19
Fotogalerie

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

Kapitoly článku:


Dynamika, aneb naměřený výkon v praxi

Že bude Octavia rychlejší v přímce, to je jasné už z předchozích odstavců. Peugeot ale nakonec neztrácí zas až tolik. I když, jak se to vezme... Při sprintu z nuly na 50 km/h Octavii dokonce porazil a půl sekundy, na stovce už ale Škoda vykázala náskok 0,06 s. Jinak řečeno, naměřené zrychlení z nuly na stovku je prakticky stejné. Škoda má průměr šesti měření 8,4 s (+0,2 s ve srovnání s oficiálními hodnotami), u Peugeotu vyšel průměr opět šesti měření na 8,46 s (-0,14 s oproti tabulkám).

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: akcelerace z místa
  Peugeot 308 SW GT Škoda Octavia Combi RS TDI
0-50 km/h (s) 2,83 3,33
0-100 km/h (s) 8,46 8,40
0-130 km/h (s) 14,18 13,57
0-150 km/h (s) 19,57 17,68
80-130 km/h na trojku (s) 8,27 7,76

Jenže v tomto konkrétním testu a při této konkrétní disciplíně je Octavia znevýhodněna přítomností manuální převodovky, což také dobře ukazuje graf. Při sprintu na stovku ztratil mladoboleslavský kombík 0,8 s nutností dvakrát přeřadit. Když tento čas odečteme, je rozdíl rázem úplně jiný. Zajímavé ale je, že Škoda v oficiálních tabulkách slibuje pro dieselovou Octavii Combi RS s převodovkou DSG čas o desetinu horší než tomu je s manuální převodovkou.

peugeot_gt_vs_octavia_tdi_0-100.jpg
Zrychlení z nuly na stovku zvládla obě auta téměř stejně, i když vám Peugeot bude pocitově připadat jako mnohem pomalejší. Zde porovnání nejlepších pokusů 308 (červená křivka) a Octavie (modrá křivka). Octavia ztratila nutností řadit zhruba 0,8 s

Od rychlosti 100 km/h už ale Octavia svému soupeři ujíždí. Na metě 130 km/h je rozdíl 0,6 s, pokud se budeme bavit o zrychlení 0-150 km/h, tam už má rozdíl hodnotu bezmála dvě sekundy. Octavia zvládá lépe také pružné zrychlení 80-130 km/h, které jsme měřili na trojku. 

peugeot_gt_vs_octavia_tdi_0-150.jpg
V rychlostech nad 100 km/h už o rychlejším naftovém kombi není pochyb. Octavia (opět modrá křivka) svému soupeři ujíždí

Škoda Octavia nakonec porazila Peugeot 308 nejen po dynamické stránce, ale také při brzdění. Znovu jde o průměr šesti pokusů, přičemž ke zpomalení ze 150 km/h na nulu potřeboval Peugeot v průměru 3,99 s a 81,52 m, zatímco Octavia vykázala hodnoty 3,73 s a 75,6 m. Když Octavia Combi RS stojí, Peugeot jede rychlostí 12 km/h.

peugeot_gt_vs_octavia_tdi_150-0.jpg
Octavia Combi RS 2.0 TDI lépe zvládá i brzdění. Je to logické, protože je vůz navzdory větším rozměrům lehčí než francouzský soupeř. V grafu je znázorněn opět nejlepší pokus obou automobilů. Průměrné hodnoty ze šesti měření najdete v tabulce
Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Brzdění 150-0 km/h
  Peugeot 308 SW GT Škoda Octavia Combi RS TDI
150-0 km/h (s) 3,99 3,73
150-0 km/h (m) 81,52 75,60

Závěr

Pokud se budeme bavit o přesných číslech, pak je naftová Octavia Combi RS ve srovnání s Peugeotem 308 SW GT jasným vítězem. Nicméně ani Peugeot není pomalý a také on má své nesporné výhody. Vše si brzy podrobně rozebereme v klasickém srovnávacím testu. 

_DSC0132.jpg_DSC0133.jpg_DSC0143.jpg_DSC0152.jpg_DSC0163.jpg_DSC0165.jpg

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud