Peugeot 308 startuje na 320 000 Kč. Jak dopadne ve srovnání s VW Golf?

Na český trh dorazila francouzská novinka v podobě nové generace Peugeotu 308. Ta nemá za cíl nic jiného, než zlákat část zákazníků mířících do showroomů Volkswagen pro aktuální vydání modelu Golf. Čeští dealeři začínají přijímat první objednávky a zveřejněny tudíž byly také české ceny i výbavy. Jak dopadne nová 308 ve srovnání s tolik úspěšným Volkswagenem Golf?

Peugeot 308: Golfu po krku, v prodeji už od zítřka

Peugeot 308: Golfu po krku, v prodeji už od zítřka

Peugeot připravil tři úrovně - Access, Active a Allure. Jak možná víte, VW je na tom v tomto ohledu stejně, jen se výbavy jmenují Trendline, Comfortline a Highline. Nejdostupnější 308 si pořídíte za 320 000 Kč, ve výbavě Access s motorizací 1.2 VTi (82 k). Dieselovou alternativou v nejlevnější výbavě je 1.6 HDi (92 k) za 392 000 Kč. Golf naproti tomu nabídne v kombinaci s Trendline benzínové jednotky 1.2 TSI ve verzích 85 k (353 900 Kč) a 105 k (377 900 Kč), respektive diesel 1.6 TDI (105 k) za 409 900 Kč.

Pro střední výbavu si Peugeot nachystal paletu pěti motorů: 1.2 VTi (362 500 Kč), 1.6 THP (125 k, 405 500 Kč), 1.6 THP (156 k, 438 500 Kč), 1.6 HDi (92 k, 405 500 Kč) a 1.6 e-HDi (114 k, 438 500 Kč). V ceníku pro VW Golf najdete ještě o další dvě varianty více. Kromě zmíněných 1,2 TSI je k dispozici také 1.4 TSI (140 k, 432 900 Kč), 1.6 TDI (105 k) vyjde na 462 900 Kč, ve čtyřkolce stojí 522 900 Kč a 478 900 Kč zaplatíte za Blue Motion, vrcholem pak je dieselový dvoulitr s maximem 150 koní a cenovkou 516 900 Kč.

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

Nejvyšší výbava Allure zahrnuje obě verze jedna-šestky THP (444 500 Kč za 122 k, 477 500 za 156 k) a výkonnější jedna-šestku HDi (477 500 Kč). U VW mají připravené motory 1.4 TSI (140 k, 482 900 Kč), 1.6 TDI (105 k, 490 900 Kč) a vrcholný dvoulitr ve verzích s pohonem přední nápravy nebo 4Motion.

Srovnání výbav je následující. Acess od Peugeotu zahrnuje klimatizaci, šest airbagů, el. ovládaná zrcátka, el. ovládaná okna vpředu a rádio. Trendline u VW Golf nabídne dvouzónovou klimatizaci Climatronic, sedm airbagů, el. ovládaná okna také vzadu a el. parkovací brzdu.

Druhé úrovně výbavy doplní u nové 308 šestnáctipalcová litá kola, dvouzónovou klimatizaci, el. ovládaná zadní okna, dešťový senzor a multifunkční volant. Golf dostane u Comfortline navíc tempomat, patnáctipalcové lité disky a tříramenný volant.

Test Peugeot 208 GTi – Zdařilá změna identity

Test Peugeot 208 GTi – Zdařilá změna identity

Nejvyšší výbava přinese pro Peugeot světlomety složené z diod, mlhovky, el. parkovací brzdu, parkovací senzory, sportovní sedadla nebo el. sklopná zrcátka. Golf nabízí rádio s CD (za CD se u Peugeotu připlácí), šestnáctipalcové lité disky, multifunkční volant, mlhovky s přisvěcováním do zatáček, dešťový senzor a sportovní sedačky čalouněné kombinací Alcantara/látka.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků