Peugeot 308 SW: nejkrásnější kombík

(první dojmy) Francouzům se podařilo znovu stvořit krásné kombi. Po 307 Break je tu další praktický krasavec, vítejte na palubě 308 SW.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design určuje novou generaci, Více místa? Samozřejmě
  2. Benziny s BMW, nafta vlastní, První jízdní dojmy, Cenová politika, Technické údaje Peugeot 308 SW 2.0 HDI
  3. Kompletní fotogalerie

V dubnu letošního roku skončila výroba 307 Break a od té doby Peugeot vyrábí nový model 308 SW. Ten není jen designérskou retuší předchozí generací, ale zcela novým pojetím kombi. Zatímco většina konkurentů pro krásu mrzačí zavazadlový prostor snahou o atraktivní linie karosérie, Peugeot se nebojí vyfouknout zadní sklo do barokních tvarů. A jeho designéři nejsou rutinéři, ale především umělci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Přečtěte si naše testy „krátké” 308 ve verzi 1,6 THP a 1,6 HDI.

Design určuje novou generaci

Po technické stránce se toho mnoho nezměnilo, ale design přináší revoluční krásu. Příď se nese ve stylu nosu závodní formule, kterým disponuje i základní hatchback 308. Zatímco příď již důvěrně známe díky zmíněnému hatchbacku, kabina nabrala dramatických změn.

Nabízí vesele kulaté tvary, optimistické křivky a nešetří kvůli kráse na cestujících a zavazadlech prostorem. Proto je buclatější než předchůdce 307. Skutečnou revoluci pak představuje záď, kterou určuje do boku protažené zadní sklo a do boku ubíhající koncové svítilny. Tyto dva prvky formují design nového kombíku daleko více než samotná buclatost kabiny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prémiový vzhled zádi nového kombíku zajišťuje lišta z ijmitace matného hliníku nad registrační značkou a nezbytný lvíček ve znaku. Nový 308 SW působí designově vyváženě a zaslouží si označení jako nejhezčí kombi na trhu v segmentu nižší střední třídy. Ale pravé překvapení nastává uvnitř...

Více místa? Samozřejmě

Peugeot je krasavec k pohledání,proto jsme byli zvědavi, jak Francouzi ztvárnili interiér. Ten již v základním provedení vypadá prémiově a nabízí kvalitní měkčené plasty na nejdůležitějších místech. Palubní deska je ukázkou francouzské hravosti, vystupující ciferníky zhodnocují nenucenou krásu kabiny. V luxusním provedení ve vyšších stupních výbavy pak jasně míří do střední třídy automobilů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sezení v Peugeotu je pohodlné, sedadla nabízejí vynikající držení těla, vpředu nabízí více místa než většina evropských konkurentů a na zadních sedadlech se nemusejí výrazněji krčit ani dvoumetroví pasažéři. Francouzskou specialitou je sedmimístné provedení s dvojicí víceméně nouzových sedadel v zavazadlovém prostoru. V tu chvíli nabývá klenuté zadní okno praktického významu.

Peugeot 308 SW se snaží zacelit chybějící kompaktní MPV v nabídce Peugeot a tak se lze v interiéru setkat s praktickým sklopním předním sedadlem spolujezdce, sedmimístné provedení je samozřejmostí a vzdušnosti interiéru napomáhá prosklená střech v dražších stupních výbavy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Samozřejmostí je dokonalé dílenské zpracování, během jízdy jsme ocenili výkonnou klimatizaci a kvalitní audiosoustavu. Peugeot 308 SW je ideálním rodinným vozem pro vícečetné rodiny a po vyjmutí zadních sedadel se ochotně změní ve stěhováka.

Vyjádřeno v číslech, Peugeot 308 SW nabízí zavazadlový prostor o základním objemu 508 litrů. Po sklopení druhé řady sedadel jej lze dokonce zvětšit až na 1 736 litrů. Specialitou je dvojitý přístup do zavazadelníku. Buď si otevřete celé páté dveře, nebo jen samostatné zadní okno na plynových vzpěrách. Chytré řešení okoukal Peugeot u menšího modelu 107 a my jeho využití u 308 SW považujeme za perfektní. Proč? Ne vždy se vám podaří ve městě zaparkovat s půlmetrovým odstupem od vozidla za vámi. Někdy zkrátka stojíte nárazník na nárazníku a pak se páté dveře otevírají špatně. Ale okno otevřete i tak...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design určuje novou generaci, Více místa? Samozřejmě
  2. Benziny s BMW, nafta vlastní, První jízdní dojmy, Cenová politika, Technické údaje Peugeot 308 SW 2.0 HDI
  3. Kompletní fotogalerie
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků