Kapitoly článku:
Výbavové verze
Motory byly výhradně čtyřválcové s hliníkovými hlavami a pětiložiskovými klikovými hřídeli a jejich nabídka se postupně měnila, zážehové motory měly hliníkové i bloky. Při pohledu do stránek připojeného prospektu z roku 1988 zaznamenáme několik výbavových stupňů, jež v té době platily nejen pro Velkou Británii, ale i pro většinu ostatních evropských trhů.
Typ Peugeot 405 byl mimochodem posledním vozem značky prodávaným v USA
Základem byl stupeň GE se zevnitř stavitelnými zrcátky, výškově stavitelným volantem a horními úchyty pásů vpředu, přístrojovým štítem s hodinami či rádiem Philips AN 232. GL (pro diesel GLD) přidával cyklovač stěračů, poklice kol, rádio s přehrávačem kazet Philips DC 569 nebo středovou loketní opěru vzadu, GR (resp. GRD a GRI) byl bohatší třeba o elektricky stavitelná zrcátka či zatmavená okna.
Základní verze Peugeot 405 GE a GR, GRI a GRD
Model SRI dále vynikal elektricky posuvným střešním oknem, zrcátky a klikami dveří v barvě karoserie, koženým tříramenným volantem a jiným čalouněním, teprve provedení GTX (dieselový ekvivalent se jmenoval GTDT) však disponovalo elektrickým ovládáním předních oken, litými ráfky, samočinnou klimatizací nebo kazetovým audiosystémem Phlilips DC 680 s šesti reproduktory.
Pohonné jednotky
Modelům GE, GL a GR byl vyhrazen karburátorový motor 1,6/69 kW, pro GL a GR bylo možno připlácet za jednotku s objemem 1,9 l a výkonem 112 koní (82 kW). Stejný agregát, ovšem s nepřímým vstřikováním paliva, dosahoval u verzí SRI/GTX/GRI výkonu 127 koní (93 kW), přičemž u špičkového Mi16 byl naladěn na 162 koní (119 kW). Toho roku v Anglii byly k mání dva komůrkové diesely: atmosféricky plněný 1,9 l/52 kW pro verze GLD a GRD a přeplňovaný 1,8 l/67 kW pro GTDT.
Peugeot 405 SRI, GTX/GTDT, Mi16 a detaily konsturkce a vybraných prvků standardní a příplatkové výbavy
Všechny motory pro Peugeot 405 měly osmiventilové rozvody OHC, pouze model Mi16 měl rozvody DOHC s čtyřmi ventily na válec. Posilovač řízení byl standardem jen pro Mi16 a přeplňovaný diesel GTDT, plné brzdové kotouče vpředu a bubny vzadu nahrazovaly u SRI/GTX/GRI a Mi16 ventilované kotouče vpředu a plné vzadu, ABS mělo bez příplatku pouze sportovní Mi16. Podrobnosti k motorům a výbavám najdete v tabulkách prospektu, pozor na výkon v bhp a točivý moment lb.ft.
Peugeot 405 Mi16 se stal legendou
V roce 1991 přišel facelift s decentními retušemi předního a zadního čela karoserie a novou palubní deskou. Změnily se převodovky, zlepšeno bylo odhlučnění, modifikací bylo v následujících letech ještě několik (objevil se i pohon všech kol), ale to už se v tomto článku zmiňované verze s prospektem z roku 1988 netýká. V Evropě byla výroba typu Peugeot 405 ukončena v roce 1997, v rozvojových zemích běží ale dodnes.
Technické údaje: Peugeot 405
Rok • stupeň výbavy
1987 • Mi16
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 905 cm3
Vrtání • zdvih
83,0 mm • 88,0 mm
Nejvyšší výkon
119 kW (162 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
177 Nm při 5 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
8,6 s
Nejvyšší rychlost
220 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
470 l
Objem palivové nádrže
70 l
Hmotnost: provozní
1 110 kg
Rozměry: délka × šířka × výška
4 408 × 1 714 × 1 410 mm