Peugeot 405 (1987): sen českých podnikatelů v dobovém prospektu

A máme zde pro vás další původní propagační materiál, jenž nás vrátí o několik dekád zpět. Tentokrát bude řeč o modelu Peugeot 405, který se u nás stal po listopadové revoluci mimořádně oblíbeným.
Seznam kapitol
  1. Protagonista střední třídy, Bestseller, Video
  2. Výbavové verze, Pohonné jednotky, Technické údaje
  3. Prospekt
  4. Fotogalerie

Poslední prospekty:

Škoda 105/120/130 v katalogu pro modelový rok 1987
Ford Cortina (1964) na unikátním prospektu v češtině
Honda Prelude (1978): začátek úspěšné historie


Protagonista střední třídy

O posledních nedělích loňského roku jsme vám nabídli hned několik originálních katalogů k rozmanitým automobilům z různých dob a z různých zemí. Připomeňme britský Ford Cortina (1964), francouzský Renault 16 (1965) nebo japonskou Hondu Prelude (1978). V poslední neděli roku 2014 jsme se pak podívali za oceán do nabídky divize Chrysler koncernu Chrysler Motor Corporation v roce 1964.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 405 se představuje

Nyní v tomto seriálu pokračujeme modelem Peugeot 405 nad stránkami prospektu, který na podzim roku 1988 připravila pro své britské zákazníky společnost Automobiles Peugeot RC Paris skrze tehdejší firmu Peugeot Talbot Exports. Katalog formátu A4 je vytištěn na barevném křídovém papíru na 32 stranách a překvapivě podrobně se věnuje nejen jednotlivým modelům, ale také výbavám a technice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První stránky prospektu k modelu Peugeot 405 z konce roku 1988

Reprezentační sedan Peugeot 605 ve výrobním programu až v roce 1989 nahradil částečně velký sedan Peugeot 604 se zadním náhonem (1975 – 1985) a částečně i menší Peugeot 505, ovšem jeho nepřímým nástupcem byl právě Peugeot 405. Nutno dodat, že Peugeot 605 po stylistické stránce z typu 405 vycházel natolik výrazně, že působil jako jeho zvětšenina.

Bestseller

Peugeot 405 byl představen v červnu roku 1987 a stal se evropským Autem roku 1988 (COTY) ziskem nejvyššího počtu hlasů v dějinách této renomované soutěže. Design pochází z dílen karosárny Pininfarina. Zvláště v řešení boků karoserie s masivním prolisem propojujícím horní okraje předních a zadních svítilen a tenkých sloupků C si všimneme jisté podobnosti s modelem Alfa Romeo 164. Také ten vzešel z pera téhož stylisty a premiéru slavil ve stejném roce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Elegantnímu kupé z dílen karosárny Heuliez to docela slušelo

Nezvykle hladké plochy a zaoblené přechody byly výsledkem více než 550 hodin zkoušek v aerodynamickém tunelu (sedan v základním provedení vykazoval koeficient odporu vzduchu jen Cx = 0,29!). V prodejích se výchozí tříprostorový sedan Peugeot 405 objevil na podzim roku 1987, v květnu roku 1988 jej následovalo pětidveřové kombi. Jiné karosářské verze k dispozici nebyly, tedy až na speciály kupé pro pouštní rallye Peugeot 405 Turbo-16 z dílen Peugeot Talbot Sport.

Peugeot 605 (1989): vzpomínka na staré dobré časy

Peugeot 605 (1989): vzpomínka na staré dobré časy

Zajímavostí se staly kusové série kupé Peugeot 405 vyrobené v karosárně Heuliez. Kromě francouzského Sochaux byly vozy Peugeot 405 vyráběny doslova po celém světě od Jižní Ameriky přes severoafrický Egypt až po Írán či Taiwan, typ 405 byl zároveň posledním Peugeotem prodávaným v USA. Celkem vzniklo více než 2,5 milionu automobilů tohoto typu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Protagonista střední třídy, Bestseller, Video
  2. Výbavové verze, Pohonné jednotky, Technické údaje
  3. Prospekt
  4. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků