Peugeot 309: unikla fotografie prvního prototypu

Ačkoli současný Peugeot 308 se do automobilového důchodu ještě nechystá, výrobce již pochopitelně pilně pracuje na jeho nástupci. Ten by se měl objevit na trhu až v průběhu roku 2013, již nyní ale můžeme nahlédnout automobilce tak trochu pod pokličku.

Na veřejnost se totiž dostal snímek něčeho, co je možné označit jako první designový prototyp nové 309. Fotografie jistě neukazuje konečný vzhled modelu, na něco takového je příliš brzy, jistě ale dokládá, jakým směrem se desgnový vývoj 309 ubírá.

Není překvapením, že novinka by se měla inspirovat hlavně vzhledem zbrusu nové 508, která nesporně ukazuje základy vzhled všech nových Peugeotů pro další „pětiletku”, během níž chce automobilka se lvem ve znaku odhalit rovných patnáct nových modelů.

O technice a dalších detailech vozu se můžeme zatím pouze dohadovat, během dalších tří let se na trhu může stát leccos. Dá se však očekávat další příklon Peugeot k menším motorům a tzv. „měkkým” hybridům - vedení automobilky chce větším či menším elektrickým pomocníkem vybavovat v roce 2013 celou třetinu modelů a nová 309 na to má mít velký, dalo by se říci lví podíl...

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 309 pro rok 2013 se rodí na těchto základech...  Zdroj: Autoexpress

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků