení - v obou vozech jsem najel desítky tisíc km a myslím že můžu srovnávat. Fabje je malý autíčko do města a okolí - nic víc nic míň. Jednou jsem s ní bohužel musel absolvovat delší cestu (cca 1000 km) a zařadil jsem si to do kategorie "noční můra".

Kvalita zpracování - 406 před FL nic moc (ovšem berme v úvahu stáří...), po FL o třídu lepší než fabie. Řídil jsem 3 typy fabií a u všech po cca 30T km začala drnčet palubní deska a vrzat něco f kufru (sedan). 406 v pohodě. Mám na to na cestě do práce bohužel "zkušební úsek" - tronovskou ul.
Podovozek - v době uvedení fábie její podovzek skutečně nebyl špatný. Od té doby se opravdu dost věcí změnilo. A podvozek 406 - úplně jiná třída. Problémem ovšem je, že většina aut, která se k nám dostává je bouraná a majitelé jim věnují zlomek pozornosti které si zaslouží. Zkuste se zeptat v nějakým servisu, kam pežoťáci jezděj a uslyšíte opravdu veselé historky. Tlumiče 10t po smrti, ale majitel si jede namotovat křídlo a tuningový zadní světla (na nový tlumiče nemá peníze...)
Použité materiály odpovídají době vzniku....
Řazení - před fl nic moc, po fl na úrovni fabie.

Zkrátka - netvrdím, že fabie je špatný auto, ale i když je 406 už relativní stařeček (konstrukčně cca 15 let), pořád je úplně někde jinde než fabie. Vezmi si fabii cca z roku 2003 (SDI, 140t, holobyt)
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6428965
a pak se koukni na pažouta za stejnou cenu
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6537301

myslím že víc není potřeba dodávat....

Odpovědět  |   | 
Peugeotak  |  14. 08. 2008 20:14

Omlouvám se, ale musel jsem prostě reagovat. Jak někdo může srovnávat tyhle dvě auta, je mi prostě záhadou a fakt to ve mě už bouchlo. Ve fabiích jsem samozřejmě jezdil taky a tak si troufnu říct, že to srovnat dokážu. Něco tak nepohodlnýho jsem dlouho nezažil, říkat přivrzenýmu podvozku kvalitní, ha ha, vůbec jenom se zmínit o palubovce fabie jako o něčem nadčasovym, no já teda nevim jestli se bavíme o stejnym autě?? Souhlasil bych jedině s tou převodovkou, to jsou peugeoty fakt 10 let zpátky, ale nechápu že na to Francouzi doteď nepřišli. A dílenský zpracování, to snad nemyslíte vážně. Pokud se člověk o auto alespoň trochu stará, nikde nic nevrzalo ani se nehýbalo, to je fakt argument, co si KK přečetl někde na auto.cz, 406kou snad v životě nejel a někdo mu za městem půjčil Fabii. Akorát je "cool" nadávat na francouze a "in" vychvalovat koncern. Mě to je fuk, jestli je to značka taková nebo maková, ale neobjektivita mě fakt dokáže zvednout

Odpovědět  |   | 
KK  |  14. 08. 2008 20:53

Tak si zkuste Fabii v pořádné výbavě. Připadá mi, že každý, kdo nadává na Fabii, nejel v ničím jiným, než v základu s plastovým interiérem a motorem HTP 40kW. Já mám doma jednu Fábii Elegance s najetými 80 tisíci a v autě opravdu nic nevrže. I když je to auto do města a taky se na to používá. Znova opakuji, tyto auta nesrovnávám - srovnat se dost dobře nedají. Stejně jako je 406 ve měste neohrabaná a než se motor zahřeje (HDI), už se vypíná, tak Fabia není vhodná na dálniční přesuny po stovkách kilometrů.

P406 sedan a P406 kombi jsem zkusil a rozhodně ji nepostavím výše, než třeba Vectru. Shodou okolností tyto vozy sedlá můj kamarád. Máme za sebou srovnávací jízdy a trasy v prohozených autech (samozřejmě, že nemluvím o Fabii), ale mně ničím čtyřistašestka neohromila. Je to technicky průměrný auto. Podvozek není lepší než ve Vectře, na Mondeo nebo A4 se nechytá a o trojkovým BMW raději ani nemluvím a obyčejný Passat je v komplexním ohledu dotaženější auto. Interiér je obsatrožní, přijde mi dosti ošumtělý. Řazení je oproti konkurentům doslova katastrofa. Řízení nikterak strmé, nikterak přesné a do volantu se přenáší až příliš vibrací.
Jízda v 406 je obyčejně průměrná. Nemít ty měkký (pro někoho pohodlný) sedadla, bylo by to podprůměrný auto. Řešení a zpracování interiéru a detailů je nedotažené (oproti A4 nebo BMW 3).
Všechny prvky, které přichází s řidičem do kontaktu (volant, páčky, řadička, spínače, "osvětlená" palobovka a budíky) jsou podprůměrné. Motor (2.0 HDI) nemá tak plochou křivku kroutícího momentu, jak bych si předsatvoval. Nezabíra plynule a dost je tam cítit turboefekt. Čím mě má takové auto oslovit? Designem? Já tedy dávám předonst řidičskému zážitku a tam je 406 naprosto obyčejná.

Odpovědět  |   | 
Peugeotak  |  15. 08. 2008 02:49

Tomu se říká demagogie. Já prostě nedokážu pochopit, že člověk co najede 80tis s Fabií (a fakt je úplně jedno, co je to za "výbavu") může něco kritizovat na 406ce. V čem je třeba do města neohrabaná? To by mě moc zajímalo, kličkování po magistrále bylo díky velkým zrcátkům naprostá pohoda, stejně jako parkování, na rozdíl od Fabie (a to i II, kterou jsem sedlal jako služební, ale ta už vevnitř docela šla). Kdo chce psa bít, hůl si najde, ale prosím, opravdu bych srovnával srovnatelné, a to i zkušenosti, ne jednu trasu do Grazu kamarádovým vozem.

Odpovědět  |   | 
Vantage  |  15. 08. 2008 10:00

2KK:

1) fábie ???, u vrzání pochopitelně mluvím o eleganci. Jel jsem jednou v holobytu a tam to vrzalo snad od začátku. A vzhledem k tomu, že šlo o 3 různý auta (různě starý, jiný motory) očividně nešlo o náhodu.

2) 406 - proboha trochu soudnosti - nikdy v životě by mě nenapadlo srovávat s A4 nebo bmw.
Zbytek nebudu komentovat - technický stav auta ve kterém jste jel je mi jasný už z věty:
...do volantu se přenáší až příliš vibrací.

o turboefektu ani nemluvě...

myslím že tahle diskuze nemá dál cenu. Pokud někdo hodnotí určitý auto, podle jedný jízdy v jednom kusu v pochybným stavu, pak tomu odpovídají i výsledky a názory...

Odpovědět  |   | 
Vantage  |  15. 08. 2008 10:06

2KK: a jak tak koukám očividně jsem nebyl sám, komu fábie vrzala...
Dokonce i to řeší i na komuntním webu škodováků:

Vrzani - urobme s tym koniec, keď pod palubkou praská, vrrzga....
http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=13252

Vrzání plastů - taky Vám vrže interier?
http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=25115&st=0

Vrzání sedačky
http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=1609

Odpovědět  |   | 
KK  |  15. 08. 2008 20:05

Vydím, že diskuze je zde zcela zbytečná. V tomto se shodnem.
Když se v ČR prodá ročně 60tis škodovek, je zcela jasné, že se zde najde komunita, které přístrojovka vrže, nebo se řeší jiné závady. Vsadím se, že existuje to samé fórum ve Francii, věnované rozvrzanému interiéru čtyřistašestek. Zkoušel jsem 3 typy fábií a v žádné se vrzání neozývalo. Čím to bude? Žeby tím, čím zde argumentujete vy? Tedy o tom, jak se kdo o auto stará?
Pokud člověk jezdí s benzínem o slušném obsahu, turbodíru u téměř jakéhokoli turbodieslu pozná a to i v případě, pokud se jedná o vámi vychvalované HDI. To, že vy tam turbodíru necítíte, spíš vypovídá o vaší zatemělosti. A nulových zkušenostech. Neoddiskutovatelně tam díra je.

To samé, pokud napíšu, že tam cítím rázy do volantu, tak si to necucám z prstů, ale je to fakt. Pánové, zkuste si někdy Audi (jakožto zástupce solidních předokolek) a poznáte, co je to klidný volant. 406 se mu tedy rozhodně ani nepřibližuje.

Pro kolegu Peugeotaka:
Neměj strach, já ve Fabii 80 tis nenajel. Možná tak deset a to je moc. Je to z toho důvodu, že doma mám 3 auta a pouze jeden zadek. Fabia je do mesta a na nákupy. Moc s ní toho nenajezdím.
Nemám tedy nijak zkreslený pohled na auta a dokážu ocenit, co je na jakém autě dobré.
Když jsem sedl do čtyřista šestky (zkoušel jsem dvě - sedan a kombi), vždy jsem si připadal, jako kdybych se přesunul v čase do doby před patnácti lety, kdy jsem sedlal Vectru. čtyřista šestka ji byla nejblíže. Jak interiérem, tak nabízeným prostorem a vlastnostmi.
Teď když se vozím v německé prémiové produkci jasně vidím, že čtyřistašeska mi nemá co nabídnout. Z mého pohledu se jedná o naprosto průměrné auto.
Osvětlení budíků a kontrolek je nesouměrné, vypadá to odfláknutě. Řadící páka je hrůza. Zpracování spínačů a páček nepropracované. Jedinné co je na interiéru 406 pěkné a co napovídá, že se nejedná o auto z osmdesátých let, je střed přístrojovky a tím to hasne. TO auto je uživatelsky obyčejná průměrná šeď. A tohle mi nevyvrátíte.

Odpovědět  |   | 
KK  |  15. 08. 2008 20:06

První slovo a hned hrubka. Samozřejmě Vidím. Omlouvám se.

Odpovědět  |   | 
Buri  |  08. 09. 2008 23:17

Bože chlape,ty jsi vůl..... přirovnávat 406 komfortem k Vectře ?? Si seděl maximálně v té své fabii kterou tady chválíš,já bych s ní nejel ani na nákup !! I když je fakt,že je lepší jak jít pěšky,to nepopírám....... Ale to co tu popisuješ jsou bláboly o kterých jsi přesvědčen,ale nikdy sis ani neověřil to co tady píšeš....... jestli to je pravda !!! Já jsem se svou 406 projel skoro celou evropu a lepší auto na cestování neznám ! Silný pohodlný úsporný a celkem rychlí,i TDička jsem bral a nestíhaly ! A jestli je pro tebe 406 naprosto obyčejná,tak jsi v ní nikdy ani neseděl !!!!

Odpovědět  |   | 
matas  |  05. 09. 2008 16:27

dam len svoju skusenost mal som fabiu v benzinu1.4 aj v dieslu1.9TDi a mal som aj peuzota od 309 az po 406 hladky diesel ako aj verziu 2.1TD. Pravdepodobne co si pisal posudzujes podla svojich skusenosti inac by si to nenapisal to je jasne dufam. Fakt je ten ze 1000 ludi 1000 chuti .Co sa tyka kvality spracovania je to na dlhu diskusiu, ale urcite nie je pravda ze peugeot by si mal brat priklad od fabie. Koncer VW zaklada dost na tuhosti podvozku co zase na opacnej strane ked vydes na dialnicu z prahy do brna tak je to masaker a dost citittelny co u 406 to nejak neregistrujem ale asi to je moj subektivny dojem.
Desing palubky je zbytocni komentovat a porovnavat to zase oplom to je prehnane co tak potom octavka I generacie hmm???
Kulisa to je vec ktora podlieha opotrebovaniu a vobec zachadzaniu k nej ja mam teraz 10r 406 a rychlosti tam du velmi pekne ziadna skodovka 120 to neviem kde si nabral ale asi si mal taky kus .
Kazdy sem napise svoje poznatky tak ako ja a nakoniec ako som napisal 1000 ludi atd.
Inac skuste porovnat fabiu 1.4TDi a P207 1.4 HDi to by bolo rozumnejsie

Odpovědět  |   | 
petr  |  13. 08. 2008 13:55

Pokud nechceš nafťáka, který žere přes 7 litrů, tak nikdy nekupuj Octavii RS 2.0TDI 125kW. Ta žere na dálnici cca 7,8 litru a pokud se začneš s někým honit a budeš to hnát ke 200 km/h, tak žere i 8,9 litru na 100 km Po městě, při opatrných rozjezdech s tím jde jezdit za 6,7 litru

http://www.autorevue.cz/Magazin/Test-Skody-Octavia-RS-TDi-naftova-stihacka/Naftova-stihacka-je-na-dalnici-jako-doma-Spotreba-Namerena-dynamika/sc-17-sr-1-a-11712-ch-30448/default.aspx

Odpovědět  |   | 
mikes  |  14. 08. 2008 22:05

Auto, ktere zere pod 9 litru pri 200kmh bych chtel videt...

Odpovědět  |   | 
vtec  |  30. 06. 2009 12:25

trosku off topic, ale zkus kouknout na Mercedes S 400CDI. Pri plynule jizde na prazdne dalnici se na tech 9 litru pri 200km/h da dostat. Ale na druhou stranu pokud tomu clovek slapne na krk a vyuzije plnou dynamiku motoru, neni problem se dostat na 20 litru - zalezi jen na stylu jizdy.

Odpovědět  |   | 
Honzois  |  11. 10. 2012 18:17

mám 406 2.0 HDI po pár úpravách...s lehkou nohou jezdím v průměru za 4,6 litru na 100km, když na to hamtám tak víc jak 7,5 si to neveme a to se do 170km/h na sprintu držím Octavie II TDI RS se 125kW Přeber si to jak chceš, ale 1.4TDI....nemáš se čím chlubit...vůbec to nejede a na ten malililililililinkatý výkon to žere jako tank

Odpovědět  |   | 
joj  |  12. 08. 2008 17:29

"Vzdycky" kdyz jde o test Peugeotu, je to diesel. Prejmenujte si server na dieselautorevue.

Odpovědět  |   | 
sTiLL  |  12. 08. 2008 18:50

Odpovědět  |   | 
no name  |  12. 08. 2008 20:19

Asi máte špatné oči: http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/sc-132/default.aspx#119


- je tam 30 testů Peugeotu a cca půlka je v benzínu. Tak mi nějak to "vždycky" nesedí.

Odpovědět  |   | 
joj  |  13. 08. 2008 01:14

Vyslo mi to (podle obsahu clanku) cca 15:9 ve "prospech dieselu" - to je "vzdycky".
Jeste ze se do Peugeotu nedavali TDi, to by dopadlo jeste hur

Odpovědět  |   | 
Childeater  |  12. 08. 2008 21:49

Nechápu negativní kritiky. Pokusím se nebýt k panu Vašíčkovi zaujatý (jde to obtížně). Myslím, že se tentokrát pokusil popsat svoje dojmy z testovaného auta, aniž bych na to potřeboval láhev absinthu a jointa. Samozřejmě uletěl s horkým hatchem, ale ďas to vem. Hlavně, že Lacetti nevypadá jako plachetnice v Sargasovém moři.
Slušná recenze.

Odpovědět  |   | 
Childeater  |  12. 08. 2008 21:49

Kruci, napsal jsem to k jiné recenzi.
Pardon.

Odpovědět  |   | 
rohYpnol  |  12. 08. 2008 22:33

Tak nejdriv k testu samotnemu:
V prve rade konecne autor pochopil, ze auto ma take svetla. Bravo! Je fajn, ze si clovek precte u kazde recenze, kde je jakej cudlik, ale celkem pravidelne schazi jakakoliv informace o osvetleni vozidla. Naposledy co si snad pamatuju, bylo vytykani zadnich smerovek u Passatu. Ja tomu treba prikladam celkem velkou vahu, jak auto sviti. Ale v testech celkem pravidelne nic nenachazim. Takze konecne prvni vlastovka. Snad.
Je fajn, jak jsou vozidla popsana, lec toto pojeti by se mi vic zamlouvalo k testu vozidla noveho. U ojetiny si myslim, ze je asi podstatnejsi, jakymi zavady auto trpi, jak se zavady projevuji. Zde jen jeden odstavec a par zminek. Skoda. Ale jinak pekna recenze.
A k frantikovi samotnemu:
Jeden z poslednich peknych pazoutu. Hlavne po faceliftu se mi fakt libi. Dnesni 407 se muze jen tise sklebit daleko ve stinu tohoto nadcasoveho auta. Dnesni variace na tema 206 dohnane do ad absurdum je bida a utrpeni.

Odpovědět  |   | 
Ivorry  |  13. 08. 2008 00:26

Měl jsem kratší dobu P 406 coupé 3.0. Kratší dobu proto, že jsem byl (vlastně ještě jsem) mladý blbeček, i když už jsem snad aspoň trochu zmoudřel a tenkrát jsem s tím autem jezdil jako pominutý a po zralé úvaze, že se v tom autě buď zabiju nebo mi seberou řidičák jsem klíčky od jinak krásného vozu posunul k dalšímu majiteli.

Teď k světlům. Jejich svítivost byla opravdu mizerná. Pokud chtěl člověk aspoň něco vidět, rozsvícené mlhovky byly povinnost (chytnout mě policisté, tak je snad i ukecám, když bych jim předvedl, co na potkávačky vidím) a jízda na dálkové byla zhruba srovnatelná s lepšími potkávačkami u jiného auta.

Jinak jak se tady všichni dohadují ohledně nájezdu, můj otec vlastní Jeep Cherokee 2.5 CRD, r.v. 2002 a má najeto nyní nějakých 60 000 km a z toho převážnou část udělal na dovolených. Ne nadarmo tomu autu přezdíváme ,,garážovaný veterán,,.

Odpovědět  |   | 
Peugeotak  |  13. 08. 2008 01:33

406ku jsem měl skoro 3 roky, při nákupu najeto 200.000, při prodeji 280.000. Je to super auto, nezáludné, opravitelné, neuvěřitelně pohodlné, nekrade se...měl sem ho fakt rád bohužel pak už bylo levnější se ho zbavit, protože nejsem mechanik ani nějak extra manuálně zručnej - a každá další oprava by mě tudíž stála moc peněz. Nicméně v podstatě jediný co odešlo, byl alternátor. Motor 2.0 HDI byl naprosto vynikající, tichej, šlapal jako hodinky, na dálnici při 170 spotřeba 7,2 Na dovolenou dokonce 4,9 Auto dostávalo co proto, bylo na ježdění, ne na parádu, sem tam nějaká závěj atd, ale krom nárazníků ( ) se na něm nemuselo měnit fakt nic. Provozní náklady byly taky směšný, v podstatě jenom spotřební věci. A znova říkám, i když sem s nim najel na naftu možná relativně málo, většinou se jela podlaha Autí bylo navíc s chipem, kolem 130k, takže lítala fakt pěkně Teď už bych asi přemýšlel víc o bezpečnosti, ale to je daň doby...jinak za 100.000, co šlo autíčko do světa, mít možnost si to sám opravit a hledat něco za tyhle prachy, neváhal bych.

Odpovědět  |   | 
JiVi  |  13. 08. 2008 12:39

chapu to dobre, ze auti nebylo vubec nic, jen narazniky a altik, ale musleo jit z domu pro nejakou drahou zavadu?

Odpovědět  |   | 
Peugeotak  |  14. 08. 2008 20:04

To chápeš špatně, ty nárazníky byl žert, byla to samozřejmě moje práce, když se mi to podařilo párkrát poslat mimo silnici, tak holt se musely měnit a žádnoou závadu to nemělo, ale výměna za 3 roky starou 307 s 38.000 km se prostě jevila jako rozumnější volba než čekat, co připraví 7 let starý auto s 300tkm...

Odpovědět  |   | 
Peugeotak  |  14. 08. 2008 20:18

A mě to taky koukám moc nepálí...jo prostě to byl jen ten altík, ale ten se vyměnil a jinak tomu nic nebylo. Ale prostě nabídka z hlediska potenciální poruchovosti se nedala odmítnout, i když jsem ze začátku nadával, protože 307 je o dost míň pohodlnější a hlavně v rychlostech nad 170 je to v 406 úplně jiná káva. Ale rozhodlo zdravé uvážení. Autu rozhodně nic nebylo, dokonce jsem byl i takovej "srab", že jsem ani nestáčel tacho

Odpovědět  |   | 
D.D.  |  18. 08. 2008 10:46

Tak to jsme na tom podobně. Jenom s tím rozdílem, že já přešel na 307-ku z Xantie. Troufnu si říct, že tam byl ten rozdíl ještě výraznější než u Tebe. Ze začátku pro mě byl Peugeot trochu zklamání. Tvrdý, hlučnější při vyšších rychlostech než Xantia (i když je 307 o hodně silnější než Xantka, šestka prostě chybí). Nakonec jsem si ale zvyknul, auto je v pohodě, spolehlivé, žádné větší problémy.
Celkem nechápu tu kritiku řazení u Peugeotů. Možná mám nějakou protekční třistasedmu ( ), ale ve srovnání se (zánovní) Fabíí 1.4 Combi, kterou máme v práci, mi nepřijde nijak méně přesné. Možná jsou dráhy páky o něco máááálo delší, to ano, ale s přesností problém absolutně nemám. To Xantia na tom byla o hodně hůř, tam bylo vážně třeba trochu hledat ten správný kvalt.
Peugeoťáku, tak mě napadá, co ty a tvoje zkušenost s rozdílem mezi řazením v 406-ce a 307-ce? Pozoruješ nějaký generační rozdíl, nebo byla Xantia prostě už jenom vylítaná?

Odpovědět  |   | 
Peter75  |  13. 08. 2008 21:57

Dost nedockavo som precital tento test, pretoze k tomuto autu mam tak trochu srdcovy vztah a jazdim s nim. Niektore veci vidim v porovnani s autorom dost odlisne.
Svetla - neviem o com pise, nezdaju sa mi zle. Snad v porovnani s dnesnymi autami su poslabsie ale mam pocit ze pise o inom aute..skutocne sa mi nezdaju slabe.
Zadny multilink na priecny nerovnostiach odskoci - ano ale nie je to tragicke.
Voz sa hupe ale na strane druhej je komfortny...vseobecne je podvozok ale hodne ryhly, hlavne ked s nim clovek vie jazdit..makke podvozky treba mat v rukach (mam tym na mysli ze na auto si treba zvyknut).
2.0 HDI je typicky diesel.. pekne taha cca od 1800 ale od 3800 umiera a predbiehani si treba dobre rozmysliet, ci vytacat 3. stupen alebo zaradit za 4. a spominanych 4800 ot 2.0 HDi uz skoro nezrychluje.

Auto urcite podvozkovo prekonava poslednu Vectru ktoru som mal moznost tiez riadit. Pdvozok je podstatne komunikativnejsi napriek tomu ze je makksi ako na Vectre. Ale mozno je to subjektivne..v kazdom pripade Pegy 406 je jedno z najvyraznejsich aut poslednych rokov.

Odpovědět  |   | 
Peugeotak  |  14. 08. 2008 20:22

Tak tak, souhlas. 406ka je i hodně čitelná, nedotáčivost je "hravá", na rozdíl třeba od 307, kde bych se fakt bál ji do zatáčky poslat tak jako 406 (pocitově, ne rychlostně) protože u 406 stačilo sundat nohu z plynu a srovnala se, ale co udělá 307 to ví Bůh A ty světla mě taky nepřišly nějak tragický, rozhodně čirá optika po faceliftu dost výrazně prospěla

Odpovědět  |   | 
JanQ  |  13. 08. 2008 23:25

Tak to ja se svym 100ps rozezranym 16V benzinem jezdim ted v lete v prumeru za 6L/100km,podle tankovani.30 procent dalnice zbytek mesto,obcas sam obcas ve ctyrech s plnym kufrem, rychlostma danejma zakonem........

Odpovědět  |   | 
Vantage  |  14. 08. 2008 09:04

ano, ten filtr by se fakt hodil...

Odpovědět  |   | 
pajathc  |  14. 08. 2008 23:40

Chtěl bych doplnit své zkušenosti s motorizací 2.0 HDI 80 kW, konkrétně ve voze 307. Pokud se tedy jedná o tentýž motor, což předpokládám, musím s autorem polemizovat ohledně využitelných otáček. Určitě zapomeňte na 1500. To jsou s bídou otáčky na udržení konstantní rychlosti z mírného kopce. Do nějakých 1700, možná 1800 se neděje naprosto nic, plný plyn se neprojeví prakticky vůbec žádnou akcelerací a nad nějakých 3800 už zase klasicky dieselovým způsobem uvadá. Je vytočit samozřejmě více, ale nad 4000 to nemá žádný smysl, hluk výrazně převažuje nad ochotou zrychlovat, což by i sedělo podle papírových hodnot. Uvedených 4800 považuju už za mučení. Objektivně tedy agregát vyžaduje neustálé kvedlání řadičkou, město je nejvýše trojka, tady souhlasím s autorem. Optimální otáčky byly někde kolem 2200-2500, kdy na 80kW motor minimálně subjektivně "táhne" opravdu pěkně. Musím dodat, že jsem zvyklý jezdit benzínovými motory o vyšších objemech, ale troufám si tvrdit, že přesto poznám, kdy je motoru dobře a táhne a kdy se už spíše jen trápí. Naprosto skvělé ale na HDI je, že líného člověka navyklého na automat nutí i díky zvláštnímu odstupňování (hlavně mi přijde, že je třeba na okreskách moc krátká trojka a moc dlouhá čtyřka) ke spíše klidné jízdě a spotřeba pak klesne bez problému k hranici pěti litrů. Dálnice okolo 130 km/h se svižným rozjížděním např. v případě zpomalení kamionem dá ve výsledku kolem sedmi a půl.

Odpovědět  |   | 
Vantage  |  15. 08. 2008 09:50

Jen drobnost - do P307 se montovaly 3 motory 2.0 hdi, které se rapidně lišily v průběhu podávaných výkonů...

tuším do roku 2003 šlo o klasickej 2.0 hdi, kterej byl s drobnejma úpravama převzatej z 406.
ten byl ve 2 variantách
1) opravdu minimum změn oproti 406, navíc bez FAP. od počátku výroby
2) drobné změny v řj, instalace FAP - montován od mr 2002

3) od roku 2003 se montovala verze 16v (100kw)

předpokládám,že jste jel ve verzi 2), kde fap tenhle motor zabil. proto byla o rok později nabídnuta verze 3)

Odpovědět  |   | 
pajathc  |  15. 08. 2008 12:52

Vím jen, že to bylo 80 kW podle techničáku, takže je to klidně možné...

Odpovědět  |   | 
Peter75  |  15. 08. 2008 13:53

Ano, ta charakteristika je uplne rovnaka ako v 406. Pri predbiehani je velmi zaludne radit za 3. Clovek sa s tym moze lahko okaslat. Lahsie sa predbieha vo vyssich rychlostiach (nad 100) na stvrtom stupni ako dajme tomu zo 70 km/h na trojke. Ten motor je zvlastny. V niektorych pasazach taha ako ďas a niekedy zomrie.. Ked ho clovek ale dostane do ruky tak sa s nim da rychlo jazdit.

Odpovědět  |   | 
BeeStreet 44  |  16. 08. 2008 10:35

Kluci už se nehádejte.Vyrábím v práci pro motory HDI čerpadla a když vidím jak se to vyrábí a montuje tak bych to měkké francouzké auto fakt nechtěl ani za nic.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  05. 09. 2008 01:49

tak to montujte poradne at se porad neserou!!!!!!!!!!!

Odpovědět  |   | 
Buri  |  08. 09. 2008 23:25

fakt ?? já taky,můžem si říkat kolego :)

Odpovědět  |   | 
ľuboš  |  20. 09. 2008 02:11

Najprv som si myslel, že sa nad hlúposti popísané jednak v teste a v komentároch povznesiem...ale nedá mi nereagovať:
Takže v prvom rade mám už niečo odkrútené, na cca 16-18 autách cez 1,4 mil. km, na diesloch cez 900-950.ooo km, takže nejaký hlupáčik, čo vie niečo iba z počutia ma môže iba pobaviť. Na Peugeotoch - dieslových mám horeuvedené km najazdených bez jedinej poruchy, ktorá by zabránila dôjsť do cieľa. 600. ooo km na HDi motoroch, 2,0 66 kw- 390.000 km, zvyšok na 2,2 HDi P 607. Teda poruchy motorickej, ak nerátam dva krát roztrhnuté lanko spojky na 405 TD, ale tá pri cca 600.000 km na to už mala nárok.
Jeden somár začne tvrdiť, že odchádzajú vstrekovače, ostatné papagáje to opakujú. Na 406 je už vyše 400.000 km, stále všetko pôvodné, menený1 x žhavič, chladič klímy, chladič oleja. TOTO JE VŠETKO z motorovej časti. Spojka, prevodovka, zadné bubny pôvodné....Na 607 taktiež bez motorickej poruchy vstrekovačov, cca 200.000 km.
K svetlám: neviem, kde sa stala chyba, ale 406 má 4 žiarovky H 7, po dva v každom svetlomete. Predtým som jazdil aj na A 6, 96 r.v., W Passat 98, mali SLABŠIE svetomety. Nissan Primera mal stretávačky slabšie, diľkové vynikajúce. Na svetlách 406 mi prekáža fakt, za dažďa takmer nevidieť, čo u Nissanu bolo OK. Skúste ich porovnať s Alteou, ma naozaj mizerné svetlá r.v.2004. Keď už testujete jazdené, zistite, v akom sú stave. Až bol majiteľ lajdák, aj z Mazdy urobí vrak. Ale svetlá má lepšie ako priemer, sú zlé v snežení a hmle.
K spotrebe: neviem ako ste jazdili, ale ak by takú nohu mali chlapi vo firme, ufiknem ju aj s tou hlavou deravou. Alebo tú naftu kradnete pre seba domov....Na 406 66 kw som mal dhodobú spotrebu cca 4,6-5,2 l/100 km, min. som dosiahol 4,1, na nádrž som urobil 1815 km, po cestách na Slovensku. Max 7,2 l, v trojici po Nemecku, na podlahe celú cestu, takmer.
Na 2,2 hdi mám dlhodobú 5,7-6,o l, leto-zima, klíma, svetlá a pod. Pri dodržiavaní zákona nie je problém aj za 4,34,7 l, v tom je už aj časť po meste. Keď niekto bude chcieť, pošlem mu foto z mobilu. Pri priem. rýchlosti 100 km/h, podľa počítača, rýchl. priemer dosiahnutý mimo diaľnice!, cca 6,2-6,5, teraz neviem spamäti, ale mám to tiež na mobile. Bolo spdnou traťou cez Veľký Krtíš, Lučenec, KE, do Sniny, cez prac. deň. Skúste ju dosiahnuť, v bežnej premávke je celkom fuška. Dojazd bežne cez 1400 km na nádrž. Pri 90 km točí cca 1.600 ot, motor sa zbiera od 1.500, možno je to 6 st. prevodovkou, neviem. Akt. spotreba je od 4,1-4,3 l na rovine, pri 130 km/hod točí cca 2350 otáčok, akt. spotreba cca 7,1 - 7,3 l, pri 3000 ot. 170 km/h, cca 9, 5 l akt.
Ak by ste mali viac skúseností, nebudete porovnávať Fábiu s 406, to sa nedá. V 406 som urobil štreku do Nemecka a späť 3.600 km na otočku. Sám som riadil , kamarát drichmal, prestávka cca 20 minútová, na tankovane a pod. A hneď som valil do roboty. Urobte to na Fábii, ochoriete. Ak sa staráte o podvozok, tlmiče a pod., W Passat z roku 2000-2004 Vám príde ako nemožné auto. Žiaden cit v riadení, žiadne zábava.406 sa nakláňa až strach, ale jazdne prevyšuje zábavou W. Ak by ste mali v top stave, pochopíte, preco aj 405 boli vynikajúce na ceste...
607 už vyžaduje dôstojnú plavbu na ceste. Je ťažká, kapota nemá konca. Na nerovnostiach viac odskakuje predok a riadenienež 406. Menil som pri 200.000 km tlmiče, preventívne, trochu sa zlepšila charakteristika, ale na radosť z jazdy na 406 nemá.
Zámerne píšem o 2,2 HDi v607, lebo už ju trochu poznám, nebudem písať bludy o niečom, čo nepoznám. ESP má hranicu posunutú veľmi ďaleko, zasahuje až na limite. Ale Oktávia 2 s 103 kw motorom na diaľnici medzi Žarnovicou a Hron. Beňadikom ma nepredbehla. Aj keď sa snažil, ako vedel, začalo ho vynášať o niečo skôr. Zase nepredbehnem C 4 so 100 kw motorom, držím sa jej, ale už výkon chýba. Pri tejto zábavke vyskočí spotrebana cca 8,6-9,2 l, priemerná rychosť je cca 165-170 km/hod.
Jasné, Peugeoty majú svoje muchy, ale keď im dáte, čo im patrí, trochu pošanujete, NEZODERIETE..ptreba oleja vec neznáma, porucha spojky,prevodovky, poloosí a pod. veci nepoznám.
Diesle nie sú pre mladých, ktorí majú rozum v nohe. Poznám to, tiež som mal 22, dnes v 38 rokoch radšej dávam prednosť malej spotrebe, bezpečnosti, komfortu. A 607 je asi posledné auto, ktoré ma pri 186 cm a 100 kg neobmedzuje. Fap vydrží aj 180-200.ooo km, rozvody s olejom a filtrami do 4500 SK, vrátane kladiek a remeňov. Osobne neodporúčam Micheliny Sport Prim. Keď sa trochu oderú, hučia. Sú ale´úspornejšie o cca 0,2-0,3 l než Continental Sport contakt 2-3. Dnes už žiadne auto nie je dobré, alebo zlé. Je iba často vizitkou majiteľa..., že áno.
-

Odpovědět  |   | 
jarda  |  14. 01. 2009 22:14

Nemám takové zkušenosti, jako pan Luboš ze Slovenska, ani jsem toho tolik nenajezdil. Ale jak se říká, první auto prodá autosalon, duhé servis. Anebo kvalitu auta pozná až druhý (třetí) majitel...
To byl můj případ, na nové nebylo, tak jsem hledal slušný rodinný pohodlný prostorný líbivý a spolehlivý ojetý vůz. Nakonec jsem šel do P406 kombi v testu uvedené motorizaci 2.0 HDI 80 kW. Zatím, po skoro 3 letech, musím zaklepat, jsem nebyl zklamán a auto v podstatě splnilo moje požadavky a představy do puntíku. Každopádně spolu s mnoha "pežoťáky"považuji P406 za jeden z nejpovedenějších vozů značky. Takže s pozitivním hodnocením tohoto vozu v uvedených příspěvcích majitelů musím souhlasit.

Odpovědět  |   | 
Hajtaur  |  23. 09. 2008 18:42

Zdravím, srovnáváte tady fabii, a4, passata, bmw, 406ku, já osobně mám 406ku r.v.2004 za 162tis., jelikož měřím 190cm,fabie nepřipadá v úvahu a ať mi pánové co preferují a4 atd napíšou cenu za r.v.2004. K fábii: je to vozítko pro ženský

Odpovědět  |   | 
dave  |  16. 10. 2008 05:21

Pěkný test. osobně by mě ale více zajímalo srovnání benziňáků 2.0 16V 100kw a 2.2 16V 116kw v max výbavách

Odpovědět  |   | 
406 3.0 v6 24v  |  05. 10. 2011 02:04

to co tu trepete su uplne hovadiny

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A