Před 5ti dny jsem vyzkoušel 1,2 i 1,5 a musím říci zklamání z výkonu. Jel jsem i po dálnici a pružné zrychlení fakt nic moc. A za cenu 900 k, tak to je síla. A v 5008 si to ani neumím představit. S tou jsem jel před rokem v 2.0 HDi a to bylo příjemné. A to mě ještě řekli, že při objednávce musím podepsat klauzuli, že při předání se může cena navýšit až o 15% a taky, že auto nemusí být ve specifikaci objednávky, že některé součástky, čipy nebudu automobilka mít, tak tam ta funkce zkrátka nebude! 53 lt. nádrž? V P308 I. mám 60lt. a ve Fiatu 63lt.
ano, cenovo je to uplne priserne a vykonovo slabe.Este mi napadlo, ze pod predne sedacky sa skoro ned strcit noha, ked je sedacka v najnizsej polohe.Celkovo podla mna to bude prepadak.Slabe motory, vysoke ceny, malo miesta.
Doplnim ine postrehy..1. velkym pozitivom je 53 litrova nadrz. To je znatelne viac ako pri konkurencii a velka konkurencna vyhoda. Taketo nadftove kombi si kupuje clovek na dlhe cesty a tam sa velka nadrz mimoriadne hodi.2. Pozicia za volantom je ok. Treba si vyskusat, mne to sadlo od prvej sekundy.3. co nie je uplne ok je HLUK. Je to skratka diesel a nizkofrekvencne dunenie je pocut. Na dialnici sa to strati, ale po meste je to priserne.4. sklon sedadiel vzadu nie je dobry. Operadla su privelmi strme a velmi nepohodlne na dlhe cesty. Sedadla celkovo su maximalne priemerne, vratane nemoznosti nastavit si stredovu opierku ruky.5. motor je dostatocny na pokojne cestovanie, po nalozeni rychlo strati silu.Zaver:auto s nejasnym charakterom. Na dlhe dialnicne streky s plnym obsadenim ma slaby motor a nepohodlne sedadla.V meste je otrvane hlucne.
1) 53 litrů je hodně? Právě, že mne překvapila malá nádrž. Octavia II 55l. Astra J 56l. U tohoto vozu bych čekal tak 60l. Ale problém jsou EU předpisy a tak se nádrže změnšují. Bohužel. :-(3) Mám najeto na Insignia Combi 4x4 2.0 DTCI 100 000km a dunění neslyšet. Nikdy. Jj. Také nic moc nadšení z tohoto vozu od Peugeotu.
Octavia 2? No jo, ale to mas 20 rokov stary model :-)Octavia 4 a spol maju len 45 litrov.Beznych sa stava skor 40 litrov, takze 53 je dnes nadstandard.A diesel?Ako pisem, na dialnici ok, ale v meste je to priserne.
A ty dva litry u Octavie jsou nějaký zázračný rozdíl, ještě když motor je u 308 úspornější? Proč by měla být u novějšího auta větší?
Tak to je individuální.Já bych se zhroutil i z 2x silnějšího motoru...Tzn. pro mě to auto je naprosto NoGO.Ale jasně, pro někoho zvyklého na dvojkovou fabku combi s HTP či co se do toho dávalo, pro někoho, kdo prostě potřebuje rodinné combi pro přesun z A do B, to může být skvělá volba. A za peníze, které EV nikdy nenabídnou (jejich cena stále ROSTE).
Podla mna celkom standardna motorizacia v beznych autach pre beznu rodinu je napriklad koncernova 1.6TDI v Octaviach a Golfoch a ide to. Naozaj to nie je na blbnutie, ale da sa s tym ist 160km/h (s cim mozu mat problem aj 2x drahsie auta na baterky :) ) a da sa s tym obiehat. Ta 1.5 v Peugeote horsia nebude.
Predchodca mal 7sedaniel. Ak by bola možnosť mat aspoň 5 sedadiel v kombi(hoci za príplatok), tak by to bolo ideálne auto na rodinne dovolenky. Takto už len 5008.
Až vymyslíte něco lepšího? To je dávno vymyšlené, dvoulitrový diesel, výkonnější, s větší silou a s daleko lepší dynamikou a se stejnou nebo i lepší spotřebou (když se honí hodně po dálnici, tak se tyhle malorážky napijí víc než normální objem).https://www.autozeitung.de/peugeot-308-sw-seat-leon-... ...
U 540i nepůjde v letních dnech, kdy běží sahara chladičů, ani poznat, jestli motor běží 😁
Spolehlivý benzinový čtyřválec se slušnou dynamikou a manuální převodovkou. To bych řekl, že běžná rodina upřednostní u aut tohoto typu.Pokud je mi známo, tak Peugeot u nás v žádném modelu nic takového nenabízí.
Spolehlivý benzin? Dneska? Neexistuje. Slušnou dynamiku má diesel, benzin jen řve a žere.Kvalitní auto má kvalitní odhlučnění a prakticky není po zvuku poznat, co je osazeno. A i se staženými okýnky se dnes dá poznat moderní diesel maximálně 5 minut po nastartování, pak je to už prakticky nerozlišitelné.
Spolehlivé benzíny jsou, ale je jich málo. Dynamika je dána tím, jak výkonou pohonou jednotku výrobce do auta dá. Ne tím, jaké palivo spaluje. Diesel chápu jako dobré řešené pro firemní flotily s velkými nájezdy, kde auta jejich užibatelé nešetří. Jenže pro tak velké auto to chce plus minus dvoulitrový turbodiesel, aby to na dálnici slušně jelo, a ten Peugeot nenabízí.BTW Na parkovišti kolem mě projelo SUV od Maserati. Dieselový klapot jsem poznal, přestože je to prémiová značka a je tam šestiválec. Dieselový čtyřválec v neprémiové značce musí poznat každý.
Samozřejmě, že pozná. Tyhle kecy o tom, jak je to k nerozeznání jsou úsměvné. Nahoďte vedle sebe BMW 530d a 540i a řekněte mi, jak nepoznáte ten rozdíl :D.
No, tak já odporný zvuk dieslu poznám s jistotou v čemkoliv. Pouze u V8 4.2 Tdi bylo na volnoběh zaměnitelné. Kdyby to nešlo poznat poznat, nejezdí celá Amerika a vlastně celý svět na benzínu. Diesel je podřadný motor, pouze kvůli nižším provozním nákladům.
Proč by měl někdo upřednostňovat manuál?
Protože peníze. Levnější na pořízení, levnější na dlouhodobu údržbu. Když se ke spolehlivému benzínu namontuje automat, ztrácí se tím výhoda dlouhodobé spolehlivosti a nízkých servisních nákladů.Automat bych viděl jako vhodný právě k tomu turbodieselu. Ve městě, kde turbodiesel nejvíce zápolí s omezeným rozsahem otáček, se výrazně zvýší komfort. Složitost pohonného řetězce se o moc nezvýší, v mnoha případech se tím naopak vyřeší chronické problémy dvouhmotových setrvačníků.
Příplatek za automat je 40-60 tis. U auta za 800tis nepodstatné. Konstrukční životnost vozu ze 200tis km, to automat vydrží v pohodě. Servisní náklady má nulové. Finanční důvody pominuly před 10-15 lety.
Servisní náklady jsou. Samozřejmě lze provozovat automat bez výměny oleje a filtru tak, jak oficiálně deklaruje výrobce slovem "bezúdržbový", ale pak se třeba v 150 tkm poroučí do věčných lovišť. Zrovna u tohoto auta (japonský automat ve francouzském autě) bude muset i po skončení zaruky dělat vše jen drahý značkový servis nebo specialista na automaty. BTW Neznám nikoho, kdo by počítal s tím, že koupí nové auto a ve 200 tkm půjde do šrotu. I ve 200 tkm všichni počítají s nějakou zůstatkovou hodnotou.
Znova zopakuji, vzhledem k pořizovací ceně vozu a provozním nákladům (palivo, pojistka, nové kvalitní pneu, servis) jsou pořizovací a provozní náklady na automat zcela zanedbatelné a není důvod si ho odepřít. To je jako kdyby jsi diskutoval o tom, že je drahá klimatizace a chceš auto bez ní. Jestli to někomu připadá drahé, není tento Peugeot v dieslu vůbec pro něj.
Vzhledem k ceně 800 tisíc ten automat asi tolik navíc nepřidáAle já bych si třeba nižší střední za 800 určitě nekoupil a už vůbec ne s tak slabým motorem. Nevidím ani kolem sebe lidi, co by něco takového kupovali. Nejčastěji vidím kombinaci benzín plus manuál a za mnohem nižší cenovku.
100 litrů za opravu vysypaneho automatu není nic neobvykleho takže po záruce je to docela loterie. Nekterej najede 400 tis nekterej ani čtvrtinu bez opravy.
100 litrů za opravu vysypaného motoru také není nic neobvyklého. 100 tis je navýšení (pořizovací ceny + provozních nákladů) za životnost vozu max o 4%. Navíc tu strašíš. 2022 jsou automaty přiměřeně spolehlivé a naprosto běžné. Jinak nový vůz jedině s prodlouženou zárukou.
Motor mít musíš, automatu se můžeš vyhnout.
Stejně tak se můžeš vyhnout klimatizaci, led světlům a jiným věcem. Nejsme v cenové relaci 400tis. Proto znovu opakuji, v těchto cenových poměrech automat nezvyšuje náklady na vůz a získáš úplně jinou jízdu. Pohádky o poruchovosti automatů patří do osmdesátých let. Furt se bát, že se něco porouchá. Neznám nikoho, komu se u nového vozu rozbil automat. A taky opakuji, jestli někdo přemýšlí tímto směrem, je pro něj Peugeot zhruba za 800tis drahý a měl by jít do něčeho výrazně levnějšího.
Nulový servisní náklady si pleteš s manuálem. Kazdej automat potřebuje výměny náplní.
Po 60tis km. V celkových nákladech na auto zanedbatelné.
Obecně pohonná nabídka Peugeotu je tragická a jde čím dál více do kopru.
U dieselů to celkem jde, ale zážehové motory má tragické už minimálně 10 let. Bohužel se dá očekávat, že tyto tragické motory se po Peugeotu, Citroenu a Opelu dostanou i pod kapoty Fiatů a dalších italských aut.
A jký diesel si u Peugeotu koupíš? v 508 jen 1,5HDI. A od 2.0HDi celkově ustupují. V benzínech je 1,2PT v pohodě. Trošku hrubší chod, ale jede až nečekaně na tříválec, jenže pořád to je 1,2 což je tak do 208 a jako základ do 308. Jenže to nacpou úplně do všeho. A jízdně příjemný 1,6 už není nikde, maximálně zprzněný hybridem. O dvoulitru si můžou nechat jen zdát.
Tak to jsem nevěděl, že znabídky P508 vyřadili 2.0 HDi. A dívám se, že to samé udělali u SUV 5008. Přitom to byl jejich nejlepší motor.1.2 Puretech mám zařezen do škatulky "nespolehlivý". Řemenové rozvody v olejovém okruhu jsou prostě slepá ulička.
Spolehlivost už je dobrá, toho bych se nebál. Ten chod je ale hrubší. A proto prakticky 508 nepotkáš, protože není motork, který si vybrat. Ten ústup od 2.0 HDI je krok vedle. Do spousty aut co nabízí je to idealni motor. Pak vidíš všude 5008,3008 s 1,6 a 1,5 HDI a nebo 1,2 PT, což je pro a kdo tvrdí, že to jede "jak z praku" tak musel jezdit maximálně fabii HTP. Ono se to hýbe, ale to je tak vše.
Až vymyslíte něco horšího než diesel a automat, tak dejte vědět. Jezdil jsem tím 3 roky, cokoliv jsem měl potom, bylo o parník uživatelský příjemnější. Nikdy v životě už si nepořídím 4 válcový diesel, je to kompromis a nic jiného, v 99,9% bezcharakterní, oproti benzínu/hybridu/ elektru stále dunící (jakkoli to zlepšili, pořád to po přesednutí do dieselu poznáte). Kromě spotřeby nevidím byť jedinou výhodu.
Suhlasim.diesel je neskutocne otrvany - hlavne v meste a na okreskach.Len uplny magor moze povedat, ze nepocuje to priserne dunenie.Zlaty benzin!
To jsou rozumí. 2.0 TDI jezdím roky. Verze 135 kW je kultivovaná, spolehlivá, pružná a rychlá. Po chipu na 176 kW a 440 Nm navíc krásně dravá a výbušná. Hybrid nebo benzín si namaže na chleba 👍
Sam mam naftu a hoci sa s tym jazdit da (na dialnicu a mimo mesta s tym nemam v podstate najmensi problem), v meste je to vazne potrat (Passat 2.0 TDI). Tie vibracie v nizkych otackach urcite kultivovane nie su a o pruznosti sa moc hovorit neda. Mam sice len zakladny 100kW, ale nemyslim, ze by verzie s vacsim turbom boli inde.
Samozřejmě, je extrémně kultivovaná, teda pokud jezdíte s diesely celý život. Každý člověk, který je zvyklý jezdit v benzínu okamžitě pozná diesel, jakmile nastartuje. Jinak diesel je samozřejmě téměř vždy pomalejší, než srovnatelně výkonný benzín, jelikož je to pohon dělaný na spotřebu, ne na závody:) Jsem kvůli Vám otevřel i tabulky, takžeŠkoda Octavia 1,5 tsi 110 KW 0-100 za 8,5s 2.0 tdi 110 kw 0-100 za 8,7 s,Superb 2.0 TSI 140 Kw 0-100 za 7,7 s, Superb 2.0 tdi 147 Kw 0-100 za 7,9 s. Hezký čtvrtek.
úhel pohledu nebo stupeň sebemrskačství, nejhorší ježdění jsem zažil v O3 RS DSG 4x4 135 kW, hlučný, líný na takový výkon a spotřeba 7
Mě stačily na PED dvě jízdy s naftou.Zlaté PHEV a elektrická 2008.Ale nejlepší byl P 508 SW PSE.
Drive Assist 2.0 bude začátkem roku 2023 a hlasové ovládání OK,Peugeot bude ke konci roku 2022.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.