Peugeot 308: šéfstylista Peugeotu vás provede interiérem novinky

Automobilka Peugeot po čase opět připomíná, že v září ve Frankfurtu představí novou generaci svého stěžejního modelu 308.

O druhé generaci řady Peugeot 308 jsme psali již několikrát. První fotky jsme vám nabídli již v polovině května a první video následovalo o měsíc později, ovšem oficiální premiéra je plánována až do Frankfurtu. Podrobností zatím mnoho neznáme, pětidveřový hatchback však bude dlouhý 4,25 m a na výšku pak měří 1,46 m. Jak už bylo napsáno dříve, coby základ posloužila nová francouzská platforma PSA EMP2 a díky ní bude novinka až o 140 kilogramů lehčí než její předchůdce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 druhé generace oslaví výstavní premiéru letos ve Frankfurtu

Do zavazadelníku naložíte v základním uspořádání 470 litrů, motory připravené pro novou řadu 308 Peugeot ještě přesně nespecifikoval, nicméně dá se očekávat paleta zahrnující známé jednotky začínající na jedna-dvojce a pokračující přes jedna-čtyřku a jedna-šestku HDi až po přeplňovanou 1,6 THP ze společného vývoje s BMW. Nyní se ale můžeme podrobněji podívat do útrob prostoru pro posádku, jimiž nás provede Gilles Vidal, šéfdesignér značky Peugeot.

Peugeot 308: prohlédněte si novou generaci na prvním videu

Peugeot 308: prohlédněte si novou generaci na prvním videu

Již první záběry palubní desky potvrzují dojem z prvních uvolněných fotografií, podle nějž řada 308 bude výrazně vycházet z menší řady Peugeot 208. A to včetně poněkud kontroverzního prvku v podobě přístrojového štítu, na který řidič nehledí skrz volant, ale přes horní část jeho věnce. V současnosti v redakci zkoušíme Peugeot 208 GTi, takže mohu s klidným svědomím pojem „kontroverzní“ potvrdit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér modelu 308 byl do značné míry inspirován menší řadou 208 (vpravo dole pro srovnání záběr na palubní desku modelu 208 GTi)

Jistě, je to do značné míry zajímavé řešení, ovšem působí poněkud samoúčelným dojmem, na druhou stranu je třeba chápat, že v současnosti se automobilky snaží odlišit od konkurence za každou cenu. V přiloženém videu k Peugeotu 308 Gilles Vidal například zdůrazňuje přednost v podobě volantu s malým průměrem. Ten je ale ve skutečnosti nezbytně nutný k tomu, aby řidič viděl na celý přístrojový štít, navíc volant řidiči leží docela výrazně v klíně (pravý důvod jeho plochého spodku…).

Test: Peugeot 208 1,6 VTi Allure - vrchol nabídky v praxi

Test: Peugeot 208 1,6 VTi Allure - vrchol nabídky v praxi

U ostrého 208 GTi to až tak nevadí, kdo ale ví, jak to bude fungovat v konvenčním hatchbacku nižší střední třídy. Také samotný přístrojový štít je svým pojetím velmi blízký řadě Peugeot 208, ovšem ve srovnání s ní byl otáčkoměr přesunut vpravo a chod jeho rafičky byl celkem nezvykle obrácen proti směru hodinových ručiček (důvod prohození přístrojů je tedy zjevný…). Plocha barevného displeje mezi těmito přístroji byla zřejmě poněkud rozšířena.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Gilles Vidal v prezentaci připomíná důraz, který byl při vývoji nového modelu Peugeot 308 kladen na ergonomii rozmístění kontrolních a ovládacích prvků (a redukci jejich počtu) a celkové zjednodušení ovládání vozu a jeho komfortních skupin. Vidal hovoří v případě řady 308 o interiéru „i-Cockpit“, za povšimnutí stojí startovací tlačítko umístěné na středové konzole až za řadicí pákou v blízkosti páčky elektrické parkovací brzdy.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků