Peugeot 308 startuje na 320 000 Kč. Jak dopadne ve srovnání s VW Golf?

Na český trh dorazila francouzská novinka v podobě nové generace Peugeotu 308. Ta nemá za cíl nic jiného, než zlákat část zákazníků mířících do showroomů Volkswagen pro aktuální vydání modelu Golf. Čeští dealeři začínají přijímat první objednávky a zveřejněny tudíž byly také české ceny i výbavy. Jak dopadne nová 308 ve srovnání s tolik úspěšným Volkswagenem Golf?

Peugeot 308: Golfu po krku, v prodeji už od zítřka

Peugeot 308: Golfu po krku, v prodeji už od zítřka

Peugeot připravil tři úrovně - Access, Active a Allure. Jak možná víte, VW je na tom v tomto ohledu stejně, jen se výbavy jmenují Trendline, Comfortline a Highline. Nejdostupnější 308 si pořídíte za 320 000 Kč, ve výbavě Access s motorizací 1.2 VTi (82 k). Dieselovou alternativou v nejlevnější výbavě je 1.6 HDi (92 k) za 392 000 Kč. Golf naproti tomu nabídne v kombinaci s Trendline benzínové jednotky 1.2 TSI ve verzích 85 k (353 900 Kč) a 105 k (377 900 Kč), respektive diesel 1.6 TDI (105 k) za 409 900 Kč.

Pro střední výbavu si Peugeot nachystal paletu pěti motorů: 1.2 VTi (362 500 Kč), 1.6 THP (125 k, 405 500 Kč), 1.6 THP (156 k, 438 500 Kč), 1.6 HDi (92 k, 405 500 Kč) a 1.6 e-HDi (114 k, 438 500 Kč). V ceníku pro VW Golf najdete ještě o další dvě varianty více. Kromě zmíněných 1,2 TSI je k dispozici také 1.4 TSI (140 k, 432 900 Kč), 1.6 TDI (105 k) vyjde na 462 900 Kč, ve čtyřkolce stojí 522 900 Kč a 478 900 Kč zaplatíte za Blue Motion, vrcholem pak je dieselový dvoulitr s maximem 150 koní a cenovkou 516 900 Kč.

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Nejvyšší výbava Allure zahrnuje obě verze jedna-šestky THP (444 500 Kč za 122 k, 477 500 za 156 k) a výkonnější jedna-šestku HDi (477 500 Kč). U VW mají připravené motory 1.4 TSI (140 k, 482 900 Kč), 1.6 TDI (105 k, 490 900 Kč) a vrcholný dvoulitr ve verzích s pohonem přední nápravy nebo 4Motion.

Srovnání výbav je následující. Acess od Peugeotu zahrnuje klimatizaci, šest airbagů, el. ovládaná zrcátka, el. ovládaná okna vpředu a rádio. Trendline u VW Golf nabídne dvouzónovou klimatizaci Climatronic, sedm airbagů, el. ovládaná okna také vzadu a el. parkovací brzdu.

Druhé úrovně výbavy doplní u nové 308 šestnáctipalcová litá kola, dvouzónovou klimatizaci, el. ovládaná zadní okna, dešťový senzor a multifunkční volant. Golf dostane u Comfortline navíc tempomat, patnáctipalcové lité disky a tříramenný volant.

Test Peugeot 208 GTi – Zdařilá změna identity

Test Peugeot 208 GTi – Zdařilá změna identity

Nejvyšší výbava přinese pro Peugeot světlomety složené z diod, mlhovky, el. parkovací brzdu, parkovací senzory, sportovní sedadla nebo el. sklopná zrcátka. Golf nabízí rádio s CD (za CD se u Peugeotu připlácí), šestnáctipalcové lité disky, multifunkční volant, mlhovky s přisvěcováním do zatáček, dešťový senzor a sportovní sedačky čalouněné kombinací Alcantara/látka.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků