Za cenu tri favoritu... tady nekdo oprasil test 405 MI16 ze SM z te doby. To byla totiz tusim posledni veta toho testu.
Vzpomínám, když 405ka začala, tak ji měl každý řezník a zelinář.
Šestnáctistovka, 78 kW, a dynamika základní dvěstěosmičky. Jo, při takových "testech" si člověk vždycky uvědomí, jak je nostalgie nesmyslná.
Vždycky je nutno vzít v úvahu kontext doby. Sierry nebo Passaty s motory 1.6 byly mnohem linejsi. I v dnešním provozu by se s tím dalo normálně jezdit.
S velkým sebezapřením dalo, s přihlédnutím k zůstatkové bazarové ceně to člověk přetrpí. Mít ale podobné parametry u nového auta střední třídy, to bych opravdu nechtěl, o to mi jde. Naštěstí jsme už jinde.
Jo, jsme jinde. Ta zakladni 208 vazi to same co 405.Nejlepsi vzdycky je, kdyz nekdo zacne porovnavat auta, co jsou 35 let od sebe.
Ano, těch pětatřicet let hezky ukazuje, jak moc se svět vyvíjí, a jak moc je pláč po "starých časech" nesmyslný. Jestliže mi i základní 208 nebo 308 nabídne lepší komfort a dynamiku než bývalá špička střední třídy, vůbec po té střední třídě nebudu plakat. Odžila si své, ale naštěstí je ta doba pryč.
byvala spicka triedy bola 405 T16 4x4 2,0 turbo 200 koni s torsen diferencialmi :-D to dnes ledajaka vyprodukovana hracka neda... okrem sportovosti to v terene stym diffakmi nalozi hociakemu beznemu suvcku :-D takze neviem neviem... dnes sme sa posunuli najviac v oblasti bezpenosti, ale co sa tyka techniky to vyzera tak , ze ludia chcu viac infortaiment ako poriadny podvozok :-)
T16 a naloží SUVčku? Panejo, vždyť to auto tahá břicho po zemi! Jestli náhodou nemícháš dohromady T16 jako silniční verzi a Turbo-16 coby dakarský speciál. To ale nejsou dvě slučitelná auta.Ale u tebe mě nesmysly a manipulace ani nepřekvapujou.
klasicka t16 ma lepsie diferencialy ako vacsina radoby suvciek. ano je nizsia ved je to sedan ale pohonom je uplne inde... ta mechanika je poriadna a funkcna .. nie ako dnes "4x4" kde je napr vzadu elektromotor :-D to je dobry vtip
208 komfort 405? Ale noták. Dynamiku souhlas ale na komfort potřebuješ rozměry.
Dnešní 208 je konstrukcí podvozku, tuhostí skeletu, vnitřním provedením a výbavou o světelné roky dál. Komfort není jen o rozměrech, ale především o technickém provedení.Prémiová střední třída je obecně menší než mainstreamová, a přesto nabízí větší komfort, právě díky lepším konstrukčním řešením.Na svou dobu byla bezpochyby skvělé auto, a to jsem ani na okamžik nepopřel. Ale v dnešní době je konstrukce i malých aut o mnoho dále. I řiditelností, i komfortem.
Ještě jsem nezažil že by po svezení malým autem někdo prohlasil: teda to je komfort.Je to živý, je to obratný, je to rychlý ale komfortní to teda není.
Tak pokud ses dostal nejdále k malým autům z doby té 405, pak to chápu.
Komfort svezení má pořád stejný parametry a není to o konektivitě, blikajicich displejích a USB portech.
toto bolo poriadne auto, vzdy hovorim, ze peugeoty boli v najvacsej slave ked mali -5 rady. 405 T16 M16x4 ... paradne stvorkolky, peugoet 505 zadny pohon , turbo, v6, 2,2 diesel... 205 GTi ... naozaj ako dnes lineup mercedesu
Moj otec si v roku 1994 kupil 2-rocny tuknuty Peugeot 405 diesel z Belgicka. Bez serva, bez elektrickych okien, 0-100 za viac ako 12s - ale ja som bol v siedmom nebi, ze ake mame super auto 😀😀😀
405 je třída k c-Klause, tedy v té době k řadě 190
jestli 405 byla "francouzský Mercedes", tak to byl potom francouzský Mercedes i Renault Clio :-D
Proč myslíš, že se 405 nemůže srovnávat s tehdejší E-klasse?
Především proto, že 405 je tehdejší typická střední třída, tedy konkurent třeba Opelu Vectra, kdežto tehdejší E-klasse byla typická vyšší střední, větší, s daleko lepšími motory, daleko luxusnější výbavou prostě auto o parník jinde. Za francouzský Mercedes se mohl označovat tehdejší Citroen XM, Peugeot ani omylem.
O parník jinde byla za parník peněz navic. Základní Mercedes W124 2.0 D měl ještě v 90. letech v základu čtyřstupňovou manuální převodovku. Kdyby si to nevynutila legislativa, tak by za příplatek stále bylo i pravé zpětné zrcátko. Samozřejmě, základ konstrukce byl kvalitnější a bytelnější. Jenže to znamenalo horší dynamiku základních motorizací a i přes větší rozměry méně místa uvnitř.
O parník jinde byla za parník peněz navic. Ano, to je v pořádku, vždyť také vyšší střední od Mercedesu proti mainstreamové střední vždycky byla a bude o kopec peněz navíc. Prostě kdo tu dobu zažil, tak ví, že francouzský Mercedes se říkalo nejvyšším modelům Citroenu, v žádném případě 405.
Pro srovnání jsem si našel ceny. V roce 1992 stál základní Mercedes W124 200E 48 tisíc marek. Kdo měl peněz nazbyt, mohl si za necelých 1000 marek připlatit za pětistupňovou převodovku místo čtyřstupňové. Testovaný základní Peugeot 405 1.6 GLI stál 25 tisíc marek a základní Peugeot 605 2.0 SRI začínal na 40 tisících marek.
Tenhle přelom 80. a 90. let nevím, ale později jsem tohle přirovnání u P405 i P406 občas slýchával (vidíval, četl). Nejvyšší modely Citroenu v nejvyšších specifikacích byly samozřejmě jiná liga, ale bývalo skoro pravidlem, že o pár let později byl nejzazší kout autobazaru s největšími kopřivami vyhrazen právě Citroen XM 3.0 V6 Tecnic nebo něco takového.
Ano, nejvyšší modely Citroenu byly jiná liga a to právě liga blížící se Mercedesu a proto se jim také říkalo francouzský Mercedes. To, že jako vylítané vrány končily s podvozkem na zemi v kopřivách na tom nic nemění. Prostě 405 byl ve své době typický střednětřídní mainstream konkurující si s Opelem, VW, Renaultem a dalšími mainstreamovými značkami, v žádném případě s Mercedesem.
A co taxíky, které odjakživa tvořily významný podíl prodejů Mercedesu W124? Dieselový Peugeot 405 byl podobně prostorný a spolehlivý. To, že byl formálně o třídu níže, nemusí hrát u taxíku takovou roli. Mercedes 190 byl stejně jako třeba BMW 3 byl pro taxíky skoro nepoužitelný, protože vzadu neměl pro dospělé pasažéry dostatek místa.
velikostně možná
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.