Peugeot 308 SW: nejkrásnější kombík

(první dojmy) Francouzům se podařilo znovu stvořit krásné kombi. Po 307 Break je tu další praktický krasavec, vítejte na palubě 308 SW.
Peugeot 308 SW: nejkrásnější kombík
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design určuje novou generaci, Více místa? Samozřejmě
  2. Benziny s BMW, nafta vlastní, První jízdní dojmy, Cenová politika, Technické údaje Peugeot 308 SW 2.0 HDI
  3. Kompletní fotogalerie

Benziny s BMW, nafta vlastní

Peugeot u nového 308 SW nabízí 11 různých typů pohonných jednotek: 6 benzinových motorů od 70 do 128 kW (95 až 175 k) a 3 dieselové HDI motory, z nichž dva jsou sériově vybaveny filtrem pevných částic FAP. Motory mohou být spojeny s 5 automatickými nebo manuálními převodovkami, mezi nimi i zcela novou manuální šestistupňovou převodovkou. Řada benzinových motorů se skládá z nabídky VTi a THP verzí, vyvinutých ve spolupráci skupin PSA Peugeot Citroën a BMW Group :

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

- 1,4 VTi 70 kW (95k), 136 Nm, 5stupňová manuální převodovka
- 1,6 VTi 88 kW (120 k), 160 Nm, 5stupňová manuální převodovka
- 1,6 VTi 88 kW (120 k), 160 Nm, 4stupňová automatická převodovka
- 1,6 THP 110 kW (150 k), 240 Nm, 6stupňová manuální převodovka
- 1,6 THP 103 kW (140 k), 240 Nm, 4stupňová automatická převodovka1
- 1,6 THP 128 kW (175 k), 240 - 260 Nm, 6stupňová manuální převodovka

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Všechny dieselové motory 308 SW využívají technologie přímého vstřikování paliva HDI a krom nejslabšího jsou vybaveny filtrem pevných částic.

- 1,6 HDI 66 kW (90 k), 215 Nm, 5stupňová manuální převodovka
- 1,6 HDI FAP 80 kW (110 k), 240 - 260 Nm, 6stupňová manuální   převodovka
- 2,0 HDI FAP 100 kW (136 k), 320 - 340 Nm, 6stupňová manuální převodovka
- 2,0 HDI FAP 100 kW (136 k), 320 - 340 Nm, 6stupňová automatická  převodovka

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oproti 307 SW se nová 308 SW chlubí 13 % snížením spotřeby paliva. Můžeme se tedy těšit nejen na prostornost, ale také nám zbude pár drobných na čerpací stanici.                       

První jízdní dojmy

Měli jsme možnost poprvé se svézt s novým Peugeotem 308 SW během pražského představení. Zvolili jsme motorizaci 2,0 HDI 136 k. Francouzský diesel se po nastartování chová poměrně tiše a snaží se držet krok před německou konkurencí. Rozjezdy s Peugeotem jsou sametově jemné, může za to především vyhlášená jemnost dvoulitrového agregátu.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve městě se nový Peugeot cítí jako doma, dobře zvládá nástrahy rozbitých pražských vozovek a odfiltruje i půlmetrové výmoly, tolik běžné na silnicích spravovaných pražským magistrátem. Také na okreskách nabízí pohodlné svezení a rád a dobře drží stopu.

Peugeot nás překvapil dvěma zásadními vlastnostmi. Tou první je dobré vedení stopy - ani jednou, ani během ostřejšího zacházení se nám nestalo, že by byl Peugeot na vozovce nejistý, ba jeho záď perfektně stabilizovala v zatáčkách. Tou druhou vlastností je určitá gumovost francouzského řešení, kdy se podvozek brání řidičským choutkám a nenechá se strhnout k divočejší jízdě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výše zmíněné vlastnosti francouzského podvozku berme jako výhodu pro řidiče vyžadujícího komfort, naopak pro aktivního řidiče je Peugeot 308 SW cizím tělesem z vesmíru. S jistým podvozkem se pojí lehce přeposilované řízení se snahou o zpětnou vazbu, dostatečně dimenzované brzdy a vskutku rychlá stabilizace, která ani při klasickém driftu nespustí z očí záď vozu. Peugeot 308 SW nabízí prémiový podvozek pro řidiče pohodáře a celé rodině přinese klid i na špatných českých vozovkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Cenová politika

Ceny nového Peugeotu jsme si nechali na závěr. Základní benzinový 1,4 VTI ve výbavě Confort startuje na 439 900,- Kč vč. DPH. Základní naftový 1,6 HDI startuje na 489 900,- kč vč. DPH ve shodném stupni výbavy. To jsou ceny, které zaujmou. My však doporučujeme raději vybavenější Confort Pac s klimatizací, audiosoustavou a dalšími vymoženostmi, které k modernímu rodinnému kombíku patří. V benzinu startuje na 479 200,- Kč vč. DPH, v naftě na 529 200,- Kč vč. DPH. Námi testovaný Peugeot 308 SW 2,0 HDI ve výbavě Premium startuje na 679 900,- Kč vč. DPH. Nový Peugeot 308 SW bezesporu osloví řadu zákazníků, kteří požadují francouzský komfort za rozumnou cenu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Technické údaje Peugeot 308 SW 2.0 HDI

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

Přeplňovaný vznětový čtyřválec v řadě, přímý vstřik technologií common-rail
Objem: 1 997 ccm
Největší výkon: 100 kW (136 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Nafta motorová

Provozní vlastnosti

Max. Rychlost: 197 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,7
Mimo město: 5,6
Kombinovaná: 7,1
Objem palivové nádrže: 60 l

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost: 1 575 kg
Užitečná hmotnost: 665 kg

Vnější rozměry

Délka: 4 500 mm
Šířka: 1 815 mm
Výška: 1 555 mm
Rozvor náprav: 2 708 mm

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 508 l
Objem zavazadlového prostoru se sklopenými zadními sedadly: 1 736 l

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design určuje novou generaci, Více místa? Samozřejmě
  2. Benziny s BMW, nafta vlastní, První jízdní dojmy, Cenová politika, Technické údaje Peugeot 308 SW 2.0 HDI
  3. Kompletní fotogalerie
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

včera | Petr Schnagl | 99 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků