Peugeot 402 - aerodynamický design

Jedinečný design, oblé tvary, neobvyklé detaily, charakteristická maska chladiče - to byly hlavní znaky Peugeotu 402.

Konstruktéři velkosériově vyráběných automobilů začali věnovat ve větší míře pozornost aerodynamickým vlastnostem karoserie již před druhou světovou válkou. Ve Francii patřil v tomto ohledu mezi průkopníky například Peugeot.

Peugeot představil na Pařížském autosalonu v říjnu 1935 velké vozy Peugeot 402, jejichž výroba byla v závodu Sochaux ukončena během druhé světové války s bilancí téměř 80 tisíc prodaných vozů. Byl to první Peugeot s nezávislým zavěšením předních kol.

Další novinkou byl model 402 Eclipse s pevnou skládací střechou, jehož moderními následníky jsou populární kupé-kabriolety 206/207 CC a 307/308 CC.

Vozy Peugeot 402 vzbuzovaly ovšem největší pozornost svým jedinečným designem s oblými tvary, neobvyklými detaily a charakteristickou maskou chladiče, za níž byla ukryta dvojice předních světlometů. Přední okno některých karosářských verzí bylo vertikálně rozděleno na dvě části v šípovitém tvaru, který lépe rozrážel vrstvy vzduchu.

Karoserie na míru

V době, kdy byla ještě naprosto běžná výroba podvozků, které „oblékaly“ nezávislé karosárny podle přání zákazníků, vznikl relativně velký počet unikátních vozů Peugeot 402.

Široká byla ovšem již samotná tovární nabídka Peugeotu, která zahrnovala vozy praktické i sportovní, uzavřené i otevřené, pro osobní přepravu s až osmi sedadly i užitkové.

V roce 1936 posunul myšlenku aerodynamického designu o další kus dál speciální typ 402 Andreau s centrálně umístěnou zadní ploutví.

O dva roky později začal Peugeot v této modelové řadě poprvé ve své historii zkoušet vznětový motor pod kapotou osobního vozu, ale druhá světová válka tyto plány překazila.

Mezi technické novinky patřila rovněž třístupňová automatizovaná převodovka Cotal s elektromagnetickým ovládáním, která se dodávala na přání v kombinaci s dvoulitrovým čtyřválcem s ventilovým rozvodem OHV a výkonem 40 kW (54 k). Od roku 1938 poháněl vůz s klasickým uspořádáním pohonu větší motor o objemu 2,1 litru s výkonem 46 kW (63 k). K dispozici byly ovšem i jinak vyladěné motory.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků