Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Vítěz zcela jednoznačný?

Naftová Škoda Octavia Combi RS je výkonnější, rychlejší, prostornější a má škrabku ve víčku nádrže. Na první pohled tedy není o vítězi ve srovnání s novým Peugeotem 308 SW GT pochyb. Jenže svět, jak už to tak bývá, nikdy není černobílý.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Úvod
  2. Octavia je sportovnější
  3. RS i GT jsou hlavně na dálnice
  4. Ještě jeden zásadní rozdíl: Interiér
  5. Verdikt: Vítězem se stává..., Technické údaje
  6. Fotogalerie

Škoda Octavia je velmi chytře postavené auto, které má jednoduše vše, co zájemce o kombi nižší střední třídy může chtít. Má gigantický kufr, nabídne hodně prostoru vzadu a dokáže uspokojit široké spektrum zákazníků od těch ekologických, až po ty sportovně laděné. Jak jsme se přesvědčili v našem megatestu, je to z pohledu běžného zájemce nejlepší kombi dané třídy, protože jde o komplexně výborný mix všech možných vlastností dohromady.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Jenže konkurence nikdy nespí a snaží se urvat alespoň část z prodejů, takže se objevují noví a noví soupeři, kteří jsou čím dál lepší. Peugeot 308 SW je přesně jedním z nich. 

Škoda Octavia Combi RS vs. Peugeot 308 SW GT: Technické parametry
Motorizace Škoda Octavia Combi RS Peugeot 308 SW GT
Převodovka 6st. manuální 6st. automatická
Max. výkon (kW/k) 135/184 133/180
Max. točivý moment (Nm) 380 400
0-100 km/h (s) 8,2 8,6
Max. rychlost (km/h) 230 218
Komb. spotřeba (l/100 km) 4,6 4,1
Délka (mm) 4685 4585
Výška (mm) 1449 1470
Šířka (mm) 1814 1804
Rozvor (mm) 2680 2730

Také on má velký kufr, má také širokou paletu motorizací, je to evropské auto roku a nově se vydal i do segmentu, kde ještě nedávno Octavia zas tolik soupeřů neměla. Na trh totiž už před časem dorazilo sportovně střižené kombi SW GT, které si to přímou cestou namířilo právě proti naftové Octavii Combi RS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Naftová Škoda Octavia Combi RS nedávno dostala nového soupeře. Peugeot 308 SW GT se sice tolik nesnaží o dojem sportovního auta, ale své nesporné kvality má

Základní parametry mají obě auta skoro stejné. O pohon se stará přeplňovaný naftový dvoulitr, který u Octavie vrcholí parametry 135 kW (184 k) a 380 Nm, zatímco Peugeot vyprodukuje maximálně 133 kW (180 k) a 400 Nm. Protože oba soupeři už byli na brzdě, víme, že v reálu nabídne mladoboleslavské kombi o trochu vyšší výkon, zatímco Peugeot vykázal při měření nižší počet koní pod kapotou.

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolutní špička  

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolutní špička  

Velmi podobná je také cena, kdy Peugeot nabízí 308 SW GT za 706 000 Kč, rychlou naftovou Octavii Combi pořídíte za 703 900 Kč. V jedné podstatné věci se ale oba soupeři liší. Zatímco Škoda má standardně manuální převodovku, naftové SW GT nekoupíte jinak než s automatem. A automat to navíc není dvouspojkový. Jen pro úplnost, za Octavii Combi RS TDI s automatem zaplatíte 750 900 Kč. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Úvod
  2. Octavia je sportovnější
  3. RS i GT jsou hlavně na dálnice
  4. Ještě jeden zásadní rozdíl: Interiér
  5. Verdikt: Vítězem se stává..., Technické údaje
  6. Fotogalerie

bazar

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 154 444 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2002
Stav: 121 483 km
Cena: 58 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 234 204 km
Cena: 60 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2001
Stav: 114 345 km
Cena: 42 000 Kč
Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 162 453 km
Cena: 92 000 Kč
Peugeot 508 2
Rok výroby: 2014
Stav: 146 081 km
Cena: 252 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků