Peugeot 308 v nové verzi pro rok 2011

Automobilka Peugeot v předstihu představila modernizované provedení své stěžejní modelové řady 308.

Dějištěm jeho oficiální premiéry se stane samozřejmě blížící se autosalon v Ženevě a její omlazený vzhled ozvláštní evropské trhy s nabídkou nižší střední třídy v modelovém roce 2011. Nový Peugeot 308 byl přepracován poměrně důsledně, přichází s modernizovaným vzhledem, přepracovanými pohonnými jednotkami a verzí „mikrohybrid“ e-HDi s emisemi CO2 pod hranicí 100 g/km. Peugeot 308 se bude muset popasovat s nástupem nové generace Fordova Focusu a nabídne opět karosářské verze hatchback, kombi a kabriolet CC s pevnou skládací střechou. Všechny z nich se mají vyznačovat přepracovanou přídí zapadající do stylistického jazyka nejnovějších modelů značky Peugeot.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Maska chladiče je menší a již se „neusmívá“ tolik jak dosud, přední nárazník zahrnuje přepracovaná světla LED pro denní svícení a k jeho novému vzhledu pasuje přepracovaná kapota. Decentních změn doznaly emblémy značky Peugeot, sestavy sériových výbav i sady litých kol. Interiér je čalouněn novými materiály a objevíme zde specifické barevné kombinace, což se týká především palubní desky a sedadel. Podrobnosti neznáme, ale Peugeot tvrdí, že omlazené vozy řady 308 mají být v porovnání s těmi stávajícími v průměru o 25 kg lehčí. Nové šestnáctipalcové lité ráfky v závislosti na konkrétním modelu nesou pneumatiky s údajně dále sníženým valivým odporem. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za pozornost stojí skutečnost, že všechny pohonné jednotky určené modelové řadě 308 nově plní emisní normu Euro V. Novinkou se stává „mikrohybridní“ verze e-HDI, s níž jsme se ponejprv setkali pod kapotou koncernového ekvivalentu Citroën C4. Také v tomto případě jde o čtyřválec 1,6 HDi s filtrem pevných částic a výkonem 112 koní (82 kW) doplněný šestistupňovými převodovkami s manuálním, nebo automatizovaným řazením (EGC). Namísto elektromotoru klasických hybridů si Peugeot 308 e-HDi vystačí jen s regenerativním brzděním a soustavou start/stop. Zatímco Citroën C4 e-HDi má „srazit“ emise CO2 ze 109 na 99 g/km, Peugeot 308 e-HDi přichází hned zpočátku v nastavení na 98 g/km. Což ale bude v praxi beztak úplně jedno…

Vozy modernizované řady Peugeot 308 modelového roku 2011 se začnou prodávat během letošního léta a potřebné podrobnosti se dozvíme již za pár týdnů v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků