Peugeot 4008: první fotografie a informace

Peugeot 4008: první fotografie a informace

Peugeot poprvé oficiálně představil novou generaci svého SUV, která dostane přesně podle logiky značení modelů této automobilky číslo 4008. Technicky vůz vychází z předchůdce 4007 a opět má na tomto automobilu velký podíl značka Mitsubishi. Oproti 4007 je vůz kratší o třicet centimetrů. Celkově měří 4,34 m, široký je 1,80 m a vysoký 1,63 m. Potvrzují se tak zprávy o tom, že francouzská novinka má hodně společného s Mitsubishi ASX.

Čtěte také
Test Peugeot 4007 a Citroën C-Crosser

Kromě platformy najdeme u 4008 také motory z dílny Mitsubishi. Pro evropské trhy se počítá s pohonnými jednotkami 1.6 (116 k), 2.0 (150 k) a dvojicí dieselů. Na úvod je připravena jeda-šestka HDI (112 k) a dočkáme se také 1.8 HDI (150 k). Právě naftovou jedna-osmičku nebo benzinovou jedna-šestku už v současnosti využívá zmiňované ASX. Benzinové motory jsou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou (u dvoulitru si budete moci dokoupit CVT), k dieselům dostanete taktéž manuál, ale šestistupňový.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U verzí s pohonem 4x4 opět nebude chybět elektronicky řízená mezinápravová spojka. Řidič může vybírat mezi režimy 2WD, 4WD nebo režimem „Lock“. Peugeot předpokládá, že prodá 80% automobilů právě s pohonem všech kol. V některých zemích se pak dvoukolky vůbec nabízet nebudou. Premiéra nového Peugeotu 4008 by se měla odehrát na autosalonu v Ženevě.  

Klepněte pro větší obrázek

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 43 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků