Peugeot 4008: první fotografie a informace

Peugeot 4008: první fotografie a informace

Peugeot poprvé oficiálně představil novou generaci svého SUV, která dostane přesně podle logiky značení modelů této automobilky číslo 4008. Technicky vůz vychází z předchůdce 4007 a opět má na tomto automobilu velký podíl značka Mitsubishi. Oproti 4007 je vůz kratší o třicet centimetrů. Celkově měří 4,34 m, široký je 1,80 m a vysoký 1,63 m. Potvrzují se tak zprávy o tom, že francouzská novinka má hodně společného s Mitsubishi ASX.

Čtěte také
Test Peugeot 4007 a Citroën C-Crosser

Kromě platformy najdeme u 4008 také motory z dílny Mitsubishi. Pro evropské trhy se počítá s pohonnými jednotkami 1.6 (116 k), 2.0 (150 k) a dvojicí dieselů. Na úvod je připravena jeda-šestka HDI (112 k) a dočkáme se také 1.8 HDI (150 k). Právě naftovou jedna-osmičku nebo benzinovou jedna-šestku už v současnosti využívá zmiňované ASX. Benzinové motory jsou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou (u dvoulitru si budete moci dokoupit CVT), k dieselům dostanete taktéž manuál, ale šestistupňový.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U verzí s pohonem 4x4 opět nebude chybět elektronicky řízená mezinápravová spojka. Řidič může vybírat mezi režimy 2WD, 4WD nebo režimem „Lock“. Peugeot předpokládá, že prodá 80% automobilů právě s pohonem všech kol. V některých zemích se pak dvoukolky vůbec nabízet nebudou. Premiéra nového Peugeotu 4008 by se měla odehrát na autosalonu v Ženevě.  

Klepněte pro větší obrázek

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků