Kapitoly článku:
Dynamika, aneb naměřený výkon v praxi
Že bude Octavia rychlejší v přímce, to je jasné už z předchozích odstavců. Peugeot ale nakonec neztrácí zas až tolik. I když, jak se to vezme... Při sprintu z nuly na 50 km/h Octavii dokonce porazil a půl sekundy, na stovce už ale Škoda vykázala náskok 0,06 s. Jinak řečeno, naměřené zrychlení z nuly na stovku je prakticky stejné. Škoda má průměr šesti měření 8,4 s (+0,2 s ve srovnání s oficiálními hodnotami), u Peugeotu vyšel průměr opět šesti měření na 8,46 s (-0,14 s oproti tabulkám).
Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: akcelerace z místa |
|
Peugeot 308 SW GT |
Škoda Octavia Combi RS TDI |
0-50 km/h (s) |
2,83 |
3,33 |
0-100 km/h (s) |
8,46 |
8,40 |
0-130 km/h (s) |
14,18 |
13,57 |
0-150 km/h (s) |
19,57 |
17,68 |
80-130 km/h na trojku (s) |
8,27 |
7,76 |
Jenže v tomto konkrétním testu a při této konkrétní disciplíně je Octavia znevýhodněna přítomností manuální převodovky, což také dobře ukazuje graf. Při sprintu na stovku ztratil mladoboleslavský kombík 0,8 s nutností dvakrát přeřadit. Když tento čas odečteme, je rozdíl rázem úplně jiný. Zajímavé ale je, že Škoda v oficiálních tabulkách slibuje pro dieselovou Octavii Combi RS s převodovkou DSG čas o desetinu horší než tomu je s manuální převodovkou.
Zrychlení z nuly na stovku zvládla obě auta téměř stejně, i když vám Peugeot bude pocitově připadat jako mnohem pomalejší. Zde porovnání nejlepších pokusů 308 (červená křivka) a Octavie (modrá křivka). Octavia ztratila nutností řadit zhruba 0,8 s
Od rychlosti 100 km/h už ale Octavia svému soupeři ujíždí. Na metě 130 km/h je rozdíl 0,6 s, pokud se budeme bavit o zrychlení 0-150 km/h, tam už má rozdíl hodnotu bezmála dvě sekundy. Octavia zvládá lépe také pružné zrychlení 80-130 km/h, které jsme měřili na trojku.
V rychlostech nad 100 km/h už o rychlejším naftovém kombi není pochyb. Octavia (opět modrá křivka) svému soupeři ujíždí
Škoda Octavia nakonec porazila Peugeot 308 nejen po dynamické stránce, ale také při brzdění. Znovu jde o průměr šesti pokusů, přičemž ke zpomalení ze 150 km/h na nulu potřeboval Peugeot v průměru 3,99 s a 81,52 m, zatímco Octavia vykázala hodnoty 3,73 s a 75,6 m. Když Octavia Combi RS stojí, Peugeot jede rychlostí 12 km/h.
Octavia Combi RS 2.0 TDI lépe zvládá i brzdění. Je to logické, protože je vůz navzdory větším rozměrům lehčí než francouzský soupeř. V grafu je znázorněn opět nejlepší pokus obou automobilů. Průměrné hodnoty ze šesti měření najdete v tabulce
Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Brzdění 150-0 km/h |
|
Peugeot 308 SW GT |
Škoda Octavia Combi RS TDI |
150-0 km/h (s) |
3,99 |
3,73 |
150-0 km/h (m) |
81,52 |
75,60 |
Závěr
Pokud se budeme bavit o přesných číslech, pak je naftová Octavia Combi RS ve srovnání s Peugeotem 308 SW GT jasným vítězem. Nicméně ani Peugeot není pomalý a také on má své nesporné výhody. Vše si brzy podrobně rozebereme v klasickém srovnávacím testu.